ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#145896
[quote="Sjaakie"]
[quote="2 Fast 2 See"]
[quote="rs125 power"]
[quote="2 Fast 2 See"]
Ik heb vorig jaar ook met de rs125 gereden :friends: valt te doen hoor  :friends:
[/quote]
ckers laatst kwam ik 190 kilometer ver met 1 tank. maar toen moest ik ok wel tanke ;D
binnekort gaat ie plaats maken voor een andere motor. mzzl leon
[/quote]

Bij mij begon het lampje bij de 100 al te branden  :rotfl2:
[/quote]

Heb je er zeker maar voor €10 in gegooid.
[/quote]

Grapjas  :gaga: Hij nam 10 liter op 100km, en zoveel meer liter ging er niet in de tank  :rotfl2:
Avatar
Door robz
#145899
[quote="Gerrit"]
Ik kijk het nog even aan maar het lijkt toch gewoon droog te worden hoor...
[/quote]


jawel hoor, en omdat we een wat kortere rit hebben kunnen we mocht er echt een heftige bui komen even schuilen met een bakkie pleur.

mijn oorlogswond voorspelt me dat we het zeker tot de afsluitdijk droog gaan houden en daarna evt een spettertje
Door herman
#145915
Wat doen we als het morgen bij het opstaan regent, ik wil voorkomen dat ik er alleen sta in eemnes s'morgens 8,30.

We kunnen hier toch een afspraak over maken wanneer wel en niet.

Laat maar horen jongens.

Gr Herman. 
Door kanonskop
#145923
[quote="Sjaakie"]
[quote="G Factory"]
[quote="kanonskop"]
Ik zal rond 7:45 en 8:00 aanhaken bij Aalsmeer pompstation.

Er is goed weer voorspeld, 23 graden en 8 uur zonneschijn :ok :yahoo:



[/quote]

hebben ze pellenboer weer uit de kast gehaald?

Gerard
[/quote]

Vreemde kast Geer.

Afbeelding

[/quote]
He he
Niet zo negatief jongens, het zit ook wel eens mee in de voorspellingen.

maar dit jaar niet geloof ik :-\
Avatar
Door robz
#145935
[quote="herman"]
Wat doen we als het morgen bij het opstaan regent, ik wil voorkomen dat ik er alleen sta in eemnes s'morgens 8,30.
We kunnen hier toch een afspraak over maken wanneer wel en niet.

Laat maar horen jongens.

Gr Herman.   
[/quote]

ik kom sowieso....  heb oppas etc geregeld dus ga een rondje rijden. ervaring leert op dit soort dagen dat het meestal wel meevalt... 8)
#145964
[quote="robz"]
[quote="herman"]
Wat doen we als het morgen bij het opstaan regent, ik wil voorkomen dat ik er alleen sta in eemnes s'morgens 8,30.
We kunnen hier toch een afspraak over maken wanneer wel en niet.

Laat maar horen jongens.

Gr Herman.   
[/quote]

ik kom sowieso....  heb oppas etc geregeld dus ga een rondje rijden. ervaring leert op dit soort dagen dat het meestal wel meevalt... 8)
[/quote]

Ik kom ook, heb ook al het een en ander afgezegd om mee te gaan. Dus ben van de partij. 08.30 bij de witte bergen.
#145966
Neem je ff rugzakje mee  ;D Je komt toch langs makkum  :crazy: Kun je gelijk je oplader meenemen  :gaga:
Door herman
#146060
Goedemorgen allemaal

Net even op buuienradar gekeken zie er niet verkeerd uit dus we vertrekken 7,30 vanuit zevenaar en zijn dan 8,30
in eemnes. :yahoo:

tot zo Herman,Erik en Marc
Door rs125 power
#146061
ik had gister een verjaardag en daarna nog bij een feesie geweest dus was een beetje laat :sorry:. en werd net pas wakker :-[ dus ga het niet redden :sorry: mzzl leon
Door ApriliaMan
#146079
Zie net dat de route voor mijn ouderlijk huis (boerderij aan de Hissedyk, tussen Blauwhuis en IJlst) langs gaat.

Nou als dit geen leuke stuurweg is (oude Middelzee dijk uit de Middeleeuwen) dan weet ik het niet meer. Ik kan 'm dromen. Als je hier verkeert stuurt (en dat is al zo vaak gebeurd.......  ;D) dan flikker je een paar meter naar beneden. Mijn vader, ik zelf en nu mijn broer we hebben al zo vaak een auto, motor etc uit de sloot gehaald.

Ik hoop dat jullie toch nog goed weer treffen want hier regent het voor de zoveelste keer ........   :( 
#146081
[quote="ApriliaMan"]
Zie net dat de route voor mijn ouderlijk huis (boerderij aan de Hissedyk, tussen Blauwhuis en IJlst) langs gaat.

Nou als dit geen leuke stuurweg is (oude Middelzee dijk uit de Middeleeuwen) dan weet ik het niet meer. Ik kan 'm dromen. Als je hier verkeert stuurt (en dat is al zo vaak gebeurd.......  ;D) dan flikker je een paar meter naar beneden. Mijn vader, ik zelf en nu mijn broer we hebben al zo vaak een auto, motor etc uit de sloot gehaald.

Ik hoop dat jullie toch nog goed weer treffen want hier regent het voor de zoveelste keer ........   :( 
[/quote]

Is dat het "bruggetje en shit gelijk bocht naar rechts" moment?  ;D
Door Miccie
#146101
op mijn buienradar zag het er ook K*t uit. ik heb dus ook niet gereden vandaag (hier regent het al de hele dag) dan maar wsbk en f-1 kijken op de bank ! hoop dat diegene die wel gereden hebben een leuke dag hebben gehad !!!
#146148
Tot half drie goed droog kunnen houden, heel af en toe een buitje. Na de lunch in Makkum De Dijk over. Toen begon het toch echt wel te plenzen. Aangezien ik geen regenkleding bij me had vond ik het wel prima en ben bij het Amstelmeer rechtsomkeert gegaan. Was 15.30 h. weer in Sneek. Op het moment dat ik de motor binnen parkeer begint het toch te regenen. Net op tijd thuis dus..

Kan me niet heugen dat ik ooit op zondagochtend voor zevenen mijn bed uit ben geweest. Harstikke leuke dag gehad en de dagteller stond op 422 km aan het eind. Oant Sjen.
Avatar
Door robz
#146151
Lekker daggie gehad. Via een randje flevopolder (de geur van prei en uien...)  zijn we bij elburg het oude land weer opgereden . Binnendoor naar Kampen over leuke bochtige weggetjes. Oude zeedijk onder kampen nog even gedaan en toen via glashorst naar genemuiden. Hier liggen een paar hele mooie kronkels!  Nieuwe MPP's even goed ingereden. Pontje, zwartsluis/vollenhove beetje uitkijken met de snelheid. Ondertussen is het nog steeds droog. erg fijn, vooral voor de weg. Oude zuiderzee dijk naar blokzijl en toch nog maar een stukje verder want hij is zo lekker (was geen route) Ergens rechtsaf gegaan en weer links etc etc. Was leuk. Toen moest er toch een beetje richting makkum gekoerst gaan worden dus vort ff de provinciale weg langs woudsend.  Bij oldega (of zoiets) lag de weg open en na diverse aanwijzingen van erg vriendelijke buurtbewoners kwamen we toch niet goed uit. Kijk hier: een fietspad. Dat lijkt wel de goede kant op te gaan . Even stukje afsnijden. Fout. Even 10km de verkeerde kant op want we kwamen nooit meer van het pad af. Wel gelachen. Toen via improvisatieroute (wolsum?) naar makkum geknald. Cafe restaurant de Zwaan. Prima tent en heerlijke uitsmijters. gerrit , Jelle, Eltsjo en Arnold (eppie?) zaten er al. Toen de grote oversteek.  Druppeltjes kwamen . NH, de druppels worden dikker. een deel van de groep splitst om via enkuizen naar lelystad en het verre oosten terug te rijden. Ondergetekende probeert samen met daniel, marcel, wouter en victor NH te doorkruizen improviserend de lichte plekken in de lucht bekijkend. Lukt niet echt. Het  miezert eigenlijk overal. Dan weer een stukkie droog, maar de wegen zijn nat en dat nodigt toch wat minder uit. Wel een paar nieuwe weggetjes gedaan die de moeite zijn om eens bij droog wegdek te doen. onthouden dus.
We doen nog maar eens een bakkie in Bergen en tuffen dan naar huis. Het is inmiddels gestopt met zachtjes regenen...............  1630 uur zeiknat thuisgekomen maar wel een lekker stukkie getuft!!  mannen bedankt voor het gezelschap, de goede richtingaanwijzingen(fietspad) het slappe gel#l etc etc. Volgend jaar is er als vanouds weer een ronde! :)

greetz rob
Avatar
Door Gerrit
#146170
Hey Rob,

Wij, als in het groepje Gerrit, hebben de route helemaal uitgereden tot in Durgerdam aan toe. We waren om 16.00 uur in Durgerdam. Daar nog even een bakkie gedaan en toen huiswaards. Prachtige route en we hebben onderweg geen noemenswaardige regen gezien.  :crazy:

De route was prachtig en de grote afwisseling was zeer aangenaam. In NH reden we niet alleen op strak en mooi asfalt maar we hebben ook wat hobbeltjes gedaan en bitumen ontwijken. Op de huisreis op de A2 heb ik toch even wat zweetdruppels gezien, mag eigenlijk geen naam hebben.

Het is dus de hele dag gewoon droog gebleven, nu hielp het wel dat mijn regenjack waterdicht is EN mijn laarzen natuurlijk die ook waterdicht zijn en ja een grote kuip houdt ook veel buiten.  :gaga: Dus eigenlijk maakt het niet uit of het regent want binnen in de Mille is het toch gewoon droog.  :bye:

Dank voor de organisatie en de mooie route.  :friends: Hulde!

Groeten,

Gerrit
Door erik
#146185
Rob

Mooie tocht, alleen veel hoedjes boven in het noorden, het splitsen van de groep na de afsluitdijk was nog niet echt nodig geweest motorrijder die voorbij kwam bleek niet Herman te zijn, dus na ongeveer een 15 minuten de achtervolging in te zetten gestopt op een parkeerplaats met de gedachte dat een Pegaso ook niet van die hele extreme snelheden kan halen, voegde Herman zich weer keurig bij het oosterse gezelschap (Herman achtervolgde ons) :bye: :bye: :bye: :bye:  Via enkhuizen lelystad, (beetje miezer regen :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:) naar het verre oosten  terug gereden. 17.15 thuis en 380 km op de dagteller. Gezellige dag

Gr.
Erik
Door kanonskop
#146198
Hallo Dijkers

7:45 bij benzinestation aangekomen en sta nog wat slaap uit mijn ogen te wrijven zie ik vier
motoren voorbij snellen.
Ik snel op gestapt en er met flink gas erop de achtervolging in gezet, bleken ze vergeten  :lazy: :lazy:te zijn dat ik er stond.

Na de in deeling van de groepjes (2) bij de koffie rijden we richting Makkum.
Lekker vlaneren over wat dijkjes en dorpjes en hoetjes, helemaal top .

Bedankt Rob voor de organisatie,
#146210
[quote="robz"]
Toen via improvisatieroute (wolsum?) naar makkum geknald. Cafe restaurant de Zwaan. Prima tent en heerlijke uitsmijters. gerrit , Jelle, Eltsjo en Arnold (eppie?) zaten er al.

[/quote]

Eppie = Anton :bye:
Avatar
Door robz
#146218
[quote="malle eppie"]

Kan me niet heugen dat ik ooit op zondagochtend voor zevenen mijn bed uit ben geweest. Harstikke leuke dag gehad en de dagteller stond op 422 km aan het eind. Oant Sjen.

[/quote]

en op zaterdag?

we hebben zaterdag a.s. nog een dagje knallen in de eiffel op de agenda staan!  :D

tip: bedjes zijn er ook........

kijkmaar
#146222
[quote="robz"]
[quote="malle eppie"]

Kan me niet heugen dat ik ooit op zondagochtend voor zevenen mijn bed uit ben geweest. Harstikke leuke dag gehad en de dagteller stond op 422 km aan het eind. Oant Sjen.

[/quote]

en op zaterdag?

we hebben zaterdag a.s. nog een dagje knallen in de eiffel op de agenda staan!  :D

tip: bedjes zijn er ook........

kijkmaar
[/quote]

Ja, dan ben ik er ook bij. Heb een tijdje terug al ingeschreven hiervoor.  :kwijl:
gr. Anton
Avatar
Door ElTuono
#146258
Ik heb gisteren voor het eerst meegereden met de ARA en me prima vermaakt.
Leuke route en prima tempo.
Gerrit en Jelle bedankt voor het voor/achter rijden  :ok: :ok: :ok:

Word ook betalend lid van de ARA!