even iets verduidelijken voor degene die alleen meelezen want de indruk schijnt er te zijn "wat een hoop valpartijen".
We hebben een tweetal gave dagen gehad op Croix en Folembray. Nu waren er een aantal glijpartijtjes in vooral de experts, maar daar zie je ook speciaal geprepareerde motorfietsen. Circuitkuipen, speciale banden, veringssets en valblokken gemonteerd. Deze rijden ook regelmatig in de competitie. Dus rijden ze scherp. Als je zo scherp rijd op de openbare weg loop je meer risico dus zoeken ze de baan op.
In de gevorderden waren twee valpartijen en eigenlijk een beetje lullig, rene viel met lage snelheid met het net oprijden van de baan en de andere was een inschattingsfout. Hier beginnen trouwens al de circuitpreparaties met circuitkuipen en valblokken.
Bij de beginners ging alles zeer goed en niets aan de hand. Ja last van brede glimlachen in de helm die dan opeens te klein wordt
Mensen waren zeer leergierig en naast de praktische invulling ook een brok theorie meegekregen.
Terugkijkend is het dus een veilige dag geweest, respect voor elkaar, iedereen weer wat geleerd en veel plezier gehad.
Zo'n dag kan eenvoudig niet op de openbare weg, omdat dat juist gevaarlijk is. Men denkt aan circuitrijden als "leek" gelijk aan de risico's en zien alleen de bevestigingen door de valpartijen. Ik wil niet zeggen dat het risicoloos is maar veiliger als rijden op de openbare weg.
Kijk naar de blije gezichten en de verbetering van beheersing van de motor.
grtjs rolf