ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#364525
robz schreef:oja... gerrit ;) ik begrijp dat ik een OL motor heb maar ook op een mille is dit best te doen hoor! :angel:
tempo naar gelieve....

tis weer eens wat anders dan eiffel / ardennen! :yes:
Ik ben gewoon jalours op die OL motoren, ik hoor er al jaren op te rijden. ???

En ik heb idd je 2 topics door elkaar gegooid, sorry. Dit is prima met een race motor te doen, alhoewel Belgie, weet ik niet hoor. Ik ga daar het liefst zo snel mogelijk doorheen.

Edoch, echter, evenwel, maar het zit te dicht op mijn vacantie, ik heb die dagen met het thuisfront gereserveerd om de laatste voorbereidingen te doen.

Dus andere keer doe ik graag weer mee.
#364527
De Pegasus brug is inderdaad een must, kijk dan ook even naar de zweefvliegtuigen en het verhaal daarover.

Bij de kust zijn de bunkers ook indrukwekkend en vergeet Point du Hoc niet. Luister daar naar het aangrijpende verhaal over de Rangers Lead The Way!

En let op dat nu ook de duitse kant wordt verteld bijvoorbeeld bij Omaha beach, de verliezen aan die kant waren 10 x zo hoog!

Als je de Amerikaanse begraafplaats wilt bezoeken dan heb je je paspoort nodig, dat is Amerikaans grondgebied.

En ff foto maken van de parachutist, wij noemen hem Hank, in st. Mer Eglise.

Toch beetje jalours, have fun!
#364573
Gerrit schreef: Edoch, echter, evenwel, maar het zit te dicht op mijn vacantie, ik heb die dagen met het thuisfront gereserveerd om de laatste voorbereidingen te doen.

Dus andere keer doe ik graag weer mee.
Jammer maar I snap. Iedereen zit met vakantiedagen.... daarom verzamelen in belgië ... zijn we al een stukje onderweg en kost t effectief maar 2 snipperdagen terwijl het toch een hele vakantie lijkt, vorig jaar goed bevallen in zuid engeland.

snap je opmerking over belgië, gebruiken we donderdagochtend om even wakker te worden maar laten we al vlot achter ons..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#364574
gris-nez.jpg
je hebt in noord frankrijk natuurlijk geen bergen maar ook best mooie wegen..

verkeerd merk motor op de foto maar wel n mooie route langs de kust is de D940 bij gris nez
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#364777
treports 2.jpg
Dag 1 bracht ons naar Dieppe.
Veel regen en miezer in de ochtend.. pas vanaf Cap Griz nez werd het droog en kwam er zelf een zonnetje! Mussee du Mur Atlantique in batterie even van buiten bekeken, we zouden nog genoeg kanonnen gaan tegenkomen
S'middags leuk gereden, wel een schroef in Oscar zn band maar mbv wat behulpzame fransen werd dat opgelost in een leuk havenplaatsje.
dieppe poort.jpg
S''avonds aangekomen in Dieppe. Onder de muren van een mooi oud fort hadden we een prima hotel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#364778
jeanne dárc.jpg
Dag 2 vanaf dieppe langs de invasie stranden.

Veel gezien, er is goed geknokt daar. Ook nog reincarnatie van Jeanne dárc ontmoet...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#364779
barree.jpg
Er was een of andere wielerwedstrijd waardoor we UTAH beach wat lastig konden bereiken... ondanks het negeren van verschillende afzettingen....
utah1.jpg
kwamen we niet dichter bij "the beach"
utah2.jpg
sommigen kwamen verder dan anderen.......
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#364780
Mont Ormel.jpg
Om te rijden is de haute normandie meer interessant. hier vond ook de eindstrijd plaats in augustus 1944. Als je in de buurt ben ga een kijken bij de Mont Ormel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#364781
rouen1.jpg
Laatste tussenstop was Rouen. verassend leuke plaats!
Naast de haute normandie kun je ook in de seine maritime leuke motorwegen vinden.

Samenvattend een geslaagde trip met een gezellig clubje. Weer zat een beetje tegen maar dat heeft de stemming niet gedrukt. Anton, Oscar en Berdien bedankt en tot de volgende keer!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#364826
Was een mooi tripje, met wisselende weersomstandigheden. Erg interessant gebied om te bekijken vanwege de historie. Qua wegen lijkt het veel op Zuid Engeland, veel heggen, krappe wegen en weinig overzicht.
Meer een gebied om te toeren dan te fakkelen. In ieder geval heel gezellig, met overnachtingen in leuke steden.
Behalve Cherbourg, dat is geen aanrader. Maar Dieppe, Rouen en Gent zijn top!

Rest mij nog de reisleider ( of reislijder ) te bedanken voor de organisatie en iedereen voor de gezellige trip!

Word ook betalend lid van de ARA!