ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#129726
Tja, wat zal ik zeggen. Een superdag totdat het in de laatste sessie misging.  :'(
Ik had eerst even moeten wennen aan de nieuwe achterschokker die de motor een stukje hoger had gezet, maar na paar rondjes bleek dat Rotech-support hem wel erg fijn had afgesteld. :ok: ;D
Erg strak en gecontroleerd door de bochten, het ging steeds beter.
Echter in de laatste sessie liep ik in op een andere rijder in die minder hard reed maar naar mijns inzien wel erg gecontroleerd. De bocht na “Rivage” begon hij echter vanuit het midden van de baan.
Dit zou dus betekenen dat hij een lagere bochtsnelheid zou hebben en pas laat weer op het gas zou kunnen gaan. Ik zag hier de kans in om hem netjes in te halen door wel van buitenuit laat in te sturen en zo achter hem langs binnendoor naar de binnenkant van de baan en vroeg op het gas te gaan waardoor ik hem op het rechte stuk netjes en gemakkelijk in kon halen.
Echter op het moment dat ik bijna in wilde gaan sturen dacht hij blijkbaar de bocht niet meer te kunnen redden (wat volgens mij royaal wel gelukt zou zijn) en zette zijn motor overeind en ging flink in de remmen. Voordat ik dat ook kon zat ik al half langs hem en was dus tot zijn buitenkant veroordeeld.
Hij kon zich tot op de curbs redden, maar ik zat daar dus buiten. Er is daar nog wel een klein strookje uiloop-asfalt, maar daar lag zoveel troep dat ik de grip kwijtraakte en me dus onderuit remde.
De motor is via de bandenstapel “doorgekaatst” tot in de grindbak, en ik ook daar ergens.
Ik voelde meteen dat het mis was met m’n schouder, en toen ik de motor overeind probeerde te tillen wist ik het zeker. Vervolgens wordt je dan met de “medical car” van de baan gehaald (wat is dat circuit dan lang zeg) en naar de medische post gebracht, conclusie sleutelbeen gebroken. :( :(
Volgende stap is dan met de ambulance (met een paar keer loeiende sirene ;D ;D, omdat de chauffeur volgens mij gewoon geen had om in het drukke verkeer achteraan aan te sluiten) naar het ziekenhuis van Malmedy. Nadat de foto’s bekeken waren kreeg ik een “tuigje” achter m’n rug langs en kon ik weer naar huis.
Frank en Han, bedankt dat jullie Jolanda nog hebben geholpen met het laden van de motoren, en erg fijn dat je nog bent meegereden naar het ziekenhuis Frank.
Wat me ook erg goed deed was de interesse van de anderen die al in Belgie op de snelweg begon toen er plots op m’n autoraampje werd geklopt :o(jaja we stonden stil in een file hoor ;D) en Rik kwam vragen hoe het ging.
Natuurlijk wil ook ik graag Moto-tricolore en de rest van de organisatie bedanken voor een geweldige dag, en het mag natuurlijk ook gezegd worden dat als het mis gaat, dat alles dan erg goed en snel geregeld wordt, bedankt daarvoor.
Over een poosje als m’n arm weer wat meer kan, kan ik pas goed de schade aan de motor bekijken, maar die lijkt dankzij de race-kuip en de valproppen wel mee te vallen.
In ieder geval afgeschreven zijn de helm, handschoenen en het leren pak.

John
#129733
[quote="motorbeer"]
Om te beginnen sterkte John. Zelf ingetikt of gedicteerd
Ook als toeschouwer een leuke dag gehad. Plaatjes ben ik nog aan het uitzoeken; is er ergens een lijst van namen <> nummers. Een deel is mij wel bekend.

Anne
[/quote]

zelf getikt met 1 hand, tot 3 keer toe zelfs :yes:
#129755
[quote="motorbeer"]
[quote="Pimmie"]
ok, thx, zal mij benieuwen.

Zag dat op de bikersdays site ik er precies niet op sta, hebben zeker de laatste sessies allen geflitst?

Gelukkig hebben mensen van hier me er wel op staan...  :worship:
[/quote]

Wat was je nummer, mischien heb ik wat.

Anne
[/quote]

868, zwarte 2003 Tuono... thx!  :ok:
#129783
[quote="jojo"]
Tja, wat zal ik zeggen. Een superdag totdat het in de laatste sessie misging.  :'(

(...)

Over een poosje als m’n arm weer wat meer kan, kan ik pas goed de schade aan de motor bekijken, maar die lijkt dankzij de race-kuip en de valproppen wel mee te vallen.
In ieder geval afgeschreven zijn de helm, handschoenen en het leren pak.

John

[/quote]

John, veel sterkte! Balen van je val natuurlijk. Maar je hebt in ieder geval wel even van je nieuwe schokbreker kunnen genieten. Snel aansterken en dan een goede herkansing maken lijkt me ;)


Hey Anne, dat is wel wat uitzoekwerk lijkt me zo ;) Doe mij maar nummertje #816.

Tombaaaa
#129785
John......zo sta je nog te kletsen en zo wordt je afgevoerd. Heb de laatste sessie niet met jullie gereden maar in de 800 serie.......heb het hele verhaal dus gemist tot ik Jolanda zag ! ik wens je sterkte kerel !

@Anne......ga je ze echt allemaal op met nummer benoemen ? Ik had #705 DE zwarte Falco............

ps. nog bedankt voor het gesleep met mijn wielen ! de 5de sessie was super en had hem niet willen missen!
#129799
[quote="motorbeer"]
[quote="Pimmie"]
ok, thx, zal mij benieuwen.

Zag dat op de bikersdays site ik er precies niet op sta, hebben zeker de laatste sessies allen geflitst?

Gelukkig hebben mensen van hier me er wel op staan...  :worship:
[/quote]

Wat was je nummer, mischien heb ik wat.



Anne
[/quote]

En een zwarte Tuono met nummer 767 misschien...?
#129814
Zo dan, ook weer op nederlandse bodem gearriveerd.. We hebben er nog een paar daagjes aan vast geplakt, lekker nog en paar weze rijden in Luxembug en Duitsland ( waren nu toch in de buurt ;D)

Vorig jaar met de RS 250 het fenomenabele circuit op geweest ( wat als super was) en nu dit jaar met de RSV.. Wat een dag!! heerlijk genoten, lekker droog gehouden en lekker de RSV uitgelaten :yahoo: ;D

Afbeelding
Afbeelding

Gr.

Emiel..
#129817
[quote="Mille Merckel"]
Mooie foto's Jos, vooral fotogenieke backgrounds zijn erg zorgvuldig gekozen. Jij hebt een paar pilsjes verdient :ok:


[/quote]dat hoef je maar een keer te zeggen  :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:
was ook de mooiste achtergrond voor de Falco's,en de foto's staan ook openbaar dus Reclame genoeg. :yes: :yes:
nu hou ik op anders wordt ik dronken. :gaga:hier nog een paar van 2007 voor je archief.
grt joe bar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#129826
[quote="Emiel"]
Zo dan, ook weer op nederlandse bodem gearriveerd.. We hebben er nog een paar daagjes aan vast geplakt, lekker nog en paar weze rijden in Luxembug en Duitsland ( waren nu toch in de buurt ;D)

Vorig jaar met de RS 250 het fenomenabele circuit op geweest ( wat als super was) en nu dit jaar met de RSV.. Wat een dag!! heerlijk genoten, lekker droog gehouden en lekker de RSV uitgelaten :yahoo: ;D

Afbeelding
Afbeelding

Gr.



Emiel..

[/quote]

mooie pics... herinner me jouw pak, valt nogal op.  :ok:
Laatst gewijzigd door cwalker op 21 mei 2008, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#129831
[quote="cwalker"]
[quote="Emiel"]

mooie pics... herinner me jouw pak, valt nogal op.  :ok:
[/quote]


Ja ik ben nog ff een paar keer bij jullie pitbox weze kijken naar de fenomenabele Mille.. :worship: :ok: Blijft een plaatje om naar te kijken met al die accessoires..
#129848
[quote="joe bar"]
[quote="Mille Merckel"]
Uuh ik heb zojuist het T-shirt gepast wat ik gisteren gekocht heb. Het valt wel erg strak op mijn bourgondisch lijf ondanks dat ik dezelfde maat als vorig jaar heb genomen.
Weet iemand of er t-shirts zijn na te bestellen via de ARA-club?


[/quote]mille ik heb dat probleem ook,wil graag van maatje's S/L naar M/XL  heb er 2 gekocht maar of wij worden dikker :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: kunnen deze nog omgeruild worden :help: :help: :help:.
hoor het wel.
grt joe bar.
[/quote]

Je word ouder en dan ga je veranderen Jos Afbeelding
#129877
[quote="Emiel"]
[quote="cwalker"]
[quote="Emiel"]

mooie pics... herinner me jouw pak, valt nogal op.  :ok:
[/quote]


Ja ik ben nog ff een paar keer bij jullie pitbox weze kijken naar de fenomenabele Mille.. :worship: :ok: Blijft een plaatje om naar te kijken met al die accessoires..

[/quote]

ik reed in jouw sessie ook rond hoor... toeristisch dan..  :crazy: :friends:
Laatst gewijzigd door cwalker op 21 mei 2008, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Renébagpipe
#129890
[quote="joe bar"]
[quote="Mille Merckel"]
Mooie foto's Jos, vooral fotogenieke backgrounds zijn erg zorgvuldig gekozen. Jij hebt een paar pilsjes verdient :ok:


[/quote][/quote]

Hé, hoe kan dat nou............... hangt mijn pak daar in die tent.... ???????  ;D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Word ook betalend lid van de ARA!