ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#382475
Op maandag 16 augustus op Assen is de endurance race op Assen, dit keer geen 4 maar 5 uur :o
We mogen maximaal 4 rijders per team gebruiken, tot nu toe hebben we de volgende rijders:
- RSVFrank
- RSVJan
- Mille Merckel
- Heuveltje
-

Naast de rijders hebben we ook ondersteuning nodig dus een teamcaptain en graag 1 a 2 mensen die hand en spandiensten kunnen vervullen (tanken, bandenwarmers, etc.) Dus wie wilt?
-

Oh ja, we hebben ook nog een naam nodig ;)
#382577
Mannen ik kom jullie sowieso aanmoedigen natuurlijk en heb ook maar gelijk 4 sessies vrij rijden geboekt want ik ben al jaaaaren niet meer op Assen geweest!

Eerst even de vogelnestjes uit mn RSV verwijderen en dan FF testrijden in de straat ;D :crazy:

Als ik de teamsamenstelling zie denk ik dat als naam "de snollebollekes" wellicht leuk is? :angel: >:D
#382581
robz schreef:
26 jul 2021, 22:49
Mannen ik kom jullie sowieso aanmoedigen natuurlijk en heb ook maar gelijk 4 sessies vrij rijden geboekt want ik ben al jaaaaren niet meer op Assen geweest!

Eerst even de vogelnestjes uit mn RSV verwijderen en dan FF testrijden in de straat ;D :crazy:

Als ik de teamsamenstelling zie denk ik dat als naam "de snollebollekes" wellicht leuk is? :angel: >:D
HA Rob, leuk dat je er bij bent.
Je kunt gewoon aanschuiven in de pitbox :friends:
#382599
Heuveltje schreef:
27 jul 2021, 12:25
robz schreef:
26 jul 2021, 22:49
Mannen ik kom jullie sowieso aanmoedigen natuurlijk en heb ook maar gelijk 4 sessies vrij rijden geboekt want ik ben al jaaaaren niet meer op Assen geweest!

Eerst even de vogelnestjes uit mn RSV verwijderen en dan FF testrijden in de straat ;D :crazy:

Als ik de teamsamenstelling zie denk ik dat als naam "de snollebollekes" wellicht leuk is? :angel: >:D
HA Rob, leuk dat je er bij bent.
Je kunt gewoon aanschuiven in de pitbox :friends:
:ok: gezellig!
#382688
Korte update:

Vanwege de evenementcontrole op Corona (je moet Corona app of testbewijs kunnen overleggen) is onze temacaptain en hulp afgevallen. Maar goed nieuws we hebben ervaren vervangers gevonden; Martin en Rob.

Natuurlijk zijn extra handjes en supporters altijd welkom :friends:
#382697
Marcelrsv schreef:
12 aug 2021, 17:34
Lekker dan,wilde met de motor naar assen om te komen kijken :-\ dus nu moet ik me eerst zondag laten testen in dat geval.
Ze maken het hele land kapot
Je kunt gratis testen als je nog niet gevaccineerd bent of Corona gehad hebt.
Daarbij wil je toch geen andere mensen aansteken die hier wel problemen door krijgen. We hebben Corona nog steeds niet onder controle en de manier waarop onze gekozen bestuurders dit willen organiseren is open voor discussie. Eerlijk gezegd zou ik niet in hun schoenen willen staan want zoals Johan ooit zei ieder nadeel heb een voordeel en andersom natuurlijk.
#382698
Ik wist nooit dat Johan Zarco zulke wijze uitspraken deed :)

Wie zijn "ze" die het hele land kapot maken?? Die visussen zeker.

Mee eens, ik ben blij dat ik geen beslissingen hoef te nemen om hele delen van dit land plat te leggen. Niemand van onze regering, ook in andere landen, heeft ervaring met dit soort zaken.

En ja, al ben ik volledig gevaccinnerd, ik test me suf, ook voor de werk trips, helaas is dit de realiteit. We zitten nog steeds in een pandemie, deal with it. Denk aan wat Fausto Gresini is overkomen, dat wil je niet en gun je ook niemand.

Voor de rijders en helpers, veel succes maandag!!
#382725
Op het laatste moment was onze teammanager en hulp uitgevallen maar gelukkig wilde Martin (Stokkie) en Rob (Robz) dit overnemen. Ondanks gebrek aan ondersteuning hebben zij dit met verve gedaan :ok: , het was soms heen en weer rennen waarbij de rijders veel zelf moesten doen en weinig hun rust konden pakken. Dit in combinatie met 5 uur rijden en regelmatig wielen wisselen maakte het wel pittig ;)

In totaal deden er 56 teams mee in 3 categorieen (Pro, Sport, Light). Wij reden in de sportcup net als 31 andere teams.
De kwalificatie verliep een beetje anders dan verwacht door een rode vlag, hierdoor hadden we geen goede tijd kunnen zetten en moesten we van de 38e plek starten. Maurice starte op regenbanden en moest naar 3 ronden al binnen komen omdat de baan te droog werd maar had al 9 plekken goedgemaakt >:D Daarna was ons geheime wapen Jan aan de beurt, hij boenderde door het veld ondanks de natte plekken, harde wind en de vele langzamere deelnemers. Net voor de wissel stonden we heel even op P3 in onze klasse :victory: .
Na de eerste hectische fase kwam we rond de 8e plek door in onze klasse en rond de 20e algemeen, door een onverwachtse regenbui moesten we Frank zijn motor op regenbanden zetten waarbij Maurice enkele ronden moest overleven op zijn slicks in de regen :o
Hierbij vielen we terug naar de 12e plek waarbij Frank enkele plekken kon goed maken en met de laatste stints van Jan en Maurice zijn we uiteindelijk nog 8e geworden in onze klasse en 19e algemeen.

Naast de zeer interessante race was het weer super gezellig en hebben we de dag afgespoten met een etentje bij vd Valk :bye:
#382726
Kort en bondig :ok:

Het was, ondanks het weer ,een top evenement, en ik vind dat we best trots op het resultaat mogen zijn.
Voor mij persoonlijk was het wel even slikken en ik was best nerveus,gelet op mijn zware crash 3 jaar terug in de endurance.
Het is toch aanzienlijk meer oppassen met alle groepen bij elkaar op de baan dan bij een normale race waar de tijden dichter bij elkaar liggen.
Maar door het fantastische team kon ik de knop wel een beetje omzetten , het vertrouwen komt langzaam terug en ik begin een beetje te wennen aan de rsv4.

Door te weinig ondersteuning hebben we tijdens de pitstops best veel tijd verloren tov de andere teams en dat is zonde, maar ja we zijn nu eenmaal geen WorldEndurance team :rotfl2:

Jammer dat er niemand van de club langs is geweest, althans ,ik heb niemand gezien, het is zowel voor de teams als voor de toeschouwers een geweldig event waar je met je neus bovenop de actie kan staan.
Misschien dat corona beleid van het circuit ook parten heeft gespeeld bij het gebrek aan animo...

Mijn fiets staat inmiddels weer gepoetst in garage , op naar volgend jaar :victory:

Word ook betalend lid van de ARA!