ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#385270
Vorig jaar hebben wij als ARA met een groep leden deelgenomen aan de KNMV Riding Days: Road vs. Track Edition. Dit is een rijvaardigheidstraining op het circuit van Assen. Zie ook KNMV.nl/ridingdays.
De reacties op deze dag waren super.
Ik wil graag deze dag weer organiseren en bij de KNMV korting vragen. Echter, ik moet dan weten of er interesse is.
De datum waar ik op mik, is 11 juni 2023. Mede vanwege de kans op goed weer.
Graag hoor ik van jullie of er interesse is. Ik neem vervolgens contact op met de KNMV. Tevens overleg ik met het bestuur of de ARA kan bijdrage met een korting.

Groeten,
John
#385285
Heuveltje schreef:
2 dec 2022, 08:43
robz schreef:
30 nov 2022, 15:22
interesse ( ooit moet t lukken)
Rob dit is toch niets voor jou als ervaren circuit crack :no:
als het alleen rondjes rijden is niet echt idd maar ik begreep dat het meer n rijvaardigheidstraining was ? zo van zittend op je tank insturen, noodrem in bocht enzo? ::)
#385301
robz schreef:
3 dec 2022, 06:13
Heuveltje schreef:
2 dec 2022, 08:43
robz schreef:
30 nov 2022, 15:22
interesse ( ooit moet t lukken)
Rob dit is toch niets voor jou als ervaren circuit crack :no:
als het alleen rondjes rijden is niet echt idd maar ik begreep dat het meer n rijvaardigheidstraining was ? zo van zittend op je tank insturen, noodrem in bocht enzo? ::)
Toen ik het vorig jaar heb gedaan op mijn Tuono vond ik het voornamelijk rondjes rijden.
Er zit zeker wel een uitlegje bij van hoe je op de motor moet zitten maar dan vooral de race lijnen/positie op de motor.
Echt remmen in bochten en uitwijken en dat soort dingen kwam niet echt voor.
Voor mij als circuit leek was het wel een toffe ervaring!
#385326
Klopt wat Dennis schrijft.
Het is geen VRO-cursus waar je dat soort oefeningen doet Rob!
Je moet het zien als een hele laagdrempelige "trackday", waar enigzins het verschil tussen rijden op straat en op het circuit wordt uitgelegd.
#385329
FerBa schreef:
14 dec 2022, 23:05
Klopt wat Dennis schrijft.
Het is geen VRO-cursus waar je dat soort oefeningen doet Rob!
Je moet het zien als een hele laagdrempelige "trackday", waar enigzins het verschil tussen rijden op straat en op het circuit wordt uitgelegd.
bedankt voor de toelichting Ferry.... dan is het voor mij minder interessant zoals Frank al opmerkte... ::)
#385339
Beste leden,

Er is naar aanleiding van mijn eerdere post genoeg animo bij de leden voor het wederom als ARA deelnemen aan de KNMV Riding Days: Road vs. Track Edition 2023.

Wij hebben als bestuur wederom een mooie aanbieding voor de ARA bij de KNMV geregeld voor de KNMV Riding Day Road vs. Track Edition op zondag 11-06-2022. Aangezien wij allemaal moeten werken leek 11 juni de beste optie; mede ook dat de kans op goed weer in deze periode groot is. De optie van de ARA op die dag is tot 1 maart 2023 beschikbaar. Aanmelden voor 26-02-2023!

Ik heb zelf deze Ridings Days al 3e gevolgd en ook in 2022, samen met een groot aantal ARA-leden. De dag is leerzaam en zeer toegankelijk. Deelname kan op een Caponord tot Tuono. Het gaat uitsluitend om straatmotoren met een kenteken! In 2022 hadden we ook een ARA-groep van 10 personen.
Tijdens deze dag rijd je zowel op het junior circuit als op het TT circuit zelf. Je krijgt uitleg over kijktechniek, zithouding, etc. Zie onderstaande link voor informatie:
https://knmv.nl/opleidingen/knmv-motort ... ding-days/

Overigens, de mogelijkheid bestaat om je motor voor deze dag te verzekeren indien je eigen polis deze niet dekt.

We kunnen als één groep worden ingedeeld. De instructeur(s) past dan zijn snelheid hierop aan. Ik heb dit jaar meegereden in deze groep en dit was goed te doen.

De prijs is als volgt:
KNMV-leden EUR 185 (normaal 220,-);
Prijs voor niet KNMV-leden EUR 210,- (normaal 245,-)
De ARA geeft aan ieder BETALEND ARA-lid dat wil deelnemen EUR 40,- korting.
Oftewel de dag kost dan EUR 145,- als je KNMV-lid bent en EUR 170,- als je geen lid bent

Je hebt dus 3x voordeel:
- EUR 35,- als KNMV- en als niet KNMV-lid;
- EUR 40-,- korting van de ARA als BETALEND ARA-lid;
- Korting op je verzekeringspremie, wanneer je verzekeringsmaatschappij korting geeft als je deelneemt aan een VRO (Voortgezette rijopleiding.). De opleiding valt hieronder en je krijgt een certificaat.

Wij willen als bestuur dit graag regelen. Echter, er moeten wel tussen de 10 en 15 leden inschrijven om tegen de geschetste tarieven deel te nemen. Anders gaat het niet door!

Wij horen graag voor 26-02-2023 wie wil deelnemen aan deze zeer leuke en nuttige training.
Meld je daarom even aan in dit topic en stuur een e-mail naar voorzitter@aprilia-riders.nl met je gegevens( n.a.w., e-mailadres, lid KNMV ja/nee plus nummer en geboortedatum). Bedankt :ok:

Daarna krijg je een kortingscode per mail die je bij je inschrijving moet invullen.
Het certificaat van je deelname mail je aan de penningmeester (penningsmeester@aprilia-riders.nl) en hij zorgt er voor dat de EUR 40,- op je rekening wordt bijgeschreven.

Ik zal in ieder geval deelnemen aan de dag. Wie volgt???

Met vriendelijke groet,
Het bestuur

Deelnemers:
FerBa (Ferry)
Diewerke (Shiver750)
Gerrit
Jeroen
Rsvmakkie
Kees
Iwan
#385482
Er is een circuitdagen 2023 topic. Je kunt daarin kijken welk ARA lid zich waar heeft ingeschreven.

Ik heb ooit een paar keer geprobeerd, in overleg met wat aanbieders, een ARA circuitdag met korting van de grond te krijgen. De animo was zo goed als nihiel ondanks leuke kortingen.

De vaste racers/circuitrijders pakken hun eigen dagen, dus daar is een jaarlijks topic voor.

Hopelijk tot ziens op eeen van de trackdays.
#385484
Henk RS 250 schreef:
23 jan 2023, 10:17
Er is een circuitdagen 2023 topic. Je kunt daarin kijken welk ARA lid zich waar heeft ingeschreven.

Ik heb ooit een paar keer geprobeerd, in overleg met wat aanbieders, een ARA circuitdag met korting van de grond te krijgen. De animo was zo goed als nihiel ondanks leuke kortingen.

De vaste racers/circuitrijders pakken hun eigen dagen, dus daar is een jaarlijks topic voor.

Hopelijk tot ziens op eeen van de trackdays.
Jammer dat er weinig animo voor is. Ik ben van mening dat je er een betere motorrijder door wordt. Inschatten van hoge snelheden en het (ver)kennen van je eigen prestaties. De rijder is namelijk de beperkende factor, niet de motor.

Ik ga de circuitkalender bekijken, thanks!

Word ook betalend lid van de ARA!