ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Heuveltje
#387469
Het heeft even geduurd maar ik heb eindelijk mijn nieuwe circuitwapen.
IMG-20240302-WA0003.jpg
Het is de Ex van Sander Claessen waarmee hij de 6 uurs van Spa heeft gereden en de short Endurance in Zolder. Het is een standaard 2022 RSV4 1100: dus het nieuwe 1100 blok, electronica, achterbrug en grotere kuip (windbescherming). Daarbij is mijn vering geinstalleerd (Ohlins NIX30 vork en Ohlins TTX GP) en ga ik mijn gesmede wielen incl T-drive remschijven monteren.

Nu nog ff alles nalopen en goed schoonmaken
IMG_20240203_144819862.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door FerBa
#387506
Mooie fiets Frank! Heel veel plezier en succes met je nieuwe wapen! :ok:
Avatar
Door robz
#387515
Hey Frank,

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst... ging vooral om het blok / electronica vermoed ik? wat scheelt dat nou?
Avatar
Door Heuveltje
#387539
robz schreef:
11 feb 2024, 13:45
Hey Frank,

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst... ging vooral om het blok / electronica vermoed ik? wat scheelt dat nou?
Kleine 20pk, veeeeeeeul koppel en een verbeterde kuip en achterbrug.
Electronica schijnt standaard ook beter te zijn maar op de oude had ik al de aangepaste Superstock mapping.
Avatar
Door Heuveltje
#387541
Bij het nieuwe model RSV4 (2021+) zit de remklauw boven dus een enorm gepruts om het wiel te wisselen. Aangezien dit vaker moet gebeuren en soms snel als het begint te regenen toch maar gekozen voor een snelwissel " systeem"
Remklauw achter.jpg

Een Belgische RSV4 racer uit Maaseik maakt deze zelf als kit.
Deze beste man bleek de teamgenoot te zijn in het Belgisch Endurance team van Delta Motors (Sander Claessen). Hij heeft zelf mijn nieuwe motor opgebouwd voor Sander O0 .

De race wereld is erg klein en zeker van de mensen die op een Aprilia racen :friends:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door FerBa
#387597
inderdaad mooie aanpassing Frank.
Avatar
Door Heuveltje
#387718
Weer even een update van afgelopen weekend;
- start/stop via knoppen dus geen sleutel meer nodig
- kroonplaat vervangen voor race model, stijver met remmen en flexibeler in de bocht
- bescherming dashboard

Oh ja, ik heb de openingspost ook aangepast naar haar natuurlijke omgeving ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door FerBa
#387769
lekker bezig geweest weer! :ok:

Word ook betalend lid van de ARA!