ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Heuveltje
#382468
Samen met een vriend naar Mugello gereden om 3 dagen lekker te knallen op een voor mij nieuwe baan.
Van mij uit is het 1200 km, dus prima in 1 dag te doen met een busje en 2 rijders.

Eerlijk gezegd had ik behoorlijk moeite de eerste dag, met name de blinde gedeeltes met de bochten die naar beneden lopen. Er waren maar 3 groepen dus we iedere dag 6 sessies kunnen rijden, dankzij de hitte (35-40 graden op het paddock) niet echt aan kunnen zetten. Een nieuwe hoogste topsnelheid van 293 kunnen zetten, zelfst sneller dan Francorchamps.

De 1e dag kon ik mijn maat niet volgen aangezien hij er al enkele dagen gereden had. De 2e dag kon ik hem bijhouden en was ik al sneller op enkele plekken en dag 3 kon ik van hem wegrijden op zijn BMW S1000rr. Ik heb een filmpje gemaakt op dag 2 waar ik mijn maat gevolgd ben:

https://youtu.be/ljNiqVrfx5E
Avatar
Door Heuveltje
#382474
Han schreef:
12 jul 2021, 17:35
Gaaf filmpje Frank, heeft die b.. meer pk's?
De nieuwe BMW heeft officieel 207pk tov 201 van mijn RSV4, enkel rij ik regelmatig op de nieuwe BMW's en ze zijn echt snel. Ik kon een Duc V4s gewoon bijhouden met straatbanden en spiegels :yes:
Je moet deze zo'n beetje vergelijken met de RSV4 1100.
Avatar
Door Han
#382484
Heuveltje schreef:
13 jul 2021, 08:10
Han schreef:
12 jul 2021, 17:35
Gaaf filmpje Frank, heeft die b.. meer pk's?
De nieuwe BMW heeft officieel 207pk tov 201 van mijn RSV4, enkel rij ik regelmatig op de nieuwe BMW's en ze zijn echt snel. Ik kon een Duc V4s gewoon bijhouden met straatbanden en spiegels :yes:
Je moet deze zo'n beetje vergelijken met de RSV4 1100.
Scheelt weinig, hij loopt toch redelijk snel weg bij je op het rechte stuk. :sorry: maar dat maak je ruimschoots goed door je bochtenwerk :kwijl:
Avatar
Door robz
#382549
leuke baan! mooi filmpje...

moet ik ook nog een keertje rijden... komt weinig van terecht lately.... ::)
Door FastJ
#382945
Ik ben in augustus op Mugello geweest. Echt fantastische baan. Arrabiata 1 en 2 vind ik een fantastische combinatie. En de rest ook! En op het rechte stuk zijn alle pk’s bruikbaar. Heel vet, moet je een keer doen Rob!

Word ook betalend lid van de ARA!