Nou... Volgens mij moet ik nog iets typen hierzo
Zaterdagochtend dus vertrokken vanuit Hulst om een uur of half 7 richting Eindhoven. Nog even de tank vol gegooid en hoewel ik dus nogal vroeg vertrokken was net op tijd bij Eindhoven aangekomen. Geen idee hoe ze erbij kwamen, maar iemand was zo leuk geweest de A67 af te sluiten dus moest ik binnendoor. Bij Eindhoven bij Gerrit en Ronald aangesloten en naar Heerlen gereden.
Tja, toen de rit.. Vaak genoeg inhaalacties gezien voor me die ik nogal twijfelachtig vond, dus zelf er meestal wat langer achter blijven. Maargoed, verder natuurlijk een hoop dingen waar ik eigenlijk nog niet mee te maken heb gehad, waarbij de belangrijkste toch de haarspeldbochten waren. De eerste kwam ik er al véél te wijd uit, daarvan geleerd en de volgende haarspeld een andere lijn gekozen in een niet te hoge versnelling. Gevolg was weer dat ik dat weer ging overdrijven, wat zich uitte in een kwispelende achterkant bij het terugschakelen. Ook weer van geleerd, wat voorzichtiger zijn met terug schakelen en verder. Op dat punt had ik eigenlijk al een beetje het idee dat ik maar niet meer moest proberen het bij te benen, want ik had al het gevoel dat het dan niet lang meer zou gaan duren..
5 minuten later, we waren volgens mij weer net uit een dorpje weg (waardoor ik dus weer kon aansluiten) en iedereen voor me haalt een oude Mercedes in. Ik vond het zelf niet zo'n lekker punt om in te halen dus ik wachtte even tot ik wat verder de hoek om kon kijken. Ik geef gas, haal de auto in, ga naar rechts om terug op de eigen rijbaan te komen en toen was die bocht naar links toch wel ineens érg dichtbij
Nou resultaat is bekend.. Op m'n plaat, motor bovenop (langs de vangrail gegaan) schade en de rechterkant wat vlakker geworden
Belangrijker echter: Ik ging zitten, ik geen staan, even alles bewegen... Niks
Beetje last van m'n pink, dat is alles.. Helm alleen beschadigd op het vizier, handschoenen niets, pak een beetje geschaafd op de linkerarm en (kwam ik thuis achter) op m'n kont ook nog een schaafplek. Heb volgens mij echt vies veel geluk gehad gezien de motor en ik beide langs de vangrail gegaan zijn
Toen het dus net gebeurd was is als eerste de vrouw gestopt die ik inhaalde, die had de schrik er volgens mij ook wel goed inzitten
Toen kwamen volgens mij Gerrit enzo terug, weet niet precies meer hoe het gegaan is ik was volgens mij nog high van de adrenaline.. In ieder geval kwam er al snel een Duitser langs die 200m verderop woonde en aanbood dat ik mijn motor daar wel even neer kon zetten om hem later op te halen. Van daar weer terug naar de plaats waar het gebeurd was, waar geregeld werd dat ik met Rolf achterop kon meerijden naar de camping om de bus van Maurice te halen zodat de motor in ieder geval op de camping kon komen. Voor we dat gingen doen, toch maar even een kopje koffie iets verderop, iedereen was toch al bij elkaar
Na de koffie met Rolf meegereden naar de camping (onderweg nog bijna geschept door een BMW trouwens, dat scheelde ook niet echt veel..) daar nog een kopje koffie gedronken en toen met de bus terug. Motor ingeladen, en weer terug naar de camping. Daar de schade een beetje bekeken en de boel weer enigszins in elkaar gezet met ducktape. Ik had er voor kunnen kiezen om meteen terug naar huis te gaan en misschien de motor af te laten slepen, maar ben toch maar gebleven voor de BBQ en de gezelligheid. Ondanks de schuiver gelukkig nog wel een leuke avond gehad, niet te laat gaan slapen en als een BLOK in slaap gevallen. Geen moment wakker geworden van de Harley vrouwen trouwens, ik hoorde dat die nogal wat herrie gemaakt hebben 's nachts en 's ochtends.
Voor vanochtend met Rolf afgesproken dat ik achter hem aan zou rijden naar het westen toe zodat ik niet in m'n eentje over die doodsaaie weg door België moest rijden. Was ietsje om voor mij (via Eindhoven - Breda - Antwerpen gereden, normaal zou ik niet langs Breda komen) maar wel lekker om met z'n tweeën te rijden. Om een uur of 10 vertrokken en om 12 uur ofzo was ik in Hulst, op het gemakje terug dus.
Vandaag maar eens een mailtje dichten voor de verzekering, die zullen wel blij met me zijn
Gelukkig All-risk (met no-claim beschermer, één keer per jaar claimen zonder terugval..) verzekerd inclusief kleding, dus volgende keer kom ik gewoon weer terug op de Mille
Alleen zoek ik dan niet een stelletje circuitrijders uit om achteraan te rijden
Rolf, bedankt voor het heen en weer rijden en het opgeven van de rest van je rit, Maurice bedankt voor het lenen van de bus zodat de Mille naar de camping kon komen (en natuurlijk voor de lekkere BBQ en prima slaapplaats
) en de rest bedankt voor het roepen van 'dat valt wel mee' en 'er is niks aan'
Lijkt me vanzelfsprekend dat ik nu wel lid móét worden