ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Gerard_RSV
#381758
Hallo, ik ben Gerard en heb in 2020 mijn TOM certificaat gehaald via RSZ en wil deze zomer (11 juli) meedoen met de ZAC race met mn RSV1000 uit 2004. Vrijdag op Assen met CRT. Als ik weer onder de 2:15 kom dan schrijf ik me in voor de ZAC (echter anfänger dus ;D )

Ik ga binnenkorst aan de slag met borgen. Heeft iemand tips hoe ik de olieaftapbout (onderaan olietank) en de pennen van de Brembo remklauwen het beste kan borgen? Ik heb al even op het forum / internet gezocht maar kom geen duidelijk tips tegen.

Ik hoor graag.
Avatar
Door rsvfrank
#381763
De pennen hoef je niet te borgen ,wel de bouten van de remklauwen.
Plug olietankje voorzichtig een gaatje in boren met een rvs boortje, boutjes oliefilter ,aftapplug blok idem dito.
Heel langzaam met veel geduld boren en koelen.
Op Ali express kun je goedkoop stuuruitslagbeperkers van rubber kopen, werken prima.
#381764
rsvfrank schreef:
16 mei 2021, 17:52
De pennen hoef je niet te borgen ,wel de bouten van de remklauwen.
Plug olietankje voorzichtig een gaatje in boren met een rvs boortje, boutjes oliefilter ,aftapplug blok idem dito.
Heel langzaam met veel geduld boren en koelen.
Op Ali express kun je goedkoop stuuruitslagbeperkers van rubber kopen, werken prima.
Dank je Frank, In het TECHNISCH REGLEMENT 2021 staat "borgen door middel van borgdraad of borgplaten van alle remtangen, remverankeringen, remblokpennen", is dat voor de Brembo's van Aprilia anders? Of geldt de veer op de pen al als borg?
Avatar
Door rsvfrank
#381765
Klopt dat staat er wel ,maar gaat nogal moeilijk met die pennen , er word gekeken of de bouten geborgd zijn verder niet.
Vergeet je koelvloeistof niet te vervangen voor demi water , met een paar % toevoeging van bv mocool van motul.
#381766
rsvfrank schreef:
16 mei 2021, 20:27
Klopt dat staat er wel ,maar gaat nogal moeilijk met die pennen , er word gekeken of de bouten geborgd zijn verder niet.
Vergeet je koelvloeistof niet te vervangen voor demi water , met een paar % toevoeging van bv mocool van motul.
Top Frank, dank je! Heb net olie, demiwater en mocool besteld. Titanium bouten met borggaten voor remklauwen en oliefilterdeksel heb ik al binnen. Ben benieuwd!
#381781
Maarten_RSV schreef:
18 mei 2021, 09:29
Leuk! en succes
ik heb de TOMs ook nog op mijn wensen lijstje staan om te halen, maar eerst meer circuit rijden ;)
:ok: Ik rij zelf veel op Midland in Lelystad (en Junior track) via MCT. Is zeker aan te raden voor rijtechniek! Ook betaalbaar. Daarnaast paar keer per jaar Zandvoort / Assen :D

Word ook betalend lid van de ARA!