ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door pipo-de-kloun
#364668
Beste leden,

Tijdens de RubberButt van afgelopen weekend heb ik met een aantal personen gesproken over een reis naar Schotland ergens volgend jaar. Het stigma heerste dat dat al gauw een dure aangelegenheid zou worden.

Dat kan echter behoorlijk meevallen! Als we een reis boeken van 5 nachten, waarvan 2 op de boot en 3 in een hotel zijn, ben je zo'n €400 per persoon kwijt exclusief eten en drinken.
Dit is inclusief overtocht retour en full English breakfast in het hotel. Let op: Dit betreft 3 nachten hetzelfde hotel. Dit houdt in:

Dag 1: Reis naar Ijmuiden. Nachtboot naar Newcastle.
Dag 2: Newcastle-hotel
Dag 3: Rondrit
Dag 4: Rondrit
Dag 5: Hotel-Newcastle. Nachtboot naar Ijmuiden.
Dag 6: Terug naar huis

Het hotel bevindt zich in het plaatsje Drymen en ligt in het zuiden van Schotland, maar dient als prima uitvalsbasis voor veel mooie kilometers in verschillende typen Schots landschap. (weet ik uit ervaring)
Beste reismaand: mei.

Naar mijn idee qua prijs prima te overzien en ik wil daarom graag even de interesse peilen onder jullie.
Daarbij ook direct de vraag: Is 4 dagen rondrijden in Schotland genoeg, of liever langer. De organisatie waar ik informeer kan namelijk ook maatwerk leveren. Iedere nacht in een ander hotel is derhalve ook een prima optie, maar kan een iets hoger uitvallende prijs behelsen.

Het lijkt mij supergaaf om te gaan doen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door G Factory
#364672
25 mei begint het Hemelvaart weekend :friends:
Avatar
Door robz
#364675
ik juich elk initiatief toe!

misschien 2 weken later ivm hemelvaart?

verzetten we de kampeerweek gewoon naar eind juni..

opgelost.. 8)
Avatar
Door kakketoe
#364682
Op zich gaaf maar met het Hemelvaartweekend en kampeervakantie word het wel erg veel en dicht op elkaar !
Dus ik sla over.....
Avatar
Door kakketoe
#364684
Okkie26 schreef:Gaan we toch gewoon KAMPEREN in Schotland? :)
Ik ga voor een rondje Motor campings in Frankrijk,is gewoon heel anders als familie campings!
En ik zit niet tewachten op schreeuwende kinderen.....


Blijft misschien ook een optie dat een groepje kiest tussen het Hemelvaartweekend en de Schotlandreis....of - of dus ?
Avatar
Door Henk RS 250
#364685
Schotland klinkt super.
Ik heb helemaal niets met kramperen, dus een paar hotels zijn super.
Een keer iets anders dan altijd die Eifel is super. Haggis ipv altijd dezelfde schnitzels met friet, count me in :yahoo:
Is het geen idee om het Hemelvaart weekend in Schotland te doen volgend jaar?
Avatar
Door malle eppie
#364686
Henk RS 250 schreef:Schottland klinkt super.
Hotels prima, ik heb niks met kamperen. Voorlopig doe ik mee.
F wat anders dan die Eifel.
Hemelvaart weekend in Schotland geen idee???
Volgens mij ligt er al een en ander vast voor volgend jaar Hemelvaart bij het hotel in Luxemburg, maar het is wel een goed idee. Wellicht is er iets mogelijk?
Zou wel vet zijn om met een grote groep die kant op te gaan!
Avatar
Door pipo-de-kloun
#365001
Kijk, dit bericht in sowieso om te peilen wie hier eventueel belang bij heeft en feedback is belangrijk, zodat we zoveel mogelijk mensen mee kunnen krijgen.

Het hoéft dus ook zeker niet te conflicteren met Hemelvaart. Wat mij betreft plannen we het daarlangs. Juni is ook goed hoor.

Let me know!
Avatar
Door Chriz86
#365453
leuk idee!!! :ok:
Lijkt mij ook erg gaaf om een keer te doen, Schotland met de motor. In juni zou denk ik goed passen ook. Ik heb zeker interesse om dan mee te gaan.
Door AAD
#365749
Dit jaar in Schotland geweest met de motor. Het is verschikkelijk mooi daar. Maar 4 dagen is wel beetje aan de korte kant hoor. Newcastle is nog engeland vanaf daar ben je ongeveer 2,5 a 3 uur kwijt naar de 'grens'. Als je echt wilt rondrijden ga dan miniaal een week. Hou rekening met 1 dag vanaf de boot omhoog en 1 dag omlaag. Dan hou je 5 dagen over om daar te rijden wat ook echt heerlijk is om te doen. Ze zeggen dat Mei en September de beste maanden zijn voor het weer maar in Schotland is geen pijl te trekken op het weer. Gewoon gaan en genieten.
Avatar
Door Chriz86
#365958
Ik heb eens eerder al een globale route gezien door Schotland, aangeboden door een motor reis organisator. Ik heb deze route eens zo ongeveer nagemaakt in Basecamp en een paar mooie plekjes onderweg erin verwerkt.
Het resultaat is 1080 km vanaf Newcastle. Zie bijlage met een afbeelding van de route. Zoiets lijkt me wel te doen in dag of 4, excl overtocht. Leeft het idee nog een dergelijke reis te gaan doen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door Mille Merckel
#365961
dat lijkt mij een enorm vette reis waar ik veel in zin in zou hebben. Echter vanwege mijn beroep is mijn agenda de grootste hindernis, maar ik houd het topic zeker in de gaten.
Avatar
Door robz
#365975
Ben zeker te porren voor een schotland tripje!

In 2005 ca 2250km gedaan in 5 dagen........ 8) Maar ik pas me aan de meerderheid aan dus ik hoor ut wel!
Avatar
Door Chriz86
#365976
robz schreef:Ben zeker te porren voor een schotland tripje!

In 2005 ca 2250km gedaan in 5 dagen........ 8) Maar ik pas me aan de meerderheid aan dus ik hoor ut wel!
Dan ben moet dit ook wel lukken. De meeste kilometers die hier echt tijd vergen zijn die over de plons naar Newcastle....
Avatar
Door Big Chris
#365985
Chriz86 schreef:
robz schreef:Ben zeker te porren voor een schotland tripje!

In 2005 ca 2250km gedaan in 5 dagen........ 8) Maar ik pas me aan de meerderheid aan dus ik hoor ut wel!
Dan ben moet dit ook wel lukken. De meeste kilometers die hier echt tijd vergen zijn die over de plons naar Newcastle....
Dat tochtje over de plons doe je slapend 8)
Door AAD
#366003
@ Chriz86: Zo mis je veel moois van Schotland. je blijft met die route aan de 'lage kant'. Voor echt veel moois moet je iets noorderlijker gaan. Rij niet langs de oost kust naar boven das niet veel bijzonders aan. Ga door het National park naar Inverness das heerlijk rijden.

* National park Cairngorms
* Inverness naar Drumnadrochit (langs loch ness rij je dan)
* Fort William
* Isle of Skye (en dan moet je pondje Skye Ferry Glenelg to Kylerhes is echt heel mooi weggetje)
* Isle of Mull

Hou er rekening mee dat er boven Stirling geen snelwegen meer zijn, dus dan doe je veel langer over het maken van kilometers. Al rijd een echte motorrijder het liefst natuurlijk geen snelwegen, daar is geen zak aan. In Schotland zelf kosten kilometers gewoon veel tijd zo snel als google maps aangeeft haal je niet. Trouwens het is ook zonde om te jagen, er is zoveel moois om te zien. Mijn advies neem je gewoon de tijd
Avatar
Door Chriz86
#366176
Kijk dat is nog eens bruikbare informatie! Top! :ok:
Jouw advies om vooral de tijd te nemen is denk ik een waardevolle. Ik vraag me ook een beetje af in hoeverre het in zo'n korte tijd haalbaar is.

Er zijn diverse aanbieders die in zo'n 9 dagen gaan, bijv.: http://www.motorvakantiereizen.nl/schot ... sreis.html

Ik ben nog steeds enthousiast over toeren door Schotland:)
Pipo de Kloun, hoe denk jij er inmiddels over?
Avatar
Door Sjoerd
#366194
Schotland staat ook nog op mun emmer lijst. Maar dan toch minimaal 7 tot 10 dgn. Juni komt voor mij wel wat vroeg vrees ik...

Word ook betalend lid van de ARA!