ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#204714
Nou mensen,
ben d'r klaar voor, heb er zin in. :yahoo:
Ga zo de fiets opzadelen en dan richting Heerlen.

Tot straks!

Groetjes, Ferry
#204722
[quote="FerBa"]
[quote="motorbeer"]
[quote="TuonoPeet"]
[quote="FerBa"]
Zo, navigatie is gemonteerd en werkt en heb de route in de Zumo 660 gezet.
Ben er klaar voor. :yahoo:

Weet iemand trouwens of de route herberekend moet worden? Want dat vroeg de Zumo, maar heb het niet gedaan.
[/quote]

:no: als je weet dat je kaartenset (bijna) actueel is zou ik het niet doen, je weet nooit wat er van je route over blijft....
ik laat Mapsource herberekenen en check dan ff of er verschil zit in de route, daarna opslaan en
daarna zeurt de gps niet meer

:ok:
[/quote]

En dat is de manier!!

Ik heb iets ouder kaart materiaal, 2008NT, dan waar de route mee is gemaakt. Ik moest na herbereken wel iest slepen om een en ander weer kloppend te krijgen en omdat mijn GPS maar routes van max 50 punten aan kan het geheel wat uitkammen. Kon het terug brengen tot 34 punten. Uiteindelijk omdat mijn kaarten wat anders waren een klein verschil wat ik niet weg kon krijgen.

Anne
[/quote]
Hmm dat moet ik allemaal nog leren/oefenen/nalezen. :secret:
Ik laat de route wel zoals die is en zie wel hoe het gaat met de rit.
Met de kaartmateriaal zal het wel goed zitten: NT 2010
[/quote]

Als je de route van Eiffeljoep hebt gepakt dan zit je goed, anders niet.
#204724
[quote="Ronaldo"]
[quote="Gerrit"]
OK weet jij nog welke afrit dat is?
[/quote]

Half negen in dèn ochtend bij onderstaande afrit =
http://maps.google.nl/maps?source=ig&hl ... a=N&tab=wl


edit: is dat oké?

[/quote]

Locatie is OK, tijd vind ik wat laat hoor. Liever zo rond 8.15 uur. Als we dan in Heerlen voor aankomst nog even tanken dan zijn we daar zo rond 9.00 uur. Kunnen we mooi nog even een bakkie doen en dan proberen we zo rond 9.30 uur een clubje te verzamelen om de route te gaan rijden.

Groeten,

Gerrit
#204725
[quote="Gerrit"]
[quote="Ronaldo"]
[quote="Gerrit"]
OK weet jij nog welke afrit dat is?
[/quote]

Half negen in dèn ochtend bij onderstaande afrit =
http://maps.google.nl/maps?source=ig&hl ... a=N&tab=wl


edit: is dat oké?

[/quote]

Locatie is OK, tijd vind ik wat laat hoor. Liever zo rond 8.15 uur. Als we dan in Heerlen voor aankomst nog even tanken dan zijn we daar zo rond 9.00 uur. Kunnen we mooi nog even een bakkie doen en dan proberen we zo rond 9.30 uur een clubje te verzamelen om de route te gaan rijden.

Groeten,

Gerrit
[/quote]

Hoi,

Is het ok als ik ook probeer aan te sluiten morgenochtend? Net even met het thuisfront gebeld: niets gepland voor dit weekend ;D

Overigens heb ik al eens gekeken naar de link voor die afrit, maar ik krijg een google maps dingetje van de High Tech Campus ofzo? Gelukkig kan ik Heerlen op één tank halen vanuit Hulst, ik vreesde al even voor 200+km's..

In dat geval tot morgen!

Mijn eerste toerrit, heb er zin in 8)
#204732
[quote="deBruijnJ"]
[quote="Gerrit"]
[quote="Ronaldo"]
[quote="Gerrit"]
OK weet jij nog welke afrit dat is?
[/quote]

Half negen in dèn ochtend bij onderstaande afrit =
http://maps.google.nl/maps?source=ig&hl ... a=N&tab=wl


edit: is dat oké?

[/quote]

Locatie is OK, tijd vind ik wat laat hoor. Liever zo rond 8.15 uur. Als we dan in Heerlen voor aankomst nog even tanken dan zijn we daar zo rond 9.00 uur. Kunnen we mooi nog even een bakkie doen en dan proberen we zo rond 9.30 uur een clubje te verzamelen om de route te gaan rijden.

Groeten,

Gerrit
[/quote]

Hoi,

Is het ok als ik ook probeer aan te sluiten morgenochtend? Net even met het thuisfront gebeld: niets gepland voor dit weekend ;D

Overigens heb ik al eens gekeken naar de link voor die afrit, maar ik krijg een google maps dingetje van de High Tech Campus ofzo? Gelukkig kan ik Heerlen op één tank halen vanuit Hulst, ik vreesde al even voor 200+km's..

In dat geval tot morgen!

Mijn eerste toerrit, heb er zin in 8)
[/quote]

Aansluiten is natuurlijk OK. HEt gaat om de afrit niet om de Campus. Tot morgen.
Door Ronaldo
#204735
[quote="Gerrit"]
[quote="deBruijnJ"]
[quote="Gerrit"]
[quote="Ronaldo"]
[quote="Gerrit"]
OK weet jij nog welke afrit dat is?
[/quote]

Half negen in dèn ochtend bij onderstaande afrit =
http://maps.google.nl/maps?source=ig&hl ... a=N&tab=wl


edit: is dat oké?

[/quote]

Locatie is OK, tijd vind ik wat laat hoor. Liever zo rond 8.15 uur. Als we dan in Heerlen voor aankomst nog even tanken dan zijn we daar zo rond 9.00 uur. Kunnen we mooi nog even een bakkie doen en dan proberen we zo rond 9.30 uur een clubje te verzamelen om de route te gaan rijden.

Groeten,

Gerrit
[/quote]

Hoi,

Is het ok als ik ook probeer aan te sluiten morgenochtend? Net even met het thuisfront gebeld: niets gepland voor dit weekend ;D

Overigens heb ik al eens gekeken naar de link voor die afrit, maar ik krijg een google maps dingetje van de High Tech Campus ofzo? Gelukkig kan ik Heerlen op één tank halen vanuit Hulst, ik vreesde al even voor 200+km's..

In dat geval tot morgen!

Mijn eerste toerrit, heb er zin in 8)
[/quote]

Aansluiten is natuurlijk OK. HEt gaat om de afrit niet om de Campus. Tot morgen.


[/quote]

Mannen, ik sta morgen om 8.10u boven bij de afrit van de high tech campus. Ik zie jullie dan  :bye:
Door Ronaldo
#204737
[quote="Gerrit"]
[quote="Ronaldo"]
[quote="Gerrit"]
OK weet jij nog welke afrit dat is?
[/quote]

Half negen in dèn ochtend bij onderstaande afrit =
http://maps.google.nl/maps?source=ig&hl ... a=N&tab=wl


edit: is dat oké?

[/quote]

Locatie is OK, tijd vind ik wat laat hoor. Liever zo rond 8.15 uur. Als we dan in Heerlen voor aankomst nog even tanken dan zijn we daar zo rond 9.00 uur. Kunnen we mooi nog even een bakkie doen en dan proberen we zo rond 9.30 uur een clubje te verzamelen om de route te gaan rijden.

Groeten,

Gerrit
[/quote]

Goed plan  :ok:
Door black R
#204752
Klote zooi  :rtfm:
kom ik net terug van aftanken voor morgen, slipt mijn koppeling door.
dus morgen dan maar eerst ff naar de garage toe en andere olie erin want volgens mij heeft ie 10w50 erin gedaan ipv 15w50.

Ik wens jullie een mooie rit morgen en pas op voor de controles.

Black R
#204760
Nu moeten jullie me alleen wel even vertellen wat er bedoeld wordt met 'boven aan de high tech campus'. Moet ik nu de afslag nemen richting de campus of staan jullie ergens anders te wachten? En als het mijn eerste gedachte is, hoe heet die afslag?

Afbeelding

Hier ergens dus..?

Zie jullie morgen! :ok:

Oja, bijna vergeten: ik ga dus voor één overnachting (met dekenpakket, kan bijna niets meenemen eigenlijk) en natuurlijk de BBQ ;D
Laatst gewijzigd door deBruijnJ op 11 sep 2009, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#204777
[quote="black R"]
Klote zooi  :rtfm:
kom ik net terug van aftanken voor morgen, slipt mijn koppeling door.
dus morgen dan maar eerst ff naar de garage toe en andere olie erin want volgens mij heeft ie 10w50 erin gedaan ipv 15w50.

Ik wens jullie een mooie rit morgen en pas op voor de controles.

Black R
[/quote]

Dat kan niet de reden zijn dat je koppeling doorslipt lijkt me.
#204778
[quote="deBruijnJ"]
Nu moeten jullie me alleen wel even vertellen wat er bedoeld wordt met 'boven aan de high tech campus'. Moet ik nu de afslag nemen richting de campus of staan jullie ergens anders te wachten? En als het mijn eerste gedachte is, hoe heet die afslag?

Afbeelding

Hier ergens dus..?

Zie jullie morgen! :ok:

Oja, bijna vergeten: ik ga dus voor één overnachting (met dekenpakket, kan bijna niets meenemen eigenlijk) en natuurlijk de BBQ ;D


[/quote]

Ja precies, daar ergens. Afslag naam is denk ik de Campus? Mijn Zumo weet waar dat is in ieder geval.
Door Ronaldo
#204784
[quote="black R"]
Klote zooi  :rtfm:
kom ik net terug van aftanken voor morgen, slipt mijn koppeling door.
dus morgen dan maar eerst ff naar de garage toe en andere olie erin want volgens mij heeft ie 10w50 erin gedaan ipv 15w50.

Ik wens jullie een mooie rit morgen en pas op voor de controles.

Black R
[/quote]

Belangrijkste is dat er olie geschikt voor een natte koppeling in gaat, en geen olie voor auwtoos
Door Maddog101
#204787
Heb vanavond pas gehoord dat ik morgen, zaterdag vrij heb  :yahoo: :yahoo:
Ben dus zaterdag van de partij en zal kijken dat ik voor 9:00u in Heerlen ben.
Tot later....
Door black R
#204850
Het probleem van de koppeling is opgelost.
Mijn Mille R had nog geen upgrade van de koppelingsplaten zaten nog de originele in van het type bj 2000.
Na €300 betaalt te hebben loopt ie weer als nieuw  :rtfm:

Black R
#204900
Nou, het clubweekend is weer geslaagd op een '' klein akkefietje'' na (wat plaatschade en een gedeukt ego) geen ernstige problemen.
Iedereen is weer richting huis of er reeds aangekomen.
Het weer werkte dit jaar mee de route was goed en het gezelschap  :ok:
:police: :rtfm: hebben we niet gezien,nou ja wel gezien maar gelukkig niet voor ons.
Zonder dat er iets afgesproken was zaten de meesten toch rond 13.00 uur bij hetzelfde restaurant een hapje te eten, en het tankstation in Schleiden heeft ook een goede dag gehad.
Op de camping was het weer bere-gezellig mede te danken aan een groep Harlie  ;D rijdsters,jonge jonge wat een zootje ongeregeld.
Wat hebben we nog gelachen vanochtend :gaga:wat een schroothopen :rotfl2:
Als die club aangehouden wordt...hebben ze blaaspijpjes en trailers tekort
Al met al voor herhaling vatbaar,volgend jaar Luxemburg??

Groeten en tot....

                              Jos
#204903
Het weer was meesterelijk, goeie sfeer bij Maurice en de (a.s.)clubleden. Ik heb zelf niet echt een route gereden, maar heerlijk op 't Vrijthof vertoefd.
De BBQ smaakte goed in ieder geval! Jammer idd van de glijer en goed dat de rest schade- en boeteloos 's avonds kon aanschuiven!

Tofski  :bye:
#204922
Nou... Volgens mij moet ik nog iets typen hierzo ::)

Zaterdagochtend dus vertrokken vanuit Hulst om een uur of half 7 richting Eindhoven. Nog even de tank vol gegooid en hoewel ik dus nogal vroeg vertrokken was net op tijd bij Eindhoven aangekomen. Geen idee hoe ze erbij kwamen, maar iemand was zo leuk geweest de A67 af te sluiten dus moest ik binnendoor. Bij Eindhoven bij Gerrit en Ronald aangesloten en naar Heerlen gereden.

Tja, toen de rit.. Vaak genoeg inhaalacties gezien voor me die ik nogal twijfelachtig vond, dus zelf er meestal wat langer achter blijven. Maargoed, verder natuurlijk een hoop dingen waar ik eigenlijk nog niet mee te maken heb gehad, waarbij de belangrijkste toch de haarspeldbochten waren. De eerste kwam ik er al véél te wijd uit, daarvan geleerd en de volgende haarspeld een andere lijn gekozen in een niet te hoge versnelling. Gevolg was weer dat ik dat weer ging overdrijven, wat zich uitte in een kwispelende achterkant bij het terugschakelen. Ook weer van geleerd, wat voorzichtiger zijn met terug schakelen en verder. Op dat punt had ik eigenlijk al een beetje het idee dat ik maar niet meer moest proberen het bij te benen, want ik had al het gevoel dat het dan niet lang meer zou gaan duren..

5 minuten later, we waren volgens mij weer net uit een dorpje weg (waardoor ik dus weer kon aansluiten) en iedereen voor me haalt een oude Mercedes in. Ik vond het zelf niet zo'n lekker punt om in te halen dus ik wachtte even tot ik wat verder de hoek om kon kijken. Ik geef gas, haal de auto in, ga naar rechts om terug op de eigen rijbaan te komen en toen was die bocht naar links toch wel ineens érg dichtbij :-X

Nou resultaat is bekend.. Op m'n plaat, motor bovenop (langs de vangrail gegaan) schade en de rechterkant wat vlakker geworden :( Belangrijker echter: Ik ging zitten, ik geen staan, even alles bewegen... Niks :o Beetje last van m'n pink, dat is alles.. Helm alleen beschadigd op het vizier, handschoenen niets, pak een beetje geschaafd op de linkerarm en (kwam ik thuis achter) op m'n kont ook nog een schaafplek. Heb volgens mij echt vies veel geluk gehad gezien de motor en ik beide langs de vangrail gegaan zijn ::)

Toen het dus net gebeurd was is als eerste de vrouw gestopt die ik inhaalde, die had de schrik er volgens mij ook wel goed inzitten :-X Toen kwamen volgens mij Gerrit enzo terug, weet niet precies meer hoe het gegaan is ik was volgens mij nog high van de adrenaline.. In ieder geval kwam er al snel een Duitser langs die 200m verderop woonde en aanbood dat ik mijn motor daar wel even neer kon zetten om hem later op te halen. Van daar weer terug naar de plaats waar het gebeurd was, waar geregeld werd dat ik met Rolf achterop kon meerijden naar de camping om de bus van Maurice te halen zodat de motor in ieder geval op de camping kon komen. Voor we dat gingen doen, toch maar even een kopje koffie iets verderop, iedereen was toch al bij elkaar ::)

Na de koffie met Rolf meegereden naar de camping (onderweg nog bijna geschept door een BMW trouwens, dat scheelde ook niet echt veel..) daar nog een kopje koffie gedronken en toen met de bus terug. Motor ingeladen, en weer terug naar de camping. Daar de schade een beetje bekeken en de boel weer enigszins in elkaar gezet met ducktape. Ik had er voor kunnen kiezen om meteen terug naar huis te gaan en misschien de motor af te laten slepen, maar ben toch maar gebleven voor de BBQ en de gezelligheid. Ondanks de schuiver gelukkig nog wel een leuke avond gehad, niet te laat gaan slapen en als een BLOK in slaap gevallen. Geen moment wakker geworden van de Harley vrouwen trouwens, ik hoorde dat die nogal wat herrie gemaakt hebben 's nachts en 's ochtends.

Voor vanochtend met Rolf afgesproken dat ik achter hem aan zou rijden naar het westen toe zodat ik niet in m'n eentje over die doodsaaie weg door België moest rijden. Was ietsje om voor mij (via Eindhoven - Breda - Antwerpen gereden, normaal zou ik niet langs Breda komen) maar wel lekker om met z'n tweeën te rijden. Om een uur of 10 vertrokken en om 12 uur ofzo was ik in Hulst, op het gemakje terug dus.

Vandaag maar eens een mailtje dichten voor de verzekering, die zullen wel blij met me zijn :-X Gelukkig All-risk (met no-claim beschermer, één keer per jaar claimen zonder terugval..) verzekerd inclusief kleding, dus volgende keer kom ik gewoon weer terug op de Mille :yes:

Alleen zoek ik dan niet een stelletje circuitrijders uit om achteraan te rijden :gaga:

Rolf, bedankt voor het heen en weer rijden en het opgeven van de rest van je rit, Maurice bedankt voor het lenen van de bus zodat de Mille naar de camping kon komen (en natuurlijk voor de lekkere BBQ en prima slaapplaats :ok:) en de rest bedankt voor het roepen van 'dat valt wel mee' en 'er is niks aan' ::)

Lijkt me vanzelfsprekend dat ik nu wel lid móét worden ;D
Door ApriliaMan
#204923
Onder leiding van dirigent Eifeljoep een schitterende route door de Eifel gereden. Ik moet zeggen de mooiste van nu toe. Of zou dat nu van mijn KTM komen ?  :crazy:

Samen met Chris, Malle Eppie was het gaan met die banaan. Noemen ze dat niet knallen ........  ;D

Het was top !  :ok:
#204925
Het weer 's gezellig. Het begon wat frisjes, maar de rit op zaterdag eindigde met een heerlijk zonnetje  :yahoo:  En idd, wat een zooitjes w**ven, na een avondje doorzakken kwamen ze nog aangeschoten een ontbijtje scoren om vervolgens op de motor te stappen  :gaga:  Anyway, iedereen bedankt voor de gezelligheid en Maurice, Jos en anderen bedankt voor de route

Volgend jaar Luxemburg klinkt goed  :ok:
#204929
[quote="deBruijnJ"]
Tja, toen de rit.. Vaak genoeg inhaalacties gezien voor me die ik nogal twijfelachtig vond, dus zelf er meestal wat langer achter blijven. Maargoed, verder natuurlijk een hoop dingen waar ik eigenlijk nog niet mee te maken heb gehad, waarbij de belangrijkste toch de haarspeldbochten waren. De eerste kwam ik er al véél te wijd uit, daarvan geleerd en de volgende haarspeld een andere lijn gekozen in een niet te hoge versnelling. Gevolg was weer dat ik dat weer ging overdrijven, wat zich uitte in een kwispelende achterkant bij het terugschakelen. Ook weer van geleerd, wat voorzichtiger zijn met terug schakelen en verder. Op dat punt had ik eigenlijk al een beetje het idee dat ik maar niet meer moest proberen het bij te benen, want ik had al het gevoel dat het dan niet lang meer zou gaan duren..
[/quote]

Oftewel, altijd je eigen tempo blijven rijden  :yes: en niet over je eigen grenzen gaan om toch de anderen bij te benen  :friends:

Maargoed, wel spijtig dat het gebeurd is natuurlijk  :sorry: Gelukkig heb je zelf niks!  :friends: En het scheelt weer dat je All Risk verzekerd bent enzo
dus zal er snel weer een schadevrije bike staan  :friends:
#204934
[quote="2 Fast 2 See"]
[quote="deBruijnJ"]
Tja, toen de rit.. Vaak genoeg inhaalacties gezien voor me die ik nogal twijfelachtig vond, dus zelf er meestal wat langer achter blijven. Maargoed, verder natuurlijk een hoop dingen waar ik eigenlijk nog niet mee te maken heb gehad, waarbij de belangrijkste toch de haarspeldbochten waren. De eerste kwam ik er al véél te wijd uit, daarvan geleerd en de volgende haarspeld een andere lijn gekozen in een niet te hoge versnelling. Gevolg was weer dat ik dat weer ging overdrijven, wat zich uitte in een kwispelende achterkant bij het terugschakelen. Ook weer van geleerd, wat voorzichtiger zijn met terug schakelen en verder. Op dat punt had ik eigenlijk al een beetje het idee dat ik maar niet meer moest proberen het bij te benen, want ik had al het gevoel dat het dan niet lang meer zou gaan duren..
[/quote]

Oftewel, altijd je eigen tempo blijven rijden  :yes: en niet over je eigen grenzen gaan om toch de anderen bij te benen  :friends:

Maargoed, wel spijtig dat het gebeurd is natuurlijk  :sorry: Gelukkig heb je zelf niks!  :friends: En het scheelt weer dat je All Risk verzekerd bent enzo
dus zal er snel weer een schadevrije bike staan  :friends:
[/quote]

Inderdaad niet over je eigen grenzen heen gaan om erbij te blijven, de grenzen verleg je wel in je uppie en als het goed is wordt er altijd gewacht...sterkte op elke geval met de schaafplekken van jou en de Mille  :friends:
Avatar
Door rolf
#204939
het was inderdaad heel gezellig en op het hoogtepunt van zaterdagmiddag waren er meer als 45 Aprilia rijders op het terras :ok:

Ik heb vrijdagavond prima geslapen echter zaterdag of eigenlijk zondagmorgen slecht, wat een feestbeesten die harley meiden. Charly's Angels waren het, rick, daan en ik waren nog getuigen van hun manier van buikdansen en paaldansen ;D

Ik heb net eventjes een uurtje mijn ogen dicht gedaan na zo'n nachtje slecht slapen. :-\

Samen met joost terug gereden en inderdaad ca. 12.10u was ik thuis.

één groep heeft trouwens iets bizars meegemaakt maar dat kunnen ze beter zelf vertellen :-\ dit hoop je als motorrijder niet mee te maken, gelukkig voor hun is het allemaal net goed afgelopen.

Ik heb even een foto gemaakt van een van die stoere meiden harley's :gaga:

BBQ was prima :ok: snurken op de zolder viel reuze mee ;) route was top  :ok: volgens zegge ;) Jos bedankt voor de route en Maurice/elian bedankt voor de goede zorgen, enne de rest bedankt voor de herrie en gezelligheid ;D
Afbeelding
#204949
Leuke verhalen en een super opkomst. Ik heb heel wat gemist merk ik :-\

Nou ja, ik heb ook wel een leuk weekend gehad, maar zonder buik- of paaldansen dan... waar blijven de foto's? ;D
#204950
Hee Joost! De adviezen weet je nu wel. Ik wil even kwijt dat ik het heel goed van je vond om gewoon te blijven voor de BBQ en de gezelligheid. Het komt vast weer allemaal goed met je motor.

We hopen je de volgende keer weer te zien en mee te doen aan het plezier.

We zijn overigens allemaal wel eens gevallen. Ik ben dit jaar nog omgevallen (jaja ik stond stil en toen beng :-(( knipper stuk, remhandel stuk en krasje op de kuip).
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Word ook betalend lid van de ARA!