ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#384892
Beste leden,

Wij hebben JJSuspension bereid gevonden een technische ochtend voor de leden van de ARA te verzorgen over de vering van motorfietsen.
Tijdens deze ochtend zal de veertechniek van A tot Z worden besproken. Aan het eind van de sessie is er de mogelijkheid om je vering gratis door JJSuspension te laten afstellen.

Het programma luidt als volgt:
Datum: 19 november 2022
Inloop: 09: 30 uur
Start: 10:00 uur
Eind: +/- 13:00 uur
Adres: Houtzagerijstraat 5, 5451 HZ Mill

Tijdens de ochtend zal een hapje en een drankje worden verzorgd.
Wij hopen een groot aantal leden te mogen verwelkomen.

I.v.m. de inkoop van hapjes en drankjes verzoeken wij je om je aan te melden in de agenda.
https://aprilia-riders.nl/agenda/2022/1 ... iddagavond

Indien dit niet lukt, stuur mij svp een e-mail (voorzitter@aprilia-riders.nl).

Wij zien je graag op 19 november.

Namens het bestuur
John Kuijten
Avatar
Door FerBa
#384906
Present! :yes:
Mocht het motorvriendelijk weer zijn, zit ik eraan te denken om op de Tuono er naar toe te gaan.
Ben wel benieuwd wat John z'n oordeel is over de vering van mijn Donder! ;D
#385084
J & J heeft een aantal onderwerpen om te bespreken, inclusief een opengewerkte schokbreker.

Voor het praktijkdeel, wie is bereid zijn of haar Aprilia ter plaatse te laten checken op afstelling van de vering.

Hij kan de balans en de dynamiek laten zien dmv gewicht schaaltjes, plus een diagnose stellen en een advies indienen.

1 motor is voldoende :), geef hier f aan wie zijn/haar fiets wil laten checken.

Alvast bedankt!!
Avatar
Door FerBa
#385086
Henk RS 250 schreef:
21 okt 2022, 11:58
J & J heeft een aantal onderwerpen om te bespreken, inclusief een opengewerkte schokbreker.

Voor het praktijkdeel, wie is bereid zijn of haar Aprilia ter plaatse te laten checken op afstelling van de vering.

Hij kan de balans en de dynamiek laten zien dmv gewicht schaaltjes, plus een diagnose stellen en een advies indienen.

1 motor is voldoende :), geef hier f aan wie zijn/haar fiets wil laten checken.

Alvast bedankt!!
Ikke! :yes:
Avatar
Door FerBa
#385241
robz schreef:
10 nov 2022, 23:46
Als het droog is kom ik op de brommert... ben wel weer toe aan een ritje... na catalonie niet meer gereden.. ::)

Bij nattigheid vind ik het net effe te ver... :gaga:
Waar was je nou? Het was droog! O0
Avatar
Door FerBa
#385243
Was een gezellige, leuke en informatieve veringclinic en kennisgemaakt met een paar nieuwe gezichten voor mij.
De staat van mijn voorvork bleek mee te vallen kwa slijtageplekken, maar was wel hard toe aan een servicebeurt, daarbij waren de vorkpoten te strak vastgezet in de kroonplaten alsook de bouten die de vooras vastzetten.
De Donder heb ik achtergelaten voor een volledige servicebeurt van de voorvork en schokdemper en vervangen van de balhoofdlagers aangezien de vorkpoten toch gedemonteerd zijn en omdat het ook nodig is.
Hier wat sfeer piccies:
20221119_112337.jpg
20221119_111445.jpg
20221119_103259.jpg
20221119_102403.jpg
20221119_094742.jpg
20221119_094726.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#385244
Het was een top ochtend die John van JJSuspension ons presenteerde. Veel geleerd van vering en op een begrijpelijke manier uitgelegd.
Het was ook erg leuk om nieuwe leden te begroeten en te leren kennen. Een zeer geslaagde bijeenkomst :ok:
Ik wens iedereen een heerlijk weekend toe.
He k maakt het verslag van de ochtend en ik mail de foto's aan Diewerke.
Avatar
Door robz
#385247
FerBa schreef:
19 nov 2022, 17:49
robz schreef:
10 nov 2022, 23:46
Als het droog is kom ik op de brommert... ben wel weer toe aan een ritje... na catalonie niet meer gereden.. ::)

Bij nattigheid vind ik het net effe te ver... :gaga:
Waar was je nou? Het was droog! O0
ja sorry niet afgemeld.. door onderbezetting zeer hectische week, had ff geen puf
#385291
Mooi verslag Henk!

De Tuono vanochtend weer opgehaald bij JJ Suspension! Helaas wel met de aanhanger, want vond het toch iet wat te frisjes... :secret:
Dus zal pas de eerste rit volgend seizoen het verschil ondervinden!
Met het aan de hand inveren was het verschil al iets te voelen.

Word ook betalend lid van de ARA!