ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Door Party Marty
#128536
[quote="robz"]
 
zijn hier mensen in geinteresseerd om te delen? 

met een groepje is het niet te duur maar wel zo comfortabel als het gaat plensen..... ::)
[/quote]

:yes:
Door Party Marty
#128538
[quote="jimi"]
[quote="rolf"]
dat klopt inderdaad bij bikersday staat dat je nog "open" mag rijden. Daarom refereer ik ook naar de plotselinge actie vorige jaar na het F1 weekend dat "opeens" de lokale overheid vondt dat het stil moest zijn.

Misschien is dit ook zo'n actie en ik geef het als tip mee dat je maandag geen plotselinge verassing krijgt als een lokale ambtenaar met zijn geluidsmeter langs de baan gaat staan en enkele eraf worden gehaald. Maar het kan ook meevallen dat het alleen een melding is wat later pas ingevoerd gaat worden.

rolf
[/quote]

Rolf, lijkt me verstandig de orginele toeter  of DB killers wel mee te nemen.
Was even aan het kijken om evt me morgen nog in te schrijven en volgende  staat op de site van bikerdays:

19 MEI 2008  SPA-FRANCORCHAMPS

De nieuwe vergunning tot uitbating voor het circuit van Spa-Francorchamps die door de gouverneur van de Waalse gemeenschap is vrijgegeven, legt het circuit (en dus onze organisatie) op om aanzienlijke geluidsverminderingen toe te passen voor het vrijrijden. Vanaf nu zullen dus strikte metingen uitgevoerd worden.

Wij zijn dus genoodzaakt u te vragen om voor de BIKE ME APRILIA EXPERIENCE, originele uitlaten of "CE" (dB Killer) gehomologeerde uitlaten te gebruiken. Geluidsmetingen zullen door het circuit uitgevoerd worden en de motoren die teveel lawaai maken zullen geen toegang krijgen tot het circuit.


[/quote]

Jammer, had liever niet de originele kachelpijp er op hoeven zetten :sorry:
Door Miccie
#128541
jezus....zelfs die belgen worden gek ! in wat voor wereld leven wij zeg ? Spa ligt in de middle of f*cking know where ! de hele wereld vergaat door smeltende poolkappen en zich met bomgordels aankledende extremisten. Hebben ze in Belgie weer een of ander lulletje gevonden met een DB meter !!! Hebben de bomen geklaagd ?
Avatar
Door rolf
#128587
inmiddels per mail hetzelfde bericht:

BIKE ME APRILIA EXPERIENCE SPA-FRANCORCHAMPS 19/05/2008



Geluidsmetingen op Spa-Francorchamps...

De nieuwe vergunning tot uitbating voor het circuit van Spa-Francorchamps die door de gouverneur van de Waalse gemeenschap is vrijgegeven, legt het circuit (en dus onze organisatie) op om aanzienlijke geluidsverminderingen toe te passen voor het vrijrijden. Vanaf nu zullen dus strikte metingen uitgevoerd worden.

Wij zijn dus genoodzaakt u te vragen om voor de BIKE ME APRILIA EXPERIENCE van maandag 19/05, originele uitlaten of "CE" (dB Killer) gehomologeerde uitlaten te gebruiken. Geluidsmetingen zullen door het circuit uitgevoerd worden en de motoren die teveel lawaai maken zullen geen toegang krijgen tot het circuit.

Wij verontschuldigen ons voor deze laattijdige politieke beslissing, maar wij vernemen zelf pas deze boodschap.

Met sportieve groeten,

Het Bikers' Days team
Door sterrie
#128598
[quote="robz"]
zijn er die dag pitboxen te huren? 

zijn hier mensen in geinteresseerd om te delen? 

met een groepje is het niet te duur maar wel zo comfortabel als het gaat plensen..... ::)
[/quote]

If so count me in
#128602
Ik heb ook bericht gehad van Bikersdays.............lekker op tijd, maar ja ze zijn afhankelijk van de politiek.

Ik vraag me af hoe deelnemers dit oplossen die geen DB killers of orginele uitlaat hebben? Ze schrijven zich immers juist op Franco in vanwege de open uitlaat.
Daarom huurt de importeur ook oa juist dit circuit af..........dan zal de beslissing voor een eventuele toekomstige Experience moeilijker maken.
Door sterrie
#128606
[quote="Mille Merckel"]
Ik heb ook bericht gehad van Bikersdays.............lekker op tijd, maar ja ze zijn afhankelijk van de politiek.

Ik vraag me af hoe deelnemers dit oplossen die geen DB killers of orginele uitlaat hebben? Ze schrijven zich immers juist op Franco in vanwege de open uitlaat.
Daarom huurt de importeur ook oa juist dit circuit af..........dan zal de beslissing voor een eventuele toekomstige Experience moeilijker maken.

[/quote]

Gelukkig heb ik de orginele dempers nog
Door FastJ
#128614
Bron: KMI.be

Ardennen
periode temperatuur ° C wind weertype
min max richting kracht (Bft)
zondag  5  15 NO 2 - 3 wisselende bewolking, eerst kans op regenbuien later droog
maandag  6  14 NO 2 - 3 wisselende bewolking en droog

Dussss: maandag droog en 14 graden met een zonnetje (wisselende bewolking betekent gewoon af en toe zon, klinkt veel beter!  ;)).

Ik zal mijn megadb-killers ook meenemen. Ik heb er erg veel zin in... maar eerst nog werken.

Tot maandag!
Door Renébagpipe
#128657
Ook maar even hier de melding van mij dat ik nog 2 org.dempers kan meenemen.

Hiervan zit aan 1 een linkpijp vast voor een Arrows-systeem.

Geef mij op voorhand even een berichtje, wie hiervan gebruik wil maken...... dit om problemen (touwtrekken) te voorkomen.

:bye:
Door schoubbie
#128710
goh, echt belachelijk dat er nu met originele uitlaten gereden moet worden!!!!!  :bad: ??? >:(

en wat is de db limiet??? akrapovics maken ni veel lawaai (ik heb wel ander, maar toch...)  ;)

Wou juist nog eens al die dikke 2-cilinders horen kraken...

Vind het echt een k*t en mochten ze gerust eerder mee afkomen!!
Dus als ik maandag geen ori. dempers op heb krijg ik men geld terug ofwat??  :rtfm:

pfffff, en al die ander dagen op spa met bikersdays of meca-events zullen dan ook wel origineel worden...

Maar goed dat ik men volledig uitlaatsysteem verkocht heb, anders zat ik nu dik in de miserie omda nog te veranderen... 
Avatar
Door rolf
#128745
dat is het vreemde, er wordt nergens iets over de grens van het geluid gezegd.

Maar goed ik heb er zin in, morgen nog even de koppeling in elkaar zetten en klaar is die weer.

rolf
Avatar
Door breed
#128771
[quote="robz"]
zijn er die dag pitboxen te huren? 

zijn hier mensen in geinteresseerd om te delen? 

met een groepje is het niet te duur maar wel zo comfortabel als het gaat plensen..... ::)
[/quote]

goed plan Rob, ik doe mee, moet dit nu geregeld worden of is dat ter plaatse te regelen net als op assen?

Jack
Avatar
Door breed
#128773
[quote="rolf"]
dat is het vreemde, er wordt nergens iets over de grens van het geluid gezegd.

Maar goed ik heb er zin in, morgen nog even de koppeling in elkaar zetten en klaar is die weer.

rolf
[/quote]

vraag is dan waar geluid gemeten wordt? Voordat je de baan opgaat of ergens langs de baan net als assen?

jack
Avatar
Door rsvjan
#128787
helaas, ik kan ook niet mee doen, in eerste plaats spier gescheurd tijdens cursus para gliden, ten 2e m'n motor nog niet klaar  :( :( :(
een ieder veel plezier toegewenst.


groet, Jan
Door FastJ
#128811
[quote="breed"]
Wie slapen er zondachtnacht bij Maurice? Ik heb een plekkie + limburgs ontbijt gereserveerd ;D
[/quote]
See you zondag!

Geen idee hoe of waar het geluid gemeten wordt.
Door FastJ
#128812
[quote="rsvjan"]
helaas, ik kan ook niet mee doen, in eerste plaats spier gescheurd tijdens cursus para gliden, ten 2e m'n motor nog niet klaar  :( :( :(
een ieder veel plezier toegewenst.


groet, Jan
[/quote]
Da's balen Jan, para gliden is ook een gevaarlijke sport.
Door Renébagpipe
#128839
[quote="arius"]
Hallo allemaal,

ik ga denk ik lekker `s`middags naar heerlen, beetje chillen, biertje, dom lullen :yes:,


grtjes arius


[/quote]

Ik had in planning om op de 18e tussen 20.00 en 21.00 uur, samen met Bart en Aswin (weet eigenlijk niet of die laatste wel op dit forum zit), op Indenhof aan te komen.

Maar denk dat ik nu de tijd wat naar 'later' ga verzetten....................... hou niet van 'dom lullen'........en wat 'chillen' is... weet ik niet eens,...............





;D
#128857
En hoe verklaren we dit ???

BIKERS’ DAY SPA-FRANCORCHAMPS  23 mei 2008
Geen decibellimiet

en dit ??

BIKERS’ DAYS SPA-FRANCORCHAMPS  24 en 25 mei 2008
Geen decibellimiet

en dit ??
BIKERS’ DAY SPA-FRANCORCHAMPS  12 juni 2008
Geen decibellimiet

En alle andere evenementen op http://www.bikersdays.com/BikersDays/bi ... calendrier

Ben het hier zoals velen met mij , niet mee eens en volgens mij kan het ook niet zomaar achteraf (na inschrijving,betaling en bevestiging) gewijzigd worden. >:(
Avatar
Door breed
#128913
[quote="FastJ"]
[quote="breed"]
Wie slapen er zondachtnacht bij Maurice? Ik heb een plekkie + limburgs ontbijt gereserveerd ;D
[/quote]
See you zondag!

Geen idee hoe of waar het geluid gemeten wordt.
[/quote]

:ok:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Word ook betalend lid van de ARA!