ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#184709
[quote="Rossifumi"]
[quote="FerBa"]

Niet voor mij, ik kan hier helaas weinig mee.
Heb ook (nog) geen zumo. :secret:

Zou je a.u.b  het adres en de naam van de zaak kunnen melden? :friends:

Ferry
[/quote]

Joh, dan rijden we er toch gewoon saampies heen? Dan vinden we het heus wel!  :yes: Hebben we Rolflator niet voor nodig...  :rotfl2: ;D
[/quote]

Kunnen we doen. :ok: Met een beetje rondrijden en rondvragen komen we d'r vanzelf. ;D
#185741
[quote="Rossifumi"]
[quote="Rossifumi"]
Nou we weten daar in de buurt best een aardig route...  ;D Wel lachen om die achteraf even te rijden toch? Hoewel, het zal misschien wel wat druk zijn op de zaterdagmiddag  :help:
[/quote]

JA TOCH???

;D
[/quote]

Eerst maar zien of het droog blijft. ::)
#185808
We hebben weer een hoop bij geleerd  :ok:

Het was super vond ik het technisch middagje vandaag Tuonopeet bedankt voor de uitnodiging en het regelen verders..


En laagvlieger Rolf bedankt voor het spelen van fotograaf  O0

en natuurlijk onze notulist Rossifumi  ;D

Groeten Richard  ;D
Laatst gewijzigd door Tuonories op 16 mei 2009, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#185812
het was inderdaad super en erg leerzaam, over accu's, spanningsregelaars, startmotoren en dynamo's. Maar ook storing zoeken hoe doe je dat.
Het effect van sluiting met gelijkspanning en wat de accu voor een belangrijke rol hierin speelt.

Peter bedankt voor het regelen en het smaakt naar meer ;)

rolf


ps. de foto's ga ik nu laden en bewerken om ze te plaatsen.
#185826
zo de foto's
AfbeeldingAfbeelding
Accu testen op de oude manier en nieuwe manier

Afbeelding
verschillende typen accu met elk zijn voordelen, gesloten accu, Gel accu, open accu, accu met plaatjes ertussen, etc.

AfbeeldingAfbeelding
testbank van een dynamo

AfbeeldingAfbeelding
ja het is een Tuono echter geschikt voor werk in de modder, dit was de Aprilia waar aan gemeten werd

Afbeelding
let op het startrelais ;)

Afbeelding
even sluiting gemaakt, inderdaad zekeringen blijven zitten, draad smelt en accu blijft heel en motor brand af ;D

AfbeeldingAfbeelding
Waar waren we te gast, juist bij Cordaad, inderdaad bij Cor

AfbeeldingAfbeelding
wie waren er

Afbeelding
die met de streepjes schrijft het verslag ;D ;D ;D ;D ;D :rtfm: :rtfm: :rtfm: :rtfm: :rtfm:

Word ook betalend lid van de ARA!