ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#129336
Wie is er het eerste thuis om met een verhaal te starten.  :kwijl: :kwijl:
#129337
Nou, zal ik de spits maar afbijten. Ben een aantal malen ingehaald door appie's op de E25. Kwam van een dagje / nachtje Luxemburg terugrijden met onze rode renault 19, uiteraard met ARA stikker! Jullie hebben in ieder geval mazzel met het weer gehad!!! gr Daan
#129368
Het was een fantastische droge dag!!!! :kwijl:

open uitlaten waren precies geen probleem (mijne kwam uit op 98db en dat kon nog net zeide ze) k gaf wel bijna geen gas ma da maakte precies ni veel uit.  :tease:

fijn gereden, soms waren de sessie's wat kort... Maar de laatste sessie was echt mooi... Samen constant
met maurice gereden (alhoewel hij op het laatste wat weg reed)... en toen kwam Jarno... Man man wat gaat die hard!!  :worship:

ook weinig valpartijen vandaag, en denk al bij al dat het onschuldige schuivertjes waren...

ps. wou jullie (maurice/Jarno) nog goeiedag komen zeggen, maar jullie waren al snel door...  :sorry:

op naar de volgende Aprilia circuitdag!!  :yahoo:
#129387
Wauw wat een dag !
Het was voor mij mijn circuitontmaagding, en dat ik het op deze manier mee mocht maken  :ok:
Alles was top ! de reis erheen (met Tomba la bomba), het ontvangst, de biertjes en de slaapplaats bij Maurice.
De goede sfeer om 5.45 uur smorgens ! Daarna op naar het circuit. Een wat gehaaste aankomst-briefing-afladen en bestickeren motor (een bedankje voor onze achterburen hierbij). Direct de eerste sessie. (stiekem langs de geluidsmeting afgereden met mijn sl carbons)
Opstellen in de pit-lane en gas erop ! Pffff effe wennen ! onwerkelijk dat je zo HARD mag als je wilt. eerste sessie en rondjes rustig aan gedaan en gewoon genoten van de bochtjes en het strakke asfalt.
Sessie 2,3 en 4 veel progressie gemaakt. Eindelijk kreeg ik ook mijn knieen aan de grond! de 4 bochten na rouge zijn formidabel neergelegd.
Bijna sessie 5 niet kunnen rijden door een achterband die de sessies 1-4 net had overleefd. Maar met de inspanningen van (wat een super club om bij te mogen horen) Maurice, zwager, Anne en Robz toch de fiets op tijd klaar gekregen voor sessie 5 in de snelle groep. Baancommisaris liet me pas in rondje drie de baan op (had natuurlijk in de sessie eerder moeten rijden, maar hij vond mijn lekke band verhaal ok). deze groep was echt sneller ! Eerste ronde als een dweil op de nieuwe bandjes gereden maar vanaf ronde 2 ging het super. Kon gewoon goed aansluiten en inhalen. De laatste twee ronden ook in een stralend zonnetje met een smile van oor tot oor gereden !
Al met al echt gewoon helemaaaaaaal TOP ! Met speciale dank aan Tomba voor de lift en gezelligheid, en Maurice en eerder genoemden voor de bandenwissel.
Volgend jaar zeker weer..............maar ben "bang" dat ik geen jaar ga wachten !

nu nog hopen dat deze of gene actie foto's heeft gemaakt als aandenken ! En natuurlijk alle sterkte aan John.......die helaas in sessie 5 van de baan af schoot en zijn sleutelbeen brak !
#129390
Bij mij ging het cker erg goed :tease:
Ik ben weer erg onder de indruk van mijn rs250, wat gaat dat ding plat :worship:
en miccie: inhalen? Je rijstijl was erg goed, helemaal vergeten te zeggen, maar kon je gelukkig nog net even pakken :yahoo:

groeten kevin
#129392
De thuisblijvers kregen gelijk: HET WAS FANTASTISCH!!!

Wat is Francorchamps toch een prachtig circuit en wat zijn we toch een mooie en gezellige club. Ik heb vandaag weer genoten. Van de baan, de gezelligheid, hulpvaardigheid, flauwe kul, tips en hints van Miccie, nog meer flauwe kul, koffie, ventieldopjes, bandenwissels, Eau Rouge, inhaalacties, de nog betere DeGraafRacingteaminhaalacties, bedjes bij Maurice, biertjes bij Maurice, ontbijt bij Maurice, die Falco die zo loeihard loopt, McTasty Bacon, tips van Rick, tips van Rick bij Mc Donalds, Jarno aan de salade (weet is die man toch een topsporter), die tweetakt geur, Belgische gaten, Zeeslot in die laatste bocht nét nog ff wél pakken, Jarno aan de McKroket (uhhhh), aanhangertje opladen (hmm en nog maar eens een keer opnieuw), aanhangertje afladen, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts...

We moeten in september echt weer met de hele club het circuit op mensen!

Tombaaaaaa
Laatst gewijzigd door Tomba la bomba op 20 mei 2008, 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
#129399
[quote="schoubbie"]
Het was een fantastische droge dag!!!! :kwijl:

open uitlaten waren precies geen probleem (mijne kwam uit op 98db en dat kon nog net zeide ze) k gaf wel bijna geen gas ma da maakte precies ni veel uit.  :tease:

fijn gereden, soms waren de sessie's wat kort... Maar de laatste sessie was echt mooi... Samen constant
met maurice gereden (alhoewel hij op het laatste wat weg reed)... en toen kwam Jarno... Man man wat gaat die hard!!  :worship:

ook weinig valpartijen vandaag, en denk al bij al dat het onschuldige schuivertjes waren...

ps. wou jullie (maurice/Jarno) nog goeiedag komen zeggen, maar jullie waren al snel door...  :sorry:

op naar de volgende Aprilia circuitdag!!  :yahoo:
[/quote]

Inderdaad de laatste sessie was helemaal top............doen we nog eens over.

Ik vond het een prachtige dag,wat heb ik ervan genoten! Jammer dat john de laatste sessie nog net ff gevallen was. In ieder geval beterschap!
#129410
[quote="nitro-kevin"]
Bij mij ging het cker erg goed :tease:
Ik ben weer erg onder de indruk van mijn rs250, wat gaat dat ding plat :worship:
en miccie: inhalen? Je rijstijl was erg goed, helemaal vergeten te zeggen, maar kon je gelukkig nog net even pakken :yahoo:

groeten kevin
[/quote]

Jow Kevin ! Dank voor het compliment ! en idd.......je had me dan toch te pakken in de (een na?) laatste ronde ! Ik heb vreselijk mijn best gedaan om de verdedigende lijnen te rijden (ik heb werkelijk geen lijn gezien  :-X ) Maar toch kwam de GoldenRain buitenom langs ! Is dat trouwens geen idee om je naam te veranderen ? ipv nitro Kevin -----> GoldenRain check anders deze pic maar eens:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#129411
voor mij ging het ietsie minder......voordat ik nog maar een sessie had gereden...btrak mij sleutel af in het contactslot....die hebben de jongens van tricolore overigens hel mooi gebypassed....tweede sessie lekker gereden....benzinelampje gaat branden...ik denk k*t ken natuurlijk ook niet tanke....dus daar zij ze ook een hele tijd mee bezig geweest die kon ik uitijndelijk openen met en schroevendraaier...sessie drie ging goed.....toen sessie 4...helemaal tegen het eind onderuit in bruxelles (zo heet die bocht geloof ik) die beetje scherpe ronde rechter die iets beneden afloopt...  die kon dus niet sneller worden genomen dan ik dacht.. :no:  wel een aparte ervaring overigens hoor se grindbak inglijden.. schade: topkuip gebroken en rechteclipon....dus schade valt op zich wel mee... dus ik weer naar die jongens van tricolore...omdat de motor niet meer van het alarm ging (spyball) ....uiteindelijk motor meegenomen door startwin...en ik tuisgebracht  :worship: door iemand van tricolore die ook in a' dam woonde...

al met al vond ik het toch een topervaring met al die appies op spa.... 

p.s. als iemand een recterclipon heeft liggen...
#129412
[quote="Miccie"]
[quote="nitro-kevin"]
Bij mij ging het cker erg goed :tease:
Ik ben weer erg onder de indruk van mijn rs250, wat gaat dat ding plat :worship:
en miccie: inhalen? Je rijstijl was erg goed, helemaal vergeten te zeggen, maar kon je gelukkig nog net even pakken :yahoo:

groeten kevin
[/quote]

Jow Kevin ! Dank voor het compliment ! en idd.......je had me dan toch te pakken in de (een na?) laatste ronde ! Ik heb vreselijk mijn best gedaan om de verdedigende lijnen te rijden (ik heb werkelijk geen lijn gezien  :-X ) Maar toch kwam de GoldenRain buitenom langs ! Is dat trouwens geen idee om je naam te veranderen ? ipv nitro Kevin -----> GoldenRain check anders deze pic maar eens:

[/quote]

die foto is echt super :kwijl:
#129414
Het was een super dag, al was de laatste sessie iets minder door John z'n valpartij :'(

Maar daarvoor super genoten, Spa is een top circuit :ok:
M'n RS ging als een speer, liep harder dan de 3 andere RS-sen in mijn groep :kwijl:, maar ik heb dan ook een top monteur :worship:
Ook fantastisch om de 125 cc mannen aan het werk te zien, niet normaal hoe hard die de baan over gaan op alles op twee wielen waar Aprilia op staat.

Helaas zag ik in de laatste sessie John langs de kant staan, hij werd met een gebroken sleutelbeen naar het ziekenhuis gebracht. Gelukkig kreeg ik hulp bij het laden van de motoren, en was Frank(Heuveltje) zo vriendelijk om met me mee te rijden naar het ziekenhuis in Malmedy  :friends:
Daar aangekomen zat John al op ons te wachten, en kon meteen mee naar huis.
Hij heeft er weinig last van, alleen kan nu niet zoveel met één arm dus.

Jolanda
#129417
[quote="Tomba la bomba"]
De thuisblijvers kregen gelijk: HET WAS FANTASTISCH!!!

Wat is Francorchamps toch een prachtig circuit en wat zijn we toch een mooie en gezellige club. Ik heb vandaag weer genoten. Van de baan, de gezelligheid, hulpvaardigheid, flauwe kul, tips en hints van Miccie, nog meer flauwe kul, koffie, ventieldopjes, bandenwissels, Eau Rouge, inhaalacties, de nog betere DeGraafRacingteaminhaalacties, bedjes bij Maurice, biertjes bij Maurice, ontbijt bij Maurice, die Falco die zo loeihard loopt, McTasty Bacon, tips van Rick, tips van Rick bij Mc Donalds, Jarno aan de salade (weet is die man toch een topsporter), die tweetakt geur, Belgische gaten, Zeeslot in die laatste bocht nét nog ff wél pakken, Jarno aan de McKroket (uhhhh), aanhangertje opladen (hmm en nog maar eens een keer opnieuw), aanhangertje afladen, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts...

We moeten in september echt weer met de hele club het circuit op mensen!

Tombaaaaaa
[/quote]

helemaal mee eens!  super daggie gehad, mooi weer even het gevoel voor de snelheid kunnen vinden zo vlak voor de Ducati clubrace. Maurice bedankt voor de les bandje om een velg leggen, Rolf bedankt voor de noodhulp oliedopje zoeken onderin een kuip, Gert Jan bedankt voor de mooie battle iedereen bedankt voor de gezelligheid was helemaal goed.

tussen de bedrijven door ook nog even met daniel door de omgeving getoured op een Mana. Niks mis mee , best grappig concept maar voor mij persoonlijk iets te weinig "bite".

@John W  ik hoorde pas laat van je schuivertje!  suc6 met herstel
#129420
ja vond het ook een top dag alleen jammer dat ik zelf niet heb kunnen rijden maarja volgende keer beter maar mijn shiver heeft genoten met mijn maat op zijn gele rossi pak hahaha wat een combinatie ach alle twee italiaans en leon je hebt het netjes gedaan jammer dat ik niet meer reed dan had je het achterlich van de shiver kunnen bekijken zoals gewoonlijk greetz allemaal
#129431
[quote="Reggiani"]
[KNIP]
M'n RS ging als een speer, liep harder dan de 3 andere RS-sen in mijn groep :kwijl:
[KNIP][/quote]
Ik heb je anders niet voorbij zien komen Jolanda  :D . (Stond naast je op het terrein, grijze RS250)

Ik heb ook nog foto's gemaakt van andere. Iig de meeste zijn van de 900 serie. Hopelijk ziet iemand zichzelf terug (en hopelijk heeft er misschien nog iemand foto's van mij  :laugh:):
http://picasaweb.google.nl/MylifeNL/Apr ... rience2008
#129439
Uuh ik heb zojuist het T-shirt gepast wat ik gisteren gekocht heb. Het valt wel erg strak op mijn bourgondisch lijf ondanks dat ik dezelfde maat als vorig jaar heb genomen.
Weet iemand of er t-shirts zijn na te bestellen via de ARA-club?
#129442
Ik ook maar even:

Ik heb geweldig genoten!!!!!!!!!!! Wat een mega-circuit is dit zeg en die eau rouge  :gaga: Jammer dat ik na discussie met Breed  en FastJ er pas in de laatste sessie achter kwam hoe je dat stuk toch veel sneller kan nemen. Het is toch wel heel bijzonder.

Ook heb ik genoten van de hechtheid van de club. Iedereen helpt elkaar en de sfeer is super. Ik vond het ook verschrikkelijk leuk dat de mannen die niet konden rijden er juist WEL waren....... Top Bart en Rene (ehhhh Rene... hoeveel keer heb je me wel niet opgebokt  ;D Thanks!!). En ik heb ook even kunnen aanschouwen hoe verschrikkelijk goed de meeste clubleden kunnen rijden  :worship: Tom stak mij zelfs nog een keertje voorbij terwijl hij een ronde of wat ervoor een "toeristisch uitstapje" had gemaakt.

Persoonlijk ook weer veel geleerd en de tip van Jack om maar eerst weer eens pilonnen te gaan rijden was in de roos: daarna weer wat zorgvuldiger gereden.

Al met al een fantastische dag geweest  ;D Lekker dagje gestuurd (600km auto en nog wat km's on track) Het biertje smaakte goed bij thuiskomst  ;D

Tot slot  nog even Tricolore: Top geregeld en de mannen zijn hard bezig geweest: demonstratie, demo's, kofiie met koek...... netjes hoor  :yes:

En wat is die Dorsuduro mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii in het echt  >:D
#129464
[quote="My-life"]
[quote="Reggiani"]
[KNIP]
M'n RS ging als een speer, liep harder dan de 3 andere RS-sen in mijn groep :kwijl:
[KNIP][/quote]
Ik heb je anders niet voorbij zien komen Jolanda  :D . (Stond naast je op het terrein, grijze RS250)

Nee ging ik ook niet, maar jij kwam mij voorbij in een bocht, reed toen dus achter je maar liep op het rechte stuk na au rouge snel op je in. M'n bochtensnelheid laat nog wat te wensen over dus kwam ik je niet meer voorbij.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Word ook betalend lid van de ARA!