ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#384315
Goh dat was een lekker dagje.

Als enige van ons vaste groepje Ara racers , nu aangesloten bij 2 andere aprilia rsv4 racers, het is toch wel fijn mocht er iets gebeuren dat er iemand is om e.a. op te vangen. Ik ben de mannen die mij destijds geholpen hebben na mijn crash tijdens de endurance van 2018 nog steeds dankbaar...

Maar goed ... de eerste vrije training ging gelijk al wel lekker met een 1.56er als 6e getrained
Dat viel niet tegen ondanks dat ik in druk verkeer zat.
Wel al gelijk wat glijmomentjes aan de achterkant ,het asfalt was toch wat warmer als ik dacht dus na binnenkomst de bandendruk achter wat aangepast.
Mijn doel was om bij de eerste 10 te eindigen en dat leek binnen handbereik.

Op naar de kwalificatie , op aanraden van Frank vroeg opgesteld om zo wat vrij baan te krijgen om een goede tijd neer te zetten.
Helaas lukte die opzet niet helemaal en kwam ik na 1 vrije ronde vast te zitten achter een groepje langzamere rijders die wat later opgesteld hadden en nu net voor mij het circuit opreden om hun kwali te beginnen, jammer.
Uiteindelijk slechts een 13e starttijd met een 1:55.8 wat mij knap tegenviel.

Inmiddels was het al behoorlijk warm geworden dus veel drinken ,in de schaduw blijven en niet te druk maken..

Race 1: Door een rode vlag situatie met ambulance in de race voor ons, werd onze race uitgesteld.
Beetje hectisch, opgesteld in de parc ferme ,niemand die iets vertelde van de organisatie, bandjes flink afgekoeld, terug naar de paddock, warmers er weer om,zweet op de kop, 10 minuten wachten, omroeper roept op om op te stellen ,dus de baan was weer vrij gegeven voor de race.

Opstellen ,iedereen lijkt zijn startplekje wat beter te vinden de laatste tijd,rode vlag omhoog, er wordt gezwaaid met de vlag en de vlaggenist stapt van de baan, startlichten op rood ,gas erop , startlichtdoven en gaan!
Ik kwam goed weg vanaf de 13e plek ,wilde tussen twee voorliggende rijders doorknallen, maar die reden helaas naar elkaar toe dus ik moest van het gas om niet ge-sandwiched te worden, daar ging mijn goede start...eerste doorkomst p12 .
2e doorkomst een plekje verloren P13,daarna een beetje op stoom gekomen en langzaam naar de voorliggende groep kunnen rijden tot p9, uiteindelijk was de wedstrijd te kort om aan te haken bij deze groep en op P9 gefinished met een 1:54.3 als snelste tijd en redelijk constant 54ers kunnen rijden.

Race 2

Start vanaf P9 ,nu aan de rechterkant van de grid.
De vorige wedstrijd vanaf dezelfde plek gestart en toen had ik een raket start met een p3 bij de eerste doorkomst, dus ik hoopte net zo'n start.
Dat ging niet door , in het gedrang bij de haarbocht liet ik het kaas wat van mijn brood eten en werd het dus een soort van Bo Bendsnijder startje :laugh:
Eerste doorkomst niets gewonnen en niets verloren P9.
Ronde 2 naar P6 weten te worstelen met een laptime van 1:55.
Frank (Heuveltje) zijn tips toegepast door ook op de tussenstukjes steeds bewust te volgas te geven , al is dat maar kort en dat lijkt te werken, waarvoor dank voor je coaching op afstand Frank!

Langzaam inlopend op de kopgroep in de 5e ronde op P5 aangekomen, ik had echter geen idee waar ik reed, qua positie dan he , en dacht zo rond de 7e ,8e plek ofzo,.

De bandjes deden het opmerkelijk goed, geen last meer van sliden achter ,althans, als ze wat gingen sliden voelde dat heel geleidelijk en beheersbaar aan ,ik weet ook niet of de TC daar aan meehelpt maar dat zal ongetwijfeld.
Ook wat geleidelijker het gas erop zetten helpt mee met rust bij uit accelereren.

Op P4 aangekomen ,probeerde ik nog even aan te zetten, het was mij inmiddels duidelijk dat ik 4e lag want ik had de eerste 3 in het vizier.
Met een snelste raceronde van een 1:52.8 de laatste ronde aan kunnen pikken bij de nummer 3 .
Op het stuk van stekkenwal naar de bult op vermogen langs hem weten te komen om vervolgens aan de binnenkant met een wiel voorsprong die gast eruit weten te remmen, in mijn ooghoek zie ik dat ie gewoon instuurd ,ik kon geen kant op , motor ingestuurd en in hellingshoek over de curbs moeten rijden, die gast op een dameshaartje na gemist en terug op P4, not ammused want dat scheelde echt niets of we hadden er samen naast gelegen!
Net geen podiumfinish dus, in de uitloopronde wel even duidelijk gemaakt aan die gast dat dit niet de manier van racen is , we rijden wel voor de eer, maar niet voor het wereldkampioenschap...

Na de adrenaline rush, bij aankomst op de paddock, eerst maar eens de rondetijden bekeken en ziedaar ; eindelijk mijn pr verbeterd welke nog stond met de good ole rsv mille ...erg blij mee ,hoewel dit misschien een uitschietertje was heb ik ook steady 54ers kunnen rijden.

Er zouden 3 races op deze dag zijn maar door de vele (30!) crashes ,waarvan ook enkele waarbij de ambulance gebruikt moest worden, werd race 3 gecancelled ,wat ik eigenlijk niet heel erg vond aangezien ik behoorlijk op was na race 2 .

Al met al met een tevreden gevoel naar huis toe , alles in de garage gekiepert ,douchen en naar bed.

Op naar de Endurance op 13 Juni!
#384365
rsvfrank schreef:
24 mei 2022, 14:12
Wel lekker zo'n PR maar ik krijg net mail dat ik gepromoveerd ben naar de prosport1000...dan moet ik echt gas gaan geven :help: :help:
Leuk verslag Frank, prima toch deze promotie als je omgeving net een tikkie sneller is haak je makkelijk aan!

Word ook betalend lid van de ARA!