ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#175338
[quote="rsv mille evo"]
Thanx, eens kijken waar ik dat kan bestellen.
[/quote]

Herman,

Liggen de MPP's er al onder? Begin april haal ik de Tuono uit de stalling. Ik kom graag eens richting Hoogezand om een ritje te doen. Jouw bike zag er perfect uit. Heb jij een was gebruikt. Zo ja, welke?
#175353
[quote="klaaz"]
[quote="rsv mille evo"]
Thanx, eens kijken waar ik dat kan bestellen.
[/quote]

Kan je gewoon bij motoport hoogezand halen :)

Heb ik ook.
[/quote]

Ga ik daar volgende week eem heen  :ok:
Ze hebben 't trouwens weer over nachtvorst...zal wel weer pekel op de weg komen te liggen  :bad: :bad:
#175668
Kan me niks schelen, als het droog is en ik heb tijd of ik moet ergens naar toe en het kan met de motor......  :ok:

Btw: jammer dat ik er niet bij kon zijn afgelopen weekend!
#175820
[quote="klaaz"]
Kan me niks schelen, als het droog is en ik heb tijd of ik moet ergens naar toe en het kan met de motor......  :ok:

Btw: jammer dat ik er niet bij kon zijn afgelopen weekend!
[/quote]

:rotfl2: Had zo'n reactie al wel verwacht  :crazy:

En inderdaad jammer dat je d'r niet bij was afgelopen zaterdag!!
#176650
Hoe zat het ook al weer met die tie rip die we op de vorkpoot hebben gedaan, als ik het goed begrepen heb moest je de veervoorspanning verhogen als de tie rip lager kwam te zitten, niet de ingaande demping toch?, zag net dat na de rit van vanmiddag de tie rip helemaal onderaan zit  :crazy:, heb ook een aantal wat wilde wheelies gemaakt dus misschien moet ik er nu ook niet te veel naar kijken?
#176667
[quote="rsv mille evo"]
Hoe zat het ook al weer met die tie rip die we op de vorkpoot hebben gedaan, als ik het goed begrepen heb moest je de veervoorspanning verhogen als de tie rip lager kwam te zitten, niet de ingaande demping toch?, zag net dat na de rit van vanmiddag de tie rip helemaal onderaan zit  :crazy:, heb ook een aantal wat wilde wheelies gemaakt dus misschien moet ik er nu ook niet te veel naar kijken?
[/quote]

Wheelies tellen inderdaad niet mee, dus gewoon even naar boven schuiven en kijken
wat er gebeurt bij "normaal" gebruik ;D
Door Travao
#177728
Ik zou wel rekening houden met wheelies als je dat vaker doet.  Als de voorvering helemaal op het eind zit loop je de kans dat je de controle verliest.  Voor zover ik me kan herinneren kun je met de ingaande demping regelen dat het rijgedrag beter wordt op klinkerwegen / wegen met een slecht wegdek.  Het voorkomt stuitergedrag.  Met het verhogen van de veerveerspanning kun je inderdaad voorkomen dat de voorvering helemaal op het eind zit.    Zeker weten doe ik dit niet :help:
#177745
[quote="Travao"]
Ik zou wel rekening houden met wheelies als je dat vaker doet.   Als de voorvering helemaal op het eind zit loop je de kans dat je de controle verliest.  Voor zover ik me kan herinneren kun je met de ingaande demping regelen dat het rijgedrag beter wordt op klinkerwegen / wegen met een slecht wegdek.  Het voorkomt stuitergedrag.  Met het verhogen van de veerveerspanning kun je inderdaad voorkomen dat de voorvering helemaal op het eind zit.    Zeker weten doe ik dit niet :help:
[/quote]Klopt :ok:
Door Vincent
#177820
[quote="Heuveltje"]
[quote="rsv mille evo"]
Hoe zat het ook al weer met die tie rip die we op de vorkpoot hebben gedaan, als ik het goed begrepen heb moest je de veervoorspanning verhogen als de tie rip lager kwam te zitten, niet de ingaande demping toch?, zag net dat na de rit van vanmiddag de tie rip helemaal onderaan zit  :crazy:, heb ook een aantal wat wilde wheelies gemaakt dus misschien moet ik er nu ook niet te veel naar kijken?
[/quote]

Wheelies tellen inderdaad niet mee, dus gewoon even naar boven schuiven en kijken
wat er gebeurt bij "normaal" gebruik ;D
[/quote]Volgens mij zijn wheelies redelijk normaal voor Herman  ;D

Vincent
#184336
De ingaande demping achter dient met klikjes afgesteld te worden,  echter die van mij (Tuono 2004 1000 met Sachs achtervering) klikt niet    :crazy:

De juiste instelling zou moeten zijn:  dicht draaien en dan 11 klikjes uit draaien.

Het zou  :ok:  zijn als een van jullie weet hoe je dit moet vertalen in het aantal slagen. 
Door Travao
#184711
Ik kreeg de tip om de stelschroef eerst dicht te draaien, vervolgens helemaal uit te draaien en daarbij het aantal slagen te tellen.  Dan op de helft instellen.

Of eigenlijk iets strakker dan de helft instellen omdat tijdens de workshop bleek dat bij alle motoren de achtervering te slap stond.

Heeft iemand anders nog een goede tip  ???

Word ook betalend lid van de ARA!