ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#385069
Buitenlandreis Frankrijk zaterdag 08-07-2023 tot zaterdag 15-07-2023

Voor de eerste buitenlandreis reizen we af naar het mooie Frankrijk. Rian en ik hebben een
reservering gedaan voor het Hotel Le Marronnier
(https://www.hotellemarronnier.com/accueil.htm) in Rencurel. Dit is de regio Vercors.

Het hotel beschikt over een verwarmd zwembad, een spa, sauna, biljartkamer, bibliotheek en
een bar. Tevens is er een groot terras met een schitterend uitzicht over de vallei. Het terras
biedt door de grote kastanjeboom ook voldoende schaduwplekjes. Als het weer het toelaat
kan op het terras worden ontbeten en gedineerd. Er is een garage aanwezig waar je je motor
kunt stallen. Tevens is een droogruimte en klein gereedschap aanwezig.

Het hotel is prima gelegen om snel de bergen in te kunnen en mooie routes te rijden. Er zijn
talloze slingerwegen, mooie cols, spannende gorges, afdalingen met haarspeldbochten en
genoeg recht stukken om te genieten! En het is ook zo dat er zeer weinig verkeer in deze
regio is! De routes zijn beschikbaar in het hotel en geschikt voor Garmin en TomTom. O.a.:
- cols van Vercors: col de la Machine, col de Rousset, col de la Bataille, col des Limouches,
col de Carry, Col de Torniol, col de Bacchus, col de la Croix...
- gorges: gorges de la Bourne, gorges du Nan, Canyon des Ecouges, gorges du Furon,
gorges des Gats
- col rond de Vercors: Galibier, Télégraph, Lautaret, Glandon, col de la Croix, col de Menée,
col de Cabre, col de Grimone, col de la Chaudière, col de Penne.

Wij hebben een optie genomen op 5 2-persoonskamers en 2 1-persoonskamers. Deze optie
loopt tot eind januari, dus een SNELLE reactie is vereist.
Het verblijf is op basis van halfpension, dus met ontbijt en diner. Plus één avond met bbq.

De kosten voor een verblijf op basis van 7 nachten zijn als volgt
Motorarrangement inclusief ontbijtbuffet (met o.a. eieren, fruit, muesli, etc.), diner, één
bbq-avond, GPX-tours:
P.p.p.n. EUR 70,- voor een 2-persoonskamer (7 nachten is EUR 490,-);
P.p.p.n. EUR 85,- voor een 1-persoonskamer (7 nachten is EUR 595,-)
Voor een impressie van het hotel kun je op de website kijken:
https://nl.hotellemarronnier.com/motorh ... nkrijk.htm

Graag horen wij op korte termijn wie met deze leuke reis meegaat.
Indien later blijkt dat je niet kan en wij hebben geboekt, dien je zelf een vervanger voor de reis te zoeken.

De volgende leden hebben zich aangemeld:
Jos (The Marshall) 1-persoonskamer
Gert-Jan (Gert-Jan Tuono) Machiel (Makkie82) 2 persoonskamer
Harrie (Harrie74) en Riet 2-persoonskamer
Ferry (Ferba)
Birdy (1 persoonskamer)
V4Rens (1 persoonskamer)
Rob (Robz)
Gerard (gfactory)


Rian en John
Avatar
Door FerBa
#385074
Jammer dat Aprilia ons niet wil ontvangen :( , maar de vorige keer ging het ook al met pijn en moeite door!
Ben benieuwd!
Avatar
Door The Marshall
#385076
Capo dei Capi schreef:
18 okt 2022, 17:19
Zoals jullie wellicht weten bestaat de ARA volgend jaar 25 jaar. Het idee was om dan naar de fabriek in Noale (Italië) af te reizen en vervolgens in Noord-Italië, Oostenrijk en Zwitserland te gaan toeren. Echter, de fabriek werkt niet mee en zal ons niet ontvangen.

Rian en ik zijn nu bezig met de opzet van een mooie vakantie in Frankrijk. Het idee is om een paar hotels te boeken en uiteindelijk de Alpen aan te doen. Zodra wij een en ander hebben uitgewerkt, zullen wij dit posten. Dit zal niet lang meer duren. Qua periode denken wij aan juli.

Groeten,
Rian en John
Tja, de fabriek, moeilijk, moeilijk, het zij en blijven Italianen!!
Maar goed dat jullie wat regelen voor juli :ok:
Wel ff zo snel mogelijk een datum prikken, of zal ik vast juli en augustus vrij pakken? en september ook maar meteen. :rotfl2:
Avatar
Door pipo-de-kloun
#385080
The Marshall schreef:
19 okt 2022, 08:39
Capo dei Capi schreef:
18 okt 2022, 17:19
Zoals jullie wellicht weten bestaat de ARA volgend jaar 25 jaar. Het idee was om dan naar de fabriek in Noale (Italië) af te reizen en vervolgens in Noord-Italië, Oostenrijk en Zwitserland te gaan toeren. Echter, de fabriek werkt niet mee en zal ons niet ontvangen.

Rian en ik zijn nu bezig met de opzet van een mooie vakantie in Frankrijk. Het idee is om een paar hotels te boeken en uiteindelijk de Alpen aan te doen. Zodra wij een en ander hebben uitgewerkt, zullen wij dit posten. Dit zal niet lang meer duren. Qua periode denken wij aan juli.

Groeten,
Rian en John
Tja, de fabriek, moeilijk, moeilijk, het zij en blijven Italianen!!
Maar goed dat jullie wat regelen voor juli :ok:
Wel ff zo snel mogelijk een datum prikken, of zal ik vast juli en augustus vrij pakken? en september ook maar meteen. :rotfl2:
Het duurt vast niet al te lang meer dat je permanent vakantie hebt ;)
Avatar
Door FerBa
#385087
pipo-de-kloun schreef:
20 okt 2022, 07:42
The Marshall schreef:
19 okt 2022, 08:39
Capo dei Capi schreef:
18 okt 2022, 17:19
Zoals jullie wellicht weten bestaat de ARA volgend jaar 25 jaar. Het idee was om dan naar de fabriek in Noale (Italië) af te reizen en vervolgens in Noord-Italië, Oostenrijk en Zwitserland te gaan toeren. Echter, de fabriek werkt niet mee en zal ons niet ontvangen.

Rian en ik zijn nu bezig met de opzet van een mooie vakantie in Frankrijk. Het idee is om een paar hotels te boeken en uiteindelijk de Alpen aan te doen. Zodra wij een en ander hebben uitgewerkt, zullen wij dit posten. Dit zal niet lang meer duren. Qua periode denken wij aan juli.

Groeten,
Rian en John
Tja, de fabriek, moeilijk, moeilijk, het zij en blijven Italianen!!
Maar goed dat jullie wat regelen voor juli :ok:
Wel ff zo snel mogelijk een datum prikken, of zal ik vast juli en augustus vrij pakken? en september ook maar meteen. :rotfl2:
Het duurt vast niet al te lang meer dat je permanent vakantie hebt ;)
:rotfl2: :crazy:
Avatar
Door rsvfrank
#385094
Capo dei Capi schreef:
18 okt 2022, 17:19
Zoals jullie wellicht weten bestaat de ARA volgend jaar 25 jaar. Het idee was om dan naar de fabriek in Noale (Italië) af te reizen en vervolgens in Noord-Italië, Oostenrijk en Zwitserland te gaan toeren. Echter, de fabriek werkt niet mee en zal ons niet ontvangen.

Rian en ik zijn nu bezig met de opzet van een mooie vakantie in Frankrijk. Het idee is om een paar hotels te boeken en uiteindelijk de Alpen aan te doen. Zodra wij een en ander hebben uitgewerkt, zullen wij dit posten. Dit zal niet lang meer duren. Qua periode denken wij aan juli.

Groeten,
Rian en John
Wat is dat toch Aprilia en PR???
Het merk zou trots moeten zijn op zijn fabriek en de merkenclubs :(
Misschien is het piaggio museum een alternatief ?
https://www.museopiaggio.it/
Avatar
Door robz
#385097
Capo dei Capi schreef:
18 okt 2022, 17:19
Zoals jullie wellicht weten bestaat de ARA volgend jaar 25 jaar. Het idee was om dan naar de fabriek in Noale (Italië) af te reizen en vervolgens in Noord-Italië, Oostenrijk en Zwitserland te gaan toeren. Echter, de fabriek werkt niet mee en zal ons niet ontvangen.

Rian en ik zijn nu bezig met de opzet van een mooie vakantie in Frankrijk. Het idee is om een paar hotels te boeken en uiteindelijk de Alpen aan te doen. Zodra wij een en ander hebben uitgewerkt, zullen wij dit posten. Dit zal niet lang meer duren. Qua periode denken wij aan juli.

Groeten,
Rian en John
Goed initiatief mannen! We reden afgelopen september met mark en oscar ook al over hele mooie stukken in Frankrijk, een geweldig motorland. Ik heb toen al even zitten kijken. Ge regio rond St etienne leek me wel wat, net onder Lyon dus goed te doen qua aanrijden en vanuit dat gebied kan je alle kanten op 8)
Avatar
Door pipo-de-kloun
#385118
Hallo allen,

Het idee is nu als volgt: een kleine week in de Haute Alpes met als uitvalsbasis een plek in Gap of Briancon. Aldaar is er veel keuze qua grote Alpenpassen, niet te versmaden.
Kijk je weleens de Tour de France, dan is het heerlijk om de herkenningspunten te zien: Col de la Bonette, Col de la Croix de Fer, Col du Galibier, Col de Télégraphe om maar eens wat te noemen.

Heen- en terugreis kan dan ofwel per trailer worden gedaan ofwel in 2 stappen via bijvoorbeeld de Vogezen.

We willen pogen een betaalbaar halfpension arrangement te boeken in een sfeervol hotel, de mogelijkheden zijn er zeker.

Wie ziet dit zitten en welke periode is handig?
Avatar
Door FerBa
#385129
Klinkt goed! :ok:
Ergens in juli lijkt mij prima!
Avatar
Door Capo dei Capi
#385203
Rian en ik hebben een hotel gevonden. Meerdere hotels zaten al vol voor de maand juli. Wij hopen deze wk wat te horen qua beschikbaarheid. Vervolgens zullen we de details met jullie delen.
Avatar
Door robz
#385204
Capo dei Capi schreef:
14 nov 2022, 18:22
Rian en ik hebben een hotel gevonden. Meerdere hotels zaten al vol voor de maand juli. Wij hopen deze wk wat te horen qua beschikbaarheid. Vervolgens zullen we de details met jullie delen.
dit is de teaser? ;D :P
Avatar
Door pipo-de-kloun
#385253
Hoi allen, even een korte tussentijdse update.

Het hotel dat nu wordt onderzocht is een hotel iets buiten de Alpen maar wel in een zeer mooie omgeving, gerund door Nederlanders. Ze bieden een all-inclusive arrangement aan voor een acceptabele prijs.

Het duurt allemaal wat langer omdat de eigenaar wat tijd te kort kwam, maar er is vanmorgen contact geweest en er zal op korte termijn op ons verzoek worden geantwoord.
Verzoek ligt er nu voor 2 opties:
-Primair is de optie inchecken op 1 juli, uitchecken op 7 juli
-Secundair is de optie inchecken op 8 juli, uitchecken op 15 juli

We zitten er bovenop en hopen jullie deze week toch echt uitsluitsel te kunnen geven mbt locatie, kamers, prijs pp, periode en eventuele optietermijn.

Groet!
Avatar
Door Capo dei Capi
#385299
Het hotel dat we hadden gevonden is afgevallen. Deze is verhuisd qua locatie en bood vervolgens een slaapzolder aan!
3 nwe offertes bij 3 hotels met een mooie ligging aangevraagd. Eén hotel heeft nu geantwoord en het is nu wachten op de andere 2. Wordt snel vervolgd!
Avatar
Door pipo-de-kloun
#385303
Zoals John reeds noemt, is het initiële idee komen te vervallen. Ze bieden een All-inclusive formule aan, maar vervolgens is dat arrangement wel vrij prijzig. Bovendien hebben ze 4 2-persoonskamers en 1 6-persoonskamer. Een verdeling die voor ons gezelschap niet echt aantrekkelijk is imho.

Er zijn aanvragen ingediend bij 3 andere hotels en zodra we daar antwoord van hebben, hakken we de knoop door.

Dus sorry voor de vertraging, maar we houden jullie op de hoogte!

Word ook betalend lid van de ARA!