ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#108994
Vanaf heden kan er ingeschreven worden voor de Experience!!!



Inschrijven geschiedt via de volgende website: www.bikersdays.com alwaar je jezelf even zult moeten registreren.

Ik heb het inmiddels gedaan, dus het moet iedereen lukken.

                   Succes met invullen en de groeten vanaf de gezellige beurs in Brussel.

Rick en Chantal.
#108995
 
EXPERIENCE 

19 MEI 2008  SPA-FRANCORCHAMPS

3 Niveaus : Debutant - snel – vergunninghouder

VOORWAARDEN TOT DEELNAME


DAG VOORBEHOUDEN VOOR APRILIA RIJDERS
Minimale toegelaten cilinderinhoud: 125 cc GP of 600cc 4t


PRIJS  (5 runs van 25 min): 160,00  € / piloot 

Inschrijving en betaling na30/04: + 30,00 €


TIJDSCHEMA

SERIE
RUN 1
RUN 2
RUN 3
RUN 4
RUN 5


SERIE 1
09.00 - 09.20
10.00 - 10.25
11.40 - 12.00
14.25 - 14.50
16.15 - 16.45


SERIE 2
09.20 - 09.40
10.50 - 11.15
13.25 - 13.50
14.50 - 15.15
16.45 - 17.10


SERIE 3
09.40 - 10.00
11.15 - 11.40
13.50 - 14.15
15.15 - 15.40
17.10 - 17.35


BIKERS' SCHOOL
10.25 - 10.50
13.00 - 13.25
15.40 - 16.05
17.35 - 18.00


OMLOOP INLICHTINGEN

Algemene inlichtingen : www.spa-francorchamps.be
Lengte van de omloop : 6.947 m
Geen decibellimiet

De stroomafnamepunten in de paddock zijn van het type “ 16 AMP Bipolair” (Blauwe stekkers).

Er zijn op het circuit adaptoren te koop aan de prijs van 15,00 €. 

 
BANDENSERVICE
ter plaatse: 7,5 € per wiel – Montage en uitbalancering inbegrepen
Michelin banden ter plaatse te koop (inclusief slicks en regen banden)


BENZINE

TOTAL Tankstation in de paddock of in Francorchamps en Stavelot


RESTAURANT

Snacks en restaurant in de paddock.


OVERNACHTING

In de paddock of hotels in de nabijheid : www.spa-info.be

Bed & Breakfast : AE Aventures Moulin du Ruy, 92 4987 STOUMONT

www.aeaventures.com Tel / Fax : +32 (0) 80 39 87 88 - E-mail : info@aeaventures.com

 
http://www.bikersdays.net/pages/nl/20080519.htm
Laatst gewijzigd door Sjaakie op 20 jan 2008, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#109855
Bikeschool is overigens 255€

PRIJS:  255,00 €    (lunch, dranken en souvenir inbegrepen)



          o Inlichtingen en toegangsplan op http://www.spa-francorchamps.be/
          o Lengte van de omloop : 7004 m 
          o Minimale toegelaten cilinderinhoud: 250 cc
          o Geen decibellimiet
          o Bandenservice ter plaatse: 7,5 € per wiel – Montage en uitbalancering inbegrepen
          o Benzine : TOTAL station in de paddock
          o Bars en snacks van het circuit open vanaf 10h00
Door aprilia.racing
#115771
[quote="Grandia"]
Bij de BikerSchool deelnemers is de omloop wat langer omdat ze van de ideale lijn afwijken?
[/quote]

En als 't warm weer is kan de tarmac zelfs uitzetten ... scheelt toch enkele cm's
#115778
[quote="Deefski"]
Bikeschool is overigens 255€

PRIJS:  255,00 €    (lunch, dranken en souvenir inbegrepen)



          o Inlichtingen en toegangsplan op http://www.spa-francorchamps.be/
          o Lengte van de omloop : 7004 m 
          o Minimale toegelaten cilinderinhoud: 250 cc
          o Geen decibellimiet
          o Bandenservice ter plaatse: 7,5 € per wiel – Montage en uitbalancering inbegrepen
          o Benzine : TOTAL station in de paddock
          o Bars en snacks van het circuit open vanaf 10h00
[/quote]

En weer worden de RS125's gediscrimineerd door buiten te sluiten, zijn dat dan geen aprilia's meer ofzo  :rtfm: :rtfm:
#115786
[quote="rolf"]
en hugo vd berg dan ??? die komt op zijn 125 GP racer

rolf
[/quote]

Tsja, dat mag natuurlijk wel weer... :gaga:
...maarre..ik weet niet of deze minimale eis alleen voor de bikeschool geld?
Maargoed, dan nog... het is een APRILIA DAG toch? RS125 is ook een Aprilia hoor :rtfm:
Of wordt ie ineens niet meer geaccepteerd als motor  :gaga:

Het zal wel aan die bikerschool zelf liggen dan.... ik denk niet bij de importeur...als dat het zou zijn zou ik het al helemaal teleurstellend vinden  :sorry: :sorry: :sorry:
#116105
[quote="robz"]
gewoon een sticker 250 erop plakken...... ;)
[/quote]

En je schamen voor je 125?  :rtfm:
Tis datk geen RS125 meer heb...maar anders... :rtfm:

Sorry...vind het gewoon niet kunnen om 1 klasse buiten te sluiten, het zijn toch echt motoren  :friends:
#119358
Denk dat het gaat om de snelheidsverschillen. Als een Tuono met 240 op de klok een RS125 inhaalt die 140 rijdt, heb je toch een verschil van 100 km.

da's best pittig. Is veiligheid neem ik aan dat dat soort bepalingen erin worden gezet.

Blijft wel dat een RS125 toch echt een motor is en dat die ook recht heeft om op het circuit rond te knallen. Aparte klasse lukt denk ik gewoonweg niet. :-[
#119498
[quote="zeeslot"]
Denk dat het gaat om de snelheidsverschillen. Als een Tuono met 240 op de klok een RS125 inhaalt die 140 rijdt, heb je toch een verschil van 100 km.

da's best pittig. Is veiligheid neem ik aan dat dat soort bepalingen erin worden gezet.

Blijft wel dat een RS125 toch echt een motor is en dat die ook recht heeft om op het circuit rond te knallen. Aparte klasse lukt denk ik gewoonweg niet. :-[

[/quote]

ik ben op ledenon heel hard ingehaald door een 125cc tje.... :-[ :sorry:

scheelde wel dat die bestuurd werd door joey litjens...... :yes: :worship: :worship:
#120376
Hallo allemaal,


het is een vrijrijdendag hoor, alleen nu voor aprilia`s, dus ook de 125 cc, iedereen moet weer met zijn eigen motor naar huis, alleen de snelle jongens zitten echt in de snelle groep, elke beslissing maak jezelf, dus als je erg snel op een deelnemer inloopt hoop ik dat je soms even kan wachten op een goede inhaal plaats/ beslissing, als je dit niet kunt blijf dan lekker thuis  :ok: :ok:,


grtjes arius
Door TuonoBen
#120381
[quote="arius"]
Hallo allemaal,


het is een vrijrijdendag hoor, alleen nu voor aprilia`s, dus ook de 125 cc, iedereen moet weer met zijn eigen motor naar huis, alleen de snelle jongens zitten echt in de snelle groep, elke beslissing maak jezelf, dus als je erg snel op een deelnemer inloopt hoop ik dat je soms even kan wachten op een goede inhaal plaats/ beslissing, als je dit niet kunt blijf dan lekker thuis  :ok: :ok:,


grtjes arius
[/quote]

Denk dat dit verleden jaar al redelijk opgevolgd is....ik voelde me toch op m'n gemak bij mijn eerste circuitervaring

:ok: :ok: :ok:
#120383
[quote="robz"]
[quote="zeeslot"]
Denk dat het gaat om de snelheidsverschillen. Als een Tuono met 240 op de klok een RS125 inhaalt die 140 rijdt, heb je toch een verschil van 100 km.

da's best pittig. Is veiligheid neem ik aan dat dat soort bepalingen erin worden gezet.

Blijft wel dat een RS125 toch echt een motor is en dat die ook recht heeft om op het circuit rond te knallen. Aparte klasse lukt denk ik gewoonweg niet. :-[

[/quote]

ik ben op ledenon heel hard ingehaald door een 125cc tje.... :-[ :sorry:

scheelde wel dat die bestuurd werd door joey litjens...... :yes: :worship: :worship:



[/quote]
Dit heb ik gelukkig niet mee hoeven maken, zal dan 19 mei wel gebeuren. ALhoewel..... zijn tijd lag niet zo ver van de mijn af geloof ik.

In ieder geval was hij sneller...tsja, moet ik nou ook op een 125 stappen
#127228
Er is nog plaats om in te schrijven, dus als we dit lekkere weer nog even een weekje vast houden komt dat goed.

De groepsindeling wordt dit jaar anders geregeld. Iedereen schrijft zich nu in en geeft een groep aan. Wat er vervolgens gedaan wordt is kijken of mensen wel in de juiste groep qua niveau en rondetijden zitten. Iedereen krijgt dit jaar ook een transponder op de motor, zodat dit gevolgd kan worden. Dit heeft meerdere voordelen: ook al zit de groep waarin je in wil schrijven nu vol, je kunt gewoon in een andere groep inschrijven. Als dan blijkt dat je te snel of net niet snel genoeg bent voor die groep, krijg je dit te horen van de organisatie en wordt je naar een andere groep geplaatst.

Ander voordeel is dat je in een groep rijdt van mensen met ongeveer hetzelfde niveau. Dat rijdt veel leuker dan wanneer er grote verschillen zijn.

Dus gewoon inschrijven!

Groeten, Jarno
#129132
[quote="FastJ"]
Er is nog plaats om in te schrijven, dus als we dit lekkere weer nog even een weekje vast houden komt dat goed.

De groepsindeling wordt dit jaar anders geregeld. Iedereen schrijft zich nu in en geeft een groep aan. Wat er vervolgens gedaan wordt is kijken of mensen wel in de juiste groep qua niveau en rondetijden zitten. Iedereen krijgt dit jaar ook een transponder op de motor, zodat dit gevolgd kan worden. Dit heeft meerdere voordelen: ook al zit de groep waarin je in wil schrijven nu vol, je kunt gewoon in een andere groep inschrijven. Als dan blijkt dat je te snel of net niet snel genoeg bent voor die groep, krijg je dit te horen van de organisatie en wordt je naar een andere groep geplaatst.

Ander voordeel is dat je in een groep rijdt van mensen met ongeveer hetzelfde niveau. Dat rijdt veel leuker dan wanneer er grote verschillen zijn.

Dus gewoon inschrijven!

Groeten, Jarno
[/quote]

Geldt dit ook voor bikerschool ?
En kan je ook een uitraai van de tijden krijgen?

Word ook betalend lid van de ARA!