ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Door Renébagpipe
#124799
Afgelopen 15 april hebben wij de circuitdag op Folembray mogen beleven,voor sommigen voorafgegaan door een dagje op Croix.
In z'n algemeenheid, ook gezien de 'opkomst' c.q deelname, mogen we het best een beetje een succes noemen.
Afgezien van het 'wat mindere afscheid' van mijzelf.

Maar ik wil niet bij depakken neer gaan zitten en proberen,uiteraart samen met anderen, dit een vervolg te geven. Er is in het voortraject al een keer gemeld dat op 21 sept. er wellicht nog een keer op Folembray iets georganiseerd zou kunnen worden.
Deze datum + circuit is natuurlijk niet vast.
Er zijn nog andere mogelijkheden, maar de tijd om zoiets te regelen wordt al redelijk krap.

Ik zit zelf te denken aan de mogelijkheid om 'aan te sluiten' bij al reeds geplande data op verschillende circuits, wellicht dat we als aanmelding als groep nog iets aan de prijs kunnen veranderen.
Of er zelfs een 3-daagse van te maken.... dagje 1 circuit...... dagjes rust en wat anders doen... en vervolgens dag 2 circuit. Wat niet hetzelfde circuit hoeft te zijn.

Voorbeeld: Folembray en Ecuyers liggen 'slechts' 50 km van elkaar. Ikzelf zat te denken aan de periode half/eind augustus tot eind september.

Mogelijk volgt er nog een 'poll' zodra meerdere info van diverse Organisaties binnnen is, maar ik wilde alvast dit voornemen kenbaar maken.

Aan u allen, die er zin en/of belang bij hebben, om alvast uw mening te geven, erop te schieten of met een ander voorstel te komen.

IK beloof in ieder geval m'n best te doen, als ik mee kan/mag,om het dagprogramma niet al te zeer in de war te schoppen.

Het woord is verder aan.......................
Avatar
Door Gertjan
#124811
Prima idee, zeker als er weer eens een andere circuit bijkomt (Ecuyers)

Wel even als tip voor de planning:

ma.15 sept. Oschersleben en ma.29 sept laatste ZAC Assen voor de wedstrijdrijders, dus zou het weekend er tussen het beste passen(spreek natuurlijk ook uit eigenbelang ;D)
Avatar
Door robz
#124817
[quote="Gertjan"]
Prima idee, zeker als er weer eens een andere circuit bijkomt (Ecuyers)

Wel even als tip voor de planning:

ma.15 sept. Oschersleben en ma.29 sept laatste ZAC Assen voor de wedstrijdrijders, dus zou het weekend er tussen het beste passen(spreek natuurlijk ook uit eigenbelang ;D)


[/quote]

ik sluit me hierbij aan :)  een planning over 3 dagen zou voor mij trouwens niet werken ik doe maximaal 1 dag mee dit ivm de familie agenda
Avatar
Door B-Art
#124823
[quote="robz"]


ik sluit me hierbij aan :)  een planning over 3 dagen zou voor mij trouwens niet werken ik doe maximaal 1 dag mee dit ivm de familie agenda
[/quote]

Sachsenring misschien een idee? Rob, jij had daar al is een topic over geopend  :yes:
Door FastJ
#124840
[quote="jandetimmerman"]
[quote="mile-eater"]

Ik heb een www.aprilia-riders.nl sticker op mijn Y****A   :tease: :yes: , als dat voldoende is dan sta ik hier zeker open voor!

Moet ik dan eigenlijk ook nog lid van de ARA worden?  :wobblesign:  :victory:

groet,

Jorrit
[/quote] :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
[/quote]
Jan, ik ben het helemaal met je eens  :yes: :yes: :yes:
Avatar
Door cees
#124864
Ik denk dat Ecuyers een erg goed plan is, ziet er een hele mooie baan uit!!
En Jorrit, alleen lid worden is niet genoeg. We hebben al bij bv. René gezien dat het eigenlijk een Yamaha spion is die een hekel heeft aan Aprilia's, in Ledenon als een speer gaan met de Yamaha en op Folembray binnen zo kort mogelijke tijd een Aprilia kort rijden. (helaas voor hem is een Appie beter valbestendig als een Yamaharijder).
Avatar
Door TuonoPeet
#124872
@René, de datum die in de clubagenda staat (15 september) gaat die door ????? ???

Peter
#124879
Ik ben voor. Een maandag zou mooi zijn, 3 dagen achter elkaar wordt voor mij een beetje teveel. Ecuyers lijkt me prima en anders lekker op Folembray doorstoeien bijvoorbeeld.

Er waren nu veel beginners in groep 1 en dat is mooi! Als die doorschuiven naar groep 2 moeten we extra ons best doen om een nieuwe groep beginners te recruteren (goed voor de doorstroom), of het maken van een dubbele 'groep 2' (we hadden als eens een RACE en RECE groep, met een klein niveauverschil).

Tombaaa
Laatst gewijzigd door Tomba la bomba op 25 apr 2008, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mile-eater
#124905
[quote="cees"]
Ik denk dat Ecuyers een erg goed plan is, ziet er een hele mooie baan uit!!
En Jorrit, alleen lid worden is niet genoeg. We hebben al bij bv. René gezien dat het eigenlijk een Yamaha spion is die een hekel heeft aan Aprilia's, in Ledenon als een speer gaan met de Yamaha en op Folembray binnen zo kort mogelijke tijd een Aprilia kort rijden. (helaas voor hem is een Appie beter valbestendig als een Yamaharijder).


[/quote]

Vandaag is mijn Yamaha door Kees Kentrop  :secret: onder handen genomen op de testbank. Na de eerste run omschreef hij de grafiek als een soort "maanlandschap" => conclusie verkeerde afstelling  :rtfm: en mogelijk nog iets in het electrisch circuit!  :help:  :help:

of hij even verder onderzoek mocht plegen...?  :gaga:  :gaga:

Eindresultaat:
In ieder geval een zeer enthousiaste Kees! flinke toename van het aantal pk: van 115 naar 139pk (op het achterwiel!!)    :worship: :yahoo:  :worship:  :yahoo:  :kwijl: Hoe ga ik dit in godsnaam besturen?  :wobblesign:

aangezien het blok nu weer helemaal goed is, de versnellingsbak net vervangen en ik de motor eindelijk een beetje begin te kennen, denk ik niet dat ik deze de komende tijd ga inruilen!  :bye:  :bye:

Dus kom maar op met de Appies!  :tease:  :ok:

Ennuh Kees Kentrop:  :friends:  :ok:

groet,

Jorrit
Door FastJ
#124907
Ik zei nog tegen Kees dat ie dat oude ding niet te snel moest maken. Maar gelukkig bepaalt de rijder nog steeds voor zo'n 80% hoe snel een rondje afgelegd wordt. Dus ik maak me (nog) geen zorgen ;D

En op Folembray ben ik nog nooit door een Japanner ingehaald en dat zal zo blijven!!!!!!!!!!!!!!!!! >:D
Avatar
Door emille
#124919
Dan toch maar de 185 pk Kawa mee de volgende keer  ;D
Door FastJ
#124924
[quote="emille"]
Dan toch maar de 185 pk Kawa mee de volgende keer  ;D
[/quote]
;D
Zijn het er echt zo veel?
Avatar
Door emille
#124926
[quote="FastJ"]
[quote="emille"]
Dan toch maar de 185 pk Kawa mee de volgende keer  ;D
[/quote]
;D
Zijn het er echt zo veel?
[/quote]

Volgens de rollenbank van Mile Pajic wel  ;D
#124927
[quote="mile-eater"]
Vandaag is mijn Yamaha door Kees Kentrop  :secret: onder handen genomen op de testbank.
(...)

Eindresultaat:
In ieder geval een zeer enthousiaste Kees! flinke toename van het aantal pk: van 115 naar 139pk (op het achterwiel!!) 
(...)
[/quote]

Damn Jorrit!!!! Had je 'em van een oud vrouwtje overgenomen? ;)

Dat wordt nog wat op Assen, dat wordt bumperkleven de volgende keer denk ik.

Kei goed!!

Tombaa
Avatar
Door Sjaakie
#124932
[quote="FastJ"]
Ik zei nog tegen Kees dat ie dat oude ding niet te snel moest maken. Maar gelukkig bepaalt de rijder nog steeds voor zo'n 80% hoe snel een rondje afgelegd wordt. Dus ik maak me (nog) geen zorgen ;D

En op Folembray ben ik nog nooit door een Japanner ingehaald en dat zal zo blijven!!!!!!!!!!!!!!!!! >:D

[/quote]

Beetje positiever reageren mag wel Jarno. Die jongen heeft al zoveel mee gemaakt de laatste tijd.
Door FastJ
#124933
[quote="Sjaakie"]
[quote="FastJ"]
Ik zei nog tegen Kees dat ie dat oude ding niet te snel moest maken. Maar gelukkig bepaalt de rijder nog steeds voor zo'n 80% hoe snel een rondje afgelegd wordt. Dus ik maak me (nog) geen zorgen ;D

En op Folembray ben ik nog nooit door een Japanner ingehaald en dat zal zo blijven!!!!!!!!!!!!!!!!! >:D

[/quote]

Beetje positiever reageren mag wel Jarno. Die jongen heeft al zoveel mee gemaakt de laatste tijd.
[/quote]
Ja papa, ik zal hem morgen wel een kusje geven.  :-* Zo goed?
Avatar
Door Sjaakie
#124934
Afbeelding

Word ook betalend lid van de ARA!