ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door pipo-de-kloun
#371545
Beste Aprilioten!

Zondag 22 juli vindt de Hanzestedenrit plaats. Reserveer derhalve een plaatsje in uw agenda voor deze mooie tocht langs de meest welvarende steden uit de middeleeuwen.

Verbonden door water waren de Nederlandse steden die we aandoen in deze tocht allen aangesloten bij het Hanzeverbond dat meer dan 200 steden in omvatte in Nederland, Duitsland, België, Polen en de Baltische staten.
Om geen week onderweg te zijn door Oost Europa, doen we alleen de steden in Gelderland en Overijssel aan. Denk aan mooie dijkjes rond de Ijssel en stukken Veluwe.

We zullen verzamelen in Doesburg bij Grand Café Duo, waar je vanaf 10:00 terechtkan voor een kop koffie. Aan de rand van de stad kan je nog duidelijk de sporen zien van de oude vesting met haar stervormige gracht. We rijden langs de contouren van de oude Ijssel naar Deventer waar we langs het oude stadsdeel komen. Verder kangs de Ijssel naar Hattem en Kampen, via de Kamperzeedijk naar Genemuiden. In plaats van hier de pond te nemen, kiezen we ervoor om te rijden via Hasselt en Zwartsluis. Hier gaan we de Weerribben in en eindigen via Giethoorn uiteindelijk in Vollenhove.

Voldoende mooie plekken voor koffie en/of lunch langs deze route.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door pipo-de-kloun op 15 jul 2018, 18:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door FerBa
#371584
Had er graag bij willen zijn, maar ben dan op vakantie! 8)
Avatar
Door pipo-de-kloun
#371594
Ik heb de route in de OP gezet. 220KM is het geworden. Veel wegen hiervan zijn mij bekend en er zit leuk spul tussen!

Zelf ben ik er helaas niet bij ivm een weekje vakantie, maar dat mag de pret niet drukken lijkt me!

Eventueel kan ervoor worden gekozen om buiten het centrum van Doesburg te verzamelen, maar dat laat ik aan jullie over.
Avatar
Door motorgirl
#371662
Hoi dankjewel voor de aanpassing.
Ik heb inmiddels wel goede ervaring met de Michelin Road 5. Zowel sportief droog als nat een superband. Maar daar was je niet benieuwd naar uiteraard.😉
Door dick
#371663
Beste mensen, 21 juli 2018 is 'n zaterdag; 22 juli 'n zondag. Dus zaterdag 22 juli 2018 bestaat níet! Vr.gr. Dick Motó 6.5
Avatar
Door pipo-de-kloun
#371666
dick schreef:
16 jul 2018, 17:16
Beste mensen, 21 juli 2018 is 'n zaterdag; 22 juli 'n zondag. Dus zaterdag 22 juli 2018 bestaat níet! Vr.gr. Dick Motó 6.5
Beste Dick, zoals te lezen valt iets verder terug in dit topic, is dat al ter sprake gekomen én gewijzigd.
Groet, Rian
Door berthebike
#371690
motorgirl schreef:
16 jul 2018, 14:03
Hoi dankjewel voor de aanpassing.
Ik heb inmiddels wel goede ervaring met de Michelin Road 5. Zowel sportief droog als nat een superband. Maar daar was je niet benieuwd naar uiteraard.😉
Ik heb altijd Michelin gereden maar ben overgestapt naar BT 30 en die bevielen heel erg goed - uitstekend gevoel en grip ( alleen in de regen wat minder) maar de nieuwe bt31 schijnt beter te zijn in de regen !
Ach komend weekend kan nog makkelijk met de huidige bt30 dan kijk ik verder .
Avatar
Door joebar83
#371734
Wil er ook iemand een stukje schrijven met foto,s van deze rit en dan opsturen naar de Penningmeester zodat hij dit in ons online clubblad kan plaatsen??

Alvast bedankt,

Pim Eventcommissaris
Avatar
Door Gerrit
#371736
Het was erg leuk en grote opkomst. Dat viel aan het forum en het evenementen dingetje niet te zien. Superleuk!

De eerste keer met Jeroen een ARA ritje gedaan en ik moet zeggen dat het heel erg goed ging! Tot de lunch reden wij twee voorop. :friends:

Word ook betalend lid van de ARA!