ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door pegasolennart
#138809
we gaan er nou mee zaterdag. ik heb nog geen concrete plannen voor zaterdag avond. hoe laat vertrek jij rene. misschien eerst een bakje koffie bij mij thuis? omdat tonden toch op de route ligt naar varseveld vanuit apeldoorn.
wat is presies het startadres?

groetjes lennart
Avatar
Door Gerrit
#138817
Ehm, ik was van plan te gaan en ik twijfel nog. Ik heb echter geen zin om de hele nacht in de regen te gaan rijden. Zoals het er nu uitziet blijf ik droog thuis hoor.
Door Renébagpipe
#138873
Er komt langzamerhand wat meer 'zekerheid' omtrent de regenverwachtingen.

Volgens mij valt het vanaf zaterdag-avond 21.00 uur best reuze mee. Ook ik heb geen zin (en zeker tijdens donker) om met veel nattigheid te rijden.

Voorstel:

Even in de loop van morgen afwachten hoe de zaak zich ontwikkeld, ik ga er nu voor 80 % vanuit dat het mee gaat meevallen.
Verzamelen in Varsseveld......... Menno graag nog even een locatie (liefst adres), zeg zo tussen 21.15 en 21.45 uur ??? Dan is het nog een beetje licht c.q. schemer, wat makkelijker met zoeken.
Rij ik eerst even langs Tonden (Lennart), als ik van hem ook nog even een adres kan krijgen ??

Laat het natuurlijk ook voor het meeste aan Menno over (als "Chef"), maar ik probeer even mee te denken en te plannen.

:bye:
Door MenniekoV
#138903
Lijkt me een goed plan. Ik heb ook geen zin om al te veel in de regen te moeten rijden. Zeker in de Eifel het mooiste stuk droogt het ook niet echt snel op. Het wordt zo wel wat kort dag, maar als iedereen komt die zich heeft aangemeld zijn we met zijn vieren.

Het vertrek is bij mij thuis Schoolstraat 23,  7051 BD,  Varsseveld

Als jullie dan om ongeveer 20:00 hier zijn, drinken we even koffie en vertrekken dan. We kunnen nog wel later vertrekken, maar zijn dan ook weer wat laat terug.

Menno.
Avatar
Door pegasolennart
#138936
ik ga deventief mee. motorbanden zijn redelijk goed in de regen. rene misschien rond 7 uur bij mij thuis een goede starttijd?

groetjes lennart
Door Renébagpipe
#138949
[quote="pegasolennart"]
ik ga deventief mee. motorbanden zijn redelijk goed in de regen. rene misschien rond 7 uur bij mij thuis een goede starttijd?

groetjes lennart
[/quote]

Zal rond die tijd proberen om bij 'de scharreleieren' aan te komen,................. mocht je tegen die tijd een luide plons en een hoop gevl**k horen............. dan ben ik het waarschijnlijk, proberen om een duikboot na te doen.
Avatar
Door Gerrit
#138954
Ik ben er niet bij hoor. Het gaat 8 mm regen geven. Het klopt wel dat het aan het einde van dag iets gaat minderen maar ik ga niet ´s nachts in de miezer rijden met natte wegen. Dat vind ik niet leuk afzien meer.

En daar komt bij dat ik een week met erg veel drukte achter de rug heb. Ik zit nu nog op de bank uit te puffen van al die drukte. Ik ben morgen zeker nog niet fit genoeg om aan de nachtrit te beginnen.

Sorry. Voor degenen die wel gaan, veel plezier gewenst.
Door MenniekoV
#139051
Weer lijkt best mee te vallen. :worship:  Hebben hier vanmorgen vroeg nog wat regen gehad maar het is best lekker weer. Maar daar hebben we vannacht niets aan. Heb net nog even naar de weerboer van het oosten geluisterd en die voorspeld dat het op een enkele bui na droog moet blijven. :yes: Ik heb zoiets van laten we het maar proberen.  :stupid:??? 
Als iedereen dan mee gaat zijn we met zijn vieren. René, Herman, Lennart en Menno.  :friends:
We hebben al vaker nachtritten gehad waarbij de thuisblijvers ongelijk hadden.

Menno.
Door FastJ
#139052
Veel plezier, idd de voorspelling is best goed. helaas past deze rit niet in mijn planning.
Door Renébagpipe
#139107
Wat een weertje zeg........... de zon schijnt....... denk dat ik maar even een rondje ga maken............

Ben met 15 min. vertrokken, ff aftanken en dan kijken of ik Tonden kan vinden...............

;D
Avatar
Door Sjaakie
#139170
Kom maar op met de foto's en belevenissen
Avatar
Door pegasolennart
#139209
rit was zeker mooi. zeer wijnig regen gehad onderweg. we hebben ongeveer 100 km op nat asfalt gereden. daarvan hebben we misschen 20 km mizzerregen gehad. dit was zeker geen regen om voor thuis te blijven. de meeste regen hadden we op half 9 smorgens. en oook een klein buitje om 11 uur savonds. voor mij was de rit 700km lang vanaf mijn huis gezien. 7uur savond weg en de volgede morgen om half 11 weer thuiskomen.
De eifel is in het donker ook spectauler. ik zou de rit nog wel een keer bij daglicht willen rijden omdat het in het donker ook super mooi was. bocht inschatten ging in de loop van de nacht steeds beter. in de eifel hebben we echt lekker gestuurd.

de nieuwe bandjes hebben zich super goed gehouden.
fotos volgen in de loop van de week

pegaso lennart
Door Renébagpipe
#139229
Het bleef (helaas) bij een trio: Menno, Lennart en ikzelf. Over het algemeen in Duitsland gereden, ook een stukkie België.
Vertrokken om ca. 21.30 (vanuit varsseveld) en daar weer terug........... volgens mij 12 uur later. Wat langere stop gehad bij Maurice, iets meer dan 1 uur en omstreeks 06.00 uur op het enige stukkie Autobahn, in de buurt van Achen (met een ontbijtje) van ca. 45 min. Verder na ongeveer ieder 80 tot 100 kilometer even gestopt, om wast te drinken en ff benen strekken.

Totale route was (incl. het verkeerd rijden door een niet echt meewerkende Garmin  ;D) ongeveer 580 km.
Mooie, leuke route, misschien iets teveel dorpjes (ja..... er moet wat te zanikken zijn), maar lekker gereden. Tempo zat er best goed in, enkel jammer dat Lennart (Pegaso) op de Autobahn probeerde om sneller te zijn dan een Tuono en RSV............ dat lukt toch echt niet.

Voor mij in totaal 735 km, uit en thuis. Was dus een ware marathon......

Heb het goed naar m'n zin gehad..... Menno, nogmaals dank. Is zeker voor herhaling vatbaar...... dan uiteraart met een iets grote opkomst    :angel:

:friends:
Avatar
Door pegasolennart
#139235
de pegaso mist ook een cilinder om sneller te kunnen zijn als een mille. misschen het blok van de nadere pegaso het voorwiel laten aandrijven?

lennart
Avatar
Door pegasolennart
#139739
hier een paar fotos
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door MenniekoV
#139971
Bedankt voor de foto's.
Was inderdaad goed te doen. Hebben een geslaagde nacht gehad en de thuisblijvers hadden dus weer ongelijk.

Menno.  :yes:
Avatar
Door motorbeer
#139983
[quote="MenniekoV"]
Bedankt voor de foto's.
Was inderdaad goed te doen. Hebben een geslaagde nacht gehad en de thuisblijvers hadden dus weer ongelijk.

Menno.   :yes:
[/quote]
Had wel mee gewild, maar was om 20:30 pas terug uit Antwerpen van een storing. Alle nachtritten waar ik aan mee heb gedaan was het weer goed.

Anne

Word ook betalend lid van de ARA!