ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#377465
België zit nog dicht. Duitsland niet, maar het wordt op dit moment wel afgeraden naar Duitsland te reizen.

Beetje hetzelfde als Nederland en Luxemburg denk ik; advies zoveel mogelijk thuis te blijven.
#377470
Zal het jullie nog sterker vertellen,
Wij zijn dus gisteren met 3 man via Duitsland naar Vianden gereden.
Daar aan de grens stond de Duitse douane te controleren :police:
Wij getankt, drankje gedaan en langs de Our omhoog richting Dasburg.
Er zijn verschillende grensovergangen over de Our, en overal stond douane :-\
Dus ook bij Dasburg, 3 man sterk, stoppen, papieren, waar we vandaan kwamen, waar we heen gingen, mooie motoren hadden we, en doorrijden maar :yahoo:
Wat was nou, Duitsland had die ochtend de grens met Luxemburg gesloten :rtfm:
Je mocht dus wel Luxemburg in maar niet meer uit, gelukkig was dit alleen voor Luxemburgers :worship:
Anders was het nog een lange dag geworden, doorrijden naar Frankrijk, daar de boot naar Engeland en dan weer met de trein terug :rotfl2:
Verder niets bijzonders meegemaakt, lekker gereden en goedkoop getankt :ok:
#377584
Ik kon helaas niet, maar nu blijkt zonet dat ik toch wel mee kan. :victory:

Hoewel ik eerlijk gezegd een beetje twijfel over zo'n trip in deze tijden ben ik wel toe aan ff een break van een paar dagen en lijkt me met een kleine groep motorrijden wel Corona proof genoeg.

Beetje basic qua voorzieningen, maar daar red ik me wel mee. :ok:

Dus ik boek vanavond een kamer in Petry.

Iemand die ook nog last minute zin heeft in een mooi weekend en een hok wil delen?
#377608
Wil jullie pret niet verstoren mannen maar houd even de site van het RIVM in de gaten omtrent de regels.
Dit stukje heb ik van hun site!

Buitenlandse reizen

Reis niet naar het buitenland, tenzij dat echt noodzakelijk is. Vakantiereizen zijn bijvoorbeeld niet noodzakelijk.
Nederland heeft met alle andere Schengenlanden en het Verenigd Koninkrijk samen de grenzen gesloten voor mensen van buiten Europa die geen essentiële reis maken. Dit inreisverbod geldt tot en met 15 juni 2020.
Alle mensen die vanuit een hoog-risicogebied naar Nederland vliegen moeten een gezondheidsverklaring kunnen laten zien. Alleen passagiers met zo’n verklaring mogen aan boord.
De lijst met hoog-risicogebieden wordt continu actueel gehouden door de Europese luchtvaartautoriteit EASA, op basis van de laatste gezondheidsinzichten.
Iedereen die vanuit een hoog-risicogebied naar Nederland vliegt, krijgt het dringende advies om na aankomst 14 dagen in thuisquarantaine te blijven.
Er geldt een vliegverbod vanuit risicogebieden naar de BES-eilanden. Hiervoor is een lijst samengesteld.
Alle reizigers die Nederland binnenkomen worden geïnformeerd over gedragsregels die hier gelden.
Avatar
Door DvY
#377609
joebar83 schreef:
18 mei 2020, 10:57
Wil jullie pret niet verstoren mannen maar houd even de site van het RIVM in de gaten omtrent de regels.
Dit stukje heb ik van hun site!

Buitenlandse reizen

Reis niet naar het buitenland, tenzij dat echt noodzakelijk is. Vakantiereizen zijn bijvoorbeeld niet noodzakelijk.
Nederland heeft met alle andere Schengenlanden en het Verenigd Koninkrijk samen de grenzen gesloten voor mensen van buiten Europa die geen essentiële reis maken. Dit inreisverbod geldt tot en met 15 juni 2020.
Alle mensen die vanuit een hoog-risicogebied naar Nederland vliegen moeten een gezondheidsverklaring kunnen laten zien. Alleen passagiers met zo’n verklaring mogen aan boord.
De lijst met hoog-risicogebieden wordt continu actueel gehouden door de Europese luchtvaartautoriteit EASA, op basis van de laatste gezondheidsinzichten.
Iedereen die vanuit een hoog-risicogebied naar Nederland vliegt, krijgt het dringende advies om na aankomst 14 dagen in thuisquarantaine te blijven.
Er geldt een vliegverbod vanuit risicogebieden naar de BES-eilanden. Hiervoor is een lijst samengesteld.
Alle reizigers die Nederland binnenkomen worden geïnformeerd over gedragsregels die hier gelden.
Maar we gaan niet vliegen hoor!
Toch bedankt voor het goedbedoelde advies :ok:
Avatar
Door DvY
#377672
Het was een leuke aangepaste versie van het Hemelvaart weekend.
Het hotel heeft alle maatregelen in acht genomen maar ook de flexibiliteit geboden aan ons zodat het een geslaagd motor weekend is geweest.
Zelf kan ik zeggen dat ik woensdag, donderdag en vrijdag lekker gereden heb maar helaas zaterdag niet vanwege het natte wegdek.
De rit zondag was ook zo goed als droog, op het laatste stukje snelweg na in Belgie en Nederland.
Al met al zeker de moeite waard geweest en weer een hoop gelachen en sterke verhalen mogen aanhoren!
Allen bedankt voor de gezelligheid!

Word ook betalend lid van de ARA!