ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#375474
Absoluut, erg leuke dag. Weer wat geleerd over het gedrag van je motor, die wip theorie was erg verhelderend. Een heel andere maar logische kijk op een balansvoertuig. De werking van de vering en demping en hoe je moet monteren. Op de proefbank krijg je een klein beetje een idee hoeveel werk de vering verzet en hoe goed je demperolie moet zijn. Verbazend hoeveel lucht in een uitgeschonken hoeveelheid olie zit. Ook iets om vooraf bij remvloeistof te doen. Ik ga op zoek naar een vacuüm pompje. John kan alles door zijn ervaring goed uitleggen. Als techniek freak is dit de hemel op aarde. En weer wat redenen erbij om nooit een BMW te kopen (S1000RR uitgezonderd natuurlijk). Er staan nog een paar te reviseren voorvorken van Suzuki GS 750, weer een paar projecten erbij. Inspirerende middag.
#375483
Erg leuk om de straatrijdende ARA leden weer eens te zien/ spreken. John kan het goed uitleggen en mooi om te zien wat er allemaal aan de hand is met electronische/dynamische vering. Gerucht gaat dat de 2020 V4's voorzien worden van een dergelijk systeem.
Ik kom hier zelf al jaren met mijn circuitmotor, dus erg mooi om te zien de ontwikkeling die John doorgemaakt heeft maar nog steeds niet zijn passie over vering verloren heeft :ok:

Word ook betalend lid van de ARA!