ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door rsvfrank
#384050
Vrijdagavond mijn kampementje opgebouwd ,zaterdagochtend vroeg op om in te schrijven en te keuren.
Volle startvelden met 38 man in de sport1000 cup.
Paar bekende gezichten weer gezien ,maar verder niemand van de Ara.
De vrije training rustig aan ,de eerste paar rondjes gebruikt om de nieuwe vesrah remblokken in te remmen.Iets van 2.03 gereden , erg koud en winderig en dat was aan alle rondetijden wel te zien.
Kwalificatie ging al een stuk beter, helaas geen enkele ronde vrij kunnen rijden maar gelukkig wat meer snelheid te pakken en met een 1.58.4 een 15e startplek dus opstellen op rij 5.
Start ging redelijk maar was in de haarbocht wat te vriendelijk en weer wat plaatsen verloren.
De hele race gebattled met een Duuc 1100 monster, die gast had een enorme bochtensnelheid, remde mij er steeds uit waarna ik puur op vermogen er weer voorbij blies.Vervelend rijden voor ons beide uiteindelijk heb ik hem moeten laten gaan,maar dit kost een hoop tijd.
Uiteindelijk toch p9, en een 1.56.4 , viel nog niet tegen.
Race 2 dus vanaf de 3e startrij op p9 gestart.
Met een goede start kwam ik op p3 door, voordeel is dat je niet zo in het gedrang komt in de eerste paar bochten.
Na een paar rondes op de derde plek ,was het tempo toch wat te hoog voor mij, en moest ik afhaken .Steeds meer positie's verliezend kwam ik op p8 nog onder druk te staan van een coureur op een gsxr maar gelukkig kon ik, verdedigend rijdend ,zijn laatste poging om mij uit te remmen voor de GT bocht afweren .
Dus race 2 werd een p8 met ook een 1.56.4 als snelste tijd.
Al met al tevreden, ook met de geupdate voorvork, de pz laptimer trigger werkt helaas,nog, niet.
Conditioneel viel het ook tegen, veel kramp in mijn bovenbenen en nu ,thuis, ontzettend stijf,  hopelijk wordt dat beter na wat meer gereden te hebben..

Volgende keer 2 en 3 mei, geen wedstrijd maar een relaxte tweedaagse met een grote Ara groep
#384051
Goed gedaan Frenkie, zeker de start van de 2e race was weer zoals we van je gewend zijn :worship:

Fijn om te horen dat de vork beter werkt, de Sachs vork geeft toch niet het gevoel wat je nodig hebt om hard te rijden. Gelukkig kunnen we 2 en 3 mei relaxed trainen en wat zaken proberen.

Word ook betalend lid van de ARA!