ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door breed
#141627
[quote="FastJ"]
[quote="Mille Merckel"]
[quote="robz"]
[quote="FastJ"]
[quote="Mille Merckel"]
mmwwh dat is ook wat................ik zit in very fast. Kunnen we niet samen treintje doen :gaga:
[/quote]
Hoezo treintje? Hoop je soms dat het regent...
[/quote]

hij krijgt wel erg veel praatjes!!!!!  kan iemand deze man even op zijn nummer zetten?? ;D :rotfl2:
[/quote]

dat bedoelt ie met de regen.......................ALS het regent op SPa zal ik de voorzitter wel op zijn nummer zetten, is al eerder gelukt ;D
Ik heb compressor en bandenring bij me.
[/quote]
En ik verse regenbanden  ;D

Bij mij begint het ook al aardig te kriebelen.
[/quote]

bij mij ook

is er nog  / al iets geregeld met een pitbox? Of ter plekke regelen?
Door Renébagpipe
#141628
[quote="FastJ"]
[quote="Renébagpipe"]
[quote="FastJ"]
[quote="emille"]
[quote="Renébagpipe"]

[/quote]

Jarno, heb je een meel gestuurd, zou eventueel maandag bij je langs kunnen rijden. Maar even onderling verder over praten via de meel ??

:bye:
[/quote]
Prima, maar ik heb nog geen mail ontvangen ???
[/quote]

Nu wel..... had 'm naar een verkeerde 'Jarno' gezonden  :gaga:
Laatst gewijzigd door Renébagpipe op 11 aug 2008, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door FastJ
#142187
Het zit er weer op, de jaarlijkse Francorchamps 2-daagse. Fantastisch! Maar ook zeer vermoeiend.

Meer tekst komt nog wel, nu slapen.

En ik wil onze special fan nog bedanken voor de heerlijke vlaai, ik zag iemand zijn bus keren met 1 hand op de paddock en met de andere hand twee stukken tegelijk naar binnen schuiven.  ;D

Groeten, Jarno
Avatar
Door The Marshall
#142284
Het valt ook niet mee zo,als prive team :no:
Zo moet je buiten de pitbox je motor klaar maken :yes:

Afbeelding
Afbeelding

Je helm zelf reinigen :yes:

Afbeelding
Afbeelding

Tevreden zijn met hulpmonteurtjes ;)

Afbeelding
Afbeelding

Andere eenmansteams aanmoedigen/duwen/assisteren :yes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Je bent soms zo moe dat je de bandenwarmers vergeet te verwijderen :lazy:

Afbeelding
Afbeelding

En dan MOET je ook nog het circuit op om je tijd te verbeteren :gaga:

Afbeelding
Afbeelding
Door FastJ
#142309
:worship: :worship: :worship:
Mooie collage en sfeerimpressie! Zo is het maar net!

Dinsdagochtend: regen! De laatste keer dat ik op het circuit gereden had, was het ook op Spa, dus ik stond nog op regenbanden. Ik was de enige die niet hoefde te sleutelen. Maar tijdens de 1e sessie was de voorkant erg instabiel en zoekerig, vooral in Blanchimont. Ik dacht dat ik mijn nieuwe regenvoorband niet goed gebalanceerd had, maar toen ik na de sessie de motor opgebokt had, zag ik dat de topkuipsteun (waar ook de stuurdemper aan gemonteerd zit) van zijn bevestiging aan het balhoofd afgebroken was! Oeps, gelukkig is alles blijven hangen. Het duurde even voordat ik in de omgeving iemand gevonden had die aluminium kon lassen, maar de sessie om 13 uur kon ik de baan op. Maar ja, de lijn was 80% droog en ik stond nog op regenbanden, dus na 1 rondje maar naar binnen. Even rustig een boterham gesmeer, want ik hield deze sessie maar voor gezien. Gaat het dus regenen, nou ja toch maar lekker binnen gebleven. Daarna: droog! Heerlijk 2 sessies in de middag op een nagenoeg droge baan gereden.

De avond was als vanouds, heerlijk eten door het cateringtopteam Roes racing en sterke verhalen. Maar ik zat er helemaal doorheen dus lekker op tijd de stretcher in de pitbox opgezocht. De volgende ochtend: droog!!! Af en toe een klein buitje maar bijna de hele dag droog kunnen rijden. Het ging lekker, de motor hield zich weer perfect, wat geexperimenteeerd met tandwielverhoudingen, lekker R1's geplaagd en alles heel gehouden. Al met al 2 topdagen.

En nu heb ik echt een spierpijn zoals ik die nog nooit gehad heb. Misschien komt het door de peniciline kuur die ik heb, maar dit is echt niet leuk meer. Maar goede reden dus om het sporten weer eens serieus op te pakken. Volgend jaar zeker weer!

Groeten, Jarno
Door FastJ
#142318
Dit hebben veel mensen gezien  :tease:

Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door FastJ op 17 aug 2008, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Renébagpipe
#142327
Zo, eindelijk tijd om even hier wat neer te gooien.

Gisteravond tegen 22.00 uur thuis, na 2 dagen en in totaal 7 sessies gereden te hebben op Spa. Na een wat moeizame start vanuit Heerlen (iets met wekker en sleutel ??) en steeds slechter wordend weer, hoe meer we in de buurt van Spa kwamen.

Omdat het voor mij de 1e keer Spa was, gedurende de 1e sessie kletsnat en bijna 4 maanden niet op circuit....... die 1e maar laten schieten. Voor de 2e sessie zag het er iets beter uit en, mede op advies van @Breed, achter een band met iets meer profiel laten leggen (SC3). Dit duurde echter iets langer dan verwacht en ook omdatr ik was vergeten om m'n display weer aan te sluiten............
die 2 sessie enkel de laatste (dus niet volledige) ronde kunnen afleggen. Dus die 'muur' had ik nog niet ervaren.

Na de middag...... prachtig weer....... volop zon..... lekker warm zelfs. De 1e echte verkenning...... bleek ook wel..... was geloof ik de langzaamste. Maar daar zou verandering in komen. De 4e (dus mijn 2e) al wat beter, begon al anderen in te halen. De laatste van die dag..... weer een tandje erbij, zat ongeveer in de middenmoot.
Doel voor de 1e dag, ronde van 3.20 min............. werd bereikt: snelste ronde 3.18,7.

2e dag, bij het opstellen in de pits, had ik toch werkelijk de indruk dat het er meer rijders waren (althans in de Medium-groep). Ik starte op ca. 3/4 van de rij. Niet dat ik nu zo'n snelheids-kanon ben.... maar ik reed me toch regelmatig 'vast' achter een langzamere groep. Bleek ook wel qua tijden..... kwam niet onder de 3.25 min.
Dus de volgende sessies maar wat eerder opstellen. Helaas van deze sessie maar 1 ronde-tijd (3.22), maar wel meer gelegenheid/ruimte
om de rij-lijnen wat te veranderen, wat resulteerde in totaal meer snelheid. Kwam zelfs in de 4e/5e ronde al weer 'achterblijvers' tegen.

3e sessie...... tijd voor de snelste ronde: 3.16,0 min. en dan nog te bedenken dat ik in deze sessie geen enkele keer geen oponthoud had. Tijd viel me toch een beetje tegen, had gedacht toch een stukkie onder de 3.15 uit te komen.

4e (en laatste, de 5e hebben we laten schieten ivm regen), m'n meest constante qua tijden, alles tussen de 3.17 en 3.19 met (voor mijn doen) veel inhaal-momenten.

Al met al lekker gereden, geen enkel "momentje" gehad. Heb wel de indruk dat er voor mij nog meer in zit, maar dat zien we een volgende keer wel.

Ben in ieder geval al blij dat ik nu tenminste wat 'tijden' kan overleggen. Weet ook dat ik nog veel moet bijschaven aan houding en kijken...... maar ja..... het begin is er in ieder geval weer.

V.w.b. de foto, dit is de mooiste die ik heb gevonden. En ja, ik weet het..... linkervoetje, knie......maar vind dit toch niet gek voor een 50-plusser  ::)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door emille
#142329
Voor mij de eerste keer op Spa. In 1 woord: Geweldig  :worship:
Wat een kick zeg dit circuit!
Dinsdagochtend de eerste twee sessies overgeslagen want ik heb alleen SuperCorsa's voor mijn ZX10R en de KTM paste niet erbij in de caravan  :-\
Daarna op sleeptouw genomen door Jack Breed en Jarno Schoen, want die kenden de weg al aardig. De woensdag 5 sessies gereden en een hoogste snelheid op de (overdrijvende) teller gezien van 283 km/uur en een rondetijd gereden van 2:54,2 min. Dit was na de vlaai van Eifeljoep, dus dat is zeker een aanrader  ;D
Dit is zeker voor herhaling vatbaar  :yahoo:
Door Renébagpipe
#142332
Die vlaai deed het zeker goed........ buiten het feit dat ie lekker was.

@Eifeljoep.......... is het filmpje nog gelukt ???
Avatar
Door The Marshall
#142333
Heb ongeveer een half uur film , maar hoe krijg ik het waarop ???
denk dat ik het op een dvd zet en meeneem naar het clubweekend
Avatar
Door breed
#142334
2e keer spa voor mij (na de aprilia dag op 19 mei). Wat een gaaf circuit.  ;D :worship: :yes:
Eerste dag de eerste 2 sessies heerlijk gereden met de regenbanden en daarna alle sessies drooggereden.

Wel nog stevig in gevecht met eaurouge, ben nog niet uit de juiste lijn (als die er is.). We hebben s'avonds ook nog een deel van het circuit (vanaf oude pitsstraat tot pouchon) gelopen. Zeer indrukwekkend hoe steil omhoog eua rouge is en ook het stuk naar les combes en dan weer hoe steil het naar beneden gaat.
Wel redelijk wat spierpijn nu.
Door schoubbie
#142400
ja, waren 2 goede maar zware dagen...  :yahoo:
viel mij op dat er veel aprilianen daar waren!!
en weinig valpartijen... meer van dat........  >:D

spijtig dat we niet allemaal in dezelfde groep zaten, maar daar komt volgend jaar verandering in  :tease:
Door FastJ
#142661
laatste poging
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door FastJ op 17 aug 2008, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Word ook betalend lid van de ARA!