ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#383591
We staan nu op 9 deelnemers! Dat is mooi, maar er is ruimte voor max 15 deelnemers.
Ik geef jullie aanvullend nog wat informatie over de erg leuke dag. Uiteraard hoop ik hier meer leden mee over de streep te trekken :ok:

De KNMV Riders Academy introduceert een uniek concept voor rijders van alle niveaus en voor elk type motor met een kenteken. Je volgt, verspreid over het TT Circuit en op de naastgelegen TT Junior Track, een bochtentraining van VRO-instructeurs. Leer hoe je een bocht goed ‘leest’ om daarna de optimale lijn (zowel de straat lijn als de race lijn wordt behandeld) te pakken. Je wordt gecoacht in het technisch gebruik van je motor. Hierbij worden bijvoorbeeld de verschillende leuntechnieken besproken. En wat als je een bocht verkeerd neemt, hoe los je dat op? Deze cruciale onderwerpen, en veel meer, komen langs. Allemaal kennis en ervaring die je rijstijl verbeteren. Voortaan geniet je nog meer van elke bocht die je tegenkomt op de openbare weg.

Maar je bent niet voor niets op het TT Circuit, de ‘kathedraal van de motorsport’. Voor je liggen de Haarbocht, Stekkenwal, Ramshoek, Geert Timmerbocht en al die andere legendarische meters asfalt. Er zijn even geen tegenliggers, kruispunten en onoverzichtelijke situaties. Een nieuwe wereld, die vraagt om een andere bochtentechniek. Wat zijn de verschillen in lijn, rempunt, kijktechniek, inleunen, apex en accelereren: alles komt aan bod. Niet alleen begeleid door de instructeurs, maar ook door een of meerdere grote namen uit de Nederlandse wegrace. Nogmaals, deze dag is bedoeld voor elke rijder en elk type motor met kenteken. Het toepassen van alles wat je geleerd hebt en plezier zijn het belangrijkst.

Om die dag nóg mooier te maken krijg je ook nog een rondleiding achter de schermen van het circuit, onder andere langs Race Control. Daarnaast is er de mogelijkheid om zelf elektrisch rijden te ervaren op een van de machines van onze partner Electric Motorcycles.

Kortom een leuke een leerzame dag om onze Aprilia's nog beter te leren kennen, te beheersen en om een nog vaardigere rijder te worden. Dit alles tegen een schappelijke prijs! Immers de ARA sponsort deze dag en de korting krijg je na inlevering van je certificaat.

Ik hoop dat bovenstaande je warm heeft gemaakt voor deze dag! Je inschrijving zie ik graag tegemoet :ok:

Groeten,
John
#383645
Capo dei Capi schreef:
2 feb 2022, 06:53
De ARA zal je inschrijven. Ik heb een Excel van de KNMV gekregen waar ik jullie gegevens in moet vermelden. Vervolgens pakt de KNMV het verder op. Uiterlijk 22 februari wil men de lijst ontvangen. Wanneer ik nog gegevens van jullie nodig heb voor de Excel , laat ik dit weten.
Lekker bezig die John :ok:
#383662
Beste leden,

Ik heb van de KNMV bijgaande Excel ontvangen voor het inschrijven van de deelnemers aan de KNMV Riding Day. Deze dacht ik in 1e instantie voor jullie in te vullen. Echter, ik kan zeker niet alle vragen invullen zie ik nu.

Bij deze het verzoek om de Excel in te vullen en deze op korte termijn te mailen aan voorzitter@aprilia-riders.nl.

Alvast bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Word ook betalend lid van de ARA!