ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Clubweekend 2020

Gewoon zo laten. (Vanaf Indenhof)
12
36%
Vanaf Indenhof OK, maar graag andere periode (in comment aangeven welke ajb)
2
6%
Iets organiseren centraal in NL
4
12%
Iets organiseren in oost-NL of net over de grens in Duitsland
7
21%
Combineren met Hemelvaartweekend
2
6%
Combineren met een buitenlandreis (langer)
4
12%
Ik heb een veel beter idee! Zie mijn bericht hieronder
2
6%
Avatar
Door Chriz86
#375025
De laatste jaren is een aantal keer een gesprek gestart over het Clubweekend en hoe dit er uit zou moeten zien. Er zijn hele leuke weekends geweest met overnachting in Heerlen en vanaf daar lekker sturen, maar misschien vind je dit eigenlijk te ver rijden? Of wil je juist veel verder van vanaf Heerlen bereikbare plaatsen en trek je er net zo graag wat meer tijd voor uit?
Om een grote opkomst te hebben zouden we het clubweekend ook kunnen combineren met het hemelvaartweekend.

Het is in dit topic de bedoeling om te stemmen op 1 of 2 opties en samen over de mogelijkheden te discussiëren met het oog op volgend jaar.

Wat vind jij?
Avatar
Door robz
#375201
Ik vond het altijd leuk om op vrijdag na het werk af te rijden naar het zuiden om in de avond te verzamelen aan de bar bij maurice, alvast wat groepjes samen te stellen voor de routes van zaterdag, oude bekenden te ontmoeten etc etc. Dat het 225km rijden was heeft me nooit geboeid.

Als je met een handvol mensen bent wordt dat opeens anders... het wordt minder leuk. Aan de lokatie ligt het niet, waar vind je zo'n gelegenheid op een kwartiertje van een geweldig stuurgebied ? Hoe vaak heeft Maurice ons niet uit de brand geholpen met een lift met het busje of wat technische bijstand?

Ik denk dat het misschien een goed idee is om , net als de ducaticlub, wat meer "regio" bijeenkomsten te hebben waar mensen lekker laagdrempelig kunnen aansluiten bij een avondritje o.i.d. Op die manier krijg je wat meer "fundering" , iedereen "kent" al wat andere leden waardoor het makkelijker wordt ook eens met een groepje de eiffel in te duiken. Als je vervolgens tijdens dit clubweekend een leuke bochtentraining aanbied ofzo wordt het allemaal wat interessanter.. denk ik..
#375216
Locatie is belangrijk, als je een beetje ontspannen wil rijden :police: zul je toch naar het buitenland moeten uitwijken.
Hoef niet perse overal veel te hard, maar in Nederland wordt ik toch wel erg nerveus.
1e stuk Eifel en in de buurt van de Nordschleife is ook een geliefde controle omgeving. :police:
Andere aanpak??
Niet alleen voor betalende leden, ook voor forumleden en andere aanhangsels.
Betalende leden dan wel extra korting op eten en overnachting.
Zou het niet met hemelvaart of buitenlandrit combineren, sommigen rijden dan met aanhanger/bus op de dag zelf rechtstreeks naar het hotel, die ga je dan missen.
Misschien weer eens een vermogensbank/DB meter , en meteen ook maar ruilbeurs erbij?
Clubkleding ook maar meebrengen
Avatar
Door DvY
#375553
Ik heb gestemd zo laten.
Maar dat men dan ook echt die datum aanhoud en niet weer, zoals afgelopen jaar, diverse malen gaat schuiven.
Dat vond ik niet handig omdat de mensen zulke weekenden ruim van te voren moeten plannen, althans ik wel.
De locatie is verder prima, al zou ik een andere ook niet erg vinden die meer aan de kant van Arnhem ofzo ligt. Ik heb geen voorstel daarin. En wat Robz ook aanhaalt, Maurice heeft menig keer de club goed geholpen. Het idee om dit weekend vrij te geven aan niet betalende leden, partners en ander aanhangsel lijkt me een goed idee, icm de extra korting voor wel betalende leden.
#375564
Startpunt Indenhof is best ok en met een ritje in en om Luxemburg is er minder
controle te verwachten,persoonlijk is zaterdag wat moeilijk maar met wat inspanning
moet dat wel lukken, als de voorziene datum vaststaat toch, ook een regio samenkomst lijkt me
een aanwinst voor het clubgevoel maar de eeuwige vraag wie gaat dat organiseren?
Andere merken aantrekken ok ,maar liefst (alleen?) Europees dan ,,
#375745
Ik heb ook gekozen voor zo laten.
De locatie is gewoon top, zie Rob z'n verhaal!
Verplaatsen is denk ik niet echt een optie, juli en augustus zit je met de zomervakanties en daarvoor zit je met andere vrije feestdagen waar men al dan niet andere dingen op de agenda heeft staan.
Wat suggesties betreft kan ik mij wel vinden in die van Jos:
-Forumleden en eventuele aanhang toe laten, maar wel tegen een wat hoger bedrag!
-Clubkleding mee(tis tenslotte een CLUBweekend ;) ;D )!

De suggestie voor Regiobijeenkomsten is op zich ook een leuk idee, alleen zullen we denk ik wel voor wat betreft eventuele avondritjes per regio een pol moeten maken voor welke avonden de meeste animo heeft.
Wat avondritjes betreft heb ik wel het idee dat steeds meer mensen daar weinig zin meer in hebben, gezien de ervaring met de Regio Rotterdam avondritjes.

Word ook betalend lid van de ARA!