ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Henk RS 250
#382535
Goed zeg, hoe was Assen afgelopen donderdag?.

Spa ga ik volgend jaar ook boeken, nog 1 keer Assen 30 Augustus. Daarna is het voor dit seizoen ok geweest.

Welke aanbieder heeft Spa, ik wil volgend jaar graag een weekendje daar rijden ook.

12 en 13 juli ook gereden op Assen.

12 Juli,
Sessie 1 begon zoals elke keer een beetje onwennig.
De rest van de dag was het gelukkig droog, elke sessie ging steeds beter. Helaas was nog steeds de tijdwaarneming van ontime.bike niet gefixt. Het rijplezier was er niet minder om. In de laatste sessie reed er iemand in de groep mee met een Cagiva Mito 125, je kunt belachelijk laat remmen met zo'n ding. En een mega bochtensnelheid. Na een paar rondes was ie verdwenen :).

Deze keer een partytent, tafeltje en camping stoeltje mee alsmede bandenwarmers, digitale temperatuur meter en bandenspanningsmeters zat bij de aankoop van het aanhangertje.. De Alfa stationwagen zat propvol.
Gelukkig kan ik overnachten bij familie in de buurt van het circuit.

13 Juli, het weer werd slechter, in de ochtend 2 min of meer droge sessies kunnen rijden. Lekker opgereden met iemand op een jaren 50 BSA Goldstar, in het stekkenwal, de bult en meeuwenmeer deel reed ik hem voorbij, geheid kwam ie me in de ramshoek buitenom weer voorbij. Briljant.

Helaas begon de RSV wat te trillen, 2 ronden voor het eind de pits in. De borgmoer op het balhoofd was verdwenen, er kwam iets speling op de lagers. Thuis vond ik de borgmoer terug in de onderkuip. Dank aan Ferba voor het hebben van extra onderdelen, een balhoofd bevestiging is ook iets om extra te hebben.

Doordat je beter gaat rijden maak je je los van je groep en rijdt naar een snellere groep voor je, volgende punt is dus zelfverzekerder inhalen. Genoeg punten om aan te werken 30 augustus, nu al zin in :yahoo:


Volgend jaar krijgt het zeker een serieuzer vervolg, misschien een campertje of zo voor meerdere dagen rijden, circuitrijden is meer dan verslavend :). :yes:
IMG-20210712-WA0000.jpeg
Screenshot_20210718-192502_Samsung Internet.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Heuveltje
#382758
martijn851 schreef:
22 aug 2021, 15:36
Gaan er nog meer naar Assen as dinsdag?
We rijden hoofdzakelijk tijdens ZAC dagen, zowel vrij rijden als wedstrijden.

Veel plezier en hopelijk valt het weer mee ;)
Avatar
Door martijn851
#382763
Heuveltje schreef:
23 aug 2021, 08:50
martijn851 schreef:
22 aug 2021, 15:36
Gaan er nog meer naar Assen as dinsdag?
We rijden hoofdzakelijk tijdens ZAC dagen, zowel vrij rijden als wedstrijden.

Veel plezier en hopelijk valt het weer mee ;)
Bedankt. Vooralsnog 20gr, windkracht 2 en een zonnetje, perfect als dat uitkomt.
Mijn racekuip bestelling is geannuleerd, de levertijd liep uit tot na dit seizoen dus dat schiet niet op.
Maar, een halve bus polymax doet wonderen, had ik dus meteen kunnen doen :D
20210822_135947.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door martijn851
#382783
Beter dan de tweede werd het niet meer, de derde inderdaad erg rommelig. Na 2x60 vlaggen was ik wel uit mijn ritme.
In de vierde ging de voorkant 2x een andere kant op dan ik wilde, wat het vertrouwen geen goed deed, maar niet onderuit gegaan.
5 en 26 september weer naar Assen.
Avatar
Door Heuveltje
#382787
martijn851 schreef:
26 aug 2021, 20:26
Beter dan de tweede werd het niet meer, de derde inderdaad erg rommelig. Na 2x60 vlaggen was ik wel uit mijn ritme.
In de vierde ging de voorkant 2x een andere kant op dan ik wilde, wat het vertrouwen geen goed deed, maar niet onderuit gegaan.
5 en 26 september weer naar Assen.
Goed bezig, tijden komen dan vanzelf door ritme.
Avatar
Door Maarten_RSV
#382788
Leuk! Ik ben op 24 september rijden op assen laatste en eerste keer assen dit jaar. Ben echt benieuwd hoe het is met de mille ipv straat tuono
Avatar
Door Henk RS 250
#382871
Top, 24 september kon ik nog in plaats van een afzegger, we gaan er een leuke seizoens afsluiter van maken. Het zet de teller op 1 dag Zandvoort en 5 dagen Assen dit jaar. Volgend jaar meer!!

Word ook betalend lid van de ARA!