ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Door Thijsiie
#379688
Gaaf project Frank.
Leuk ook dat je zo updates plaatst en ons op de hoogte houdt. Ik ga het zeker verder volgen.

Succes met je project!!
Avatar
Door rsvfrank
#379691
Bedankt,

Stickerkit is ook binnen ,dat wordt nog wel een gedoe denk ik.
Eerst de kuip nog voor de 2e keer spuiten.
Avatar
Door rsvfrank
#379702
Rizoma tandwielbeschermer gemonteerd.
In de aanbieding voor een 2009 /2014 rsv4.
Zit helaas wel verschil in met een 2015> model en past niet 1 op 1 .De onderste kunststof kettinggeleider zou dan gedemonteerd moeten worden. Hebben de oudere types rsv4 deze niet?
Ik laat de geleider liever zitten om beschadiging aan frame te voorkomen,dus de tandwielbeschermer met een paar busjes gemonteerd, komt wat meer naar buiten ,maar dat is geen probleem.
IMG_1051.jpg
Tevens de Akra gemonteerd en uiteraard de rsv4 even gestart om te luisteren, klinkt goed, lijkt zelfs wat minder luid dan standaard,masr we zullen zien of de zwarte vlag met nr 26 uitgestoken gaat worden bij de shakedown test..... 8) 8)
IMG_1052.jpg
De carbon framecovers vastgezet.Aan de binnenkant waar ze het frame raken ,wat strippen armaflex geplakt en vastgezet met tywraps.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door robz
#379703
jeetje frank wat leuk dat je de voortgang met ons deelt! :ok:

twordt weer een ouderwets plaatje van een motor daar twijfel ik niet aan... fijn dat je op de details let.. :angel: kg besparen op je accu als je 200PK onder je kont hebt! :rotfl2: anyway dat is misschien wel een dingetje op mijn rsv dan.. alhoewel de makkelijkste kg voor mij nog altijd de kg van de coureur zijn... ;D ;)
Avatar
Door rsvfrank
#379704
robz schreef:
7 dec 2020, 17:04
jeetje frank wat leuk dat je de voortgang met ons deelt! :ok:

twordt weer een ouderwets plaatje van een motor daar twijfel ik niet aan... fijn dat je op de details let.. :angel: kg besparen op je accu als je 200PK onder je kont hebt! :rotfl2: anyway dat is misschien wel een dingetje op mijn rsv dan.. alhoewel de makkelijkste kg voor mij nog altijd de kg van de coureur zijn... ;D ;)
Ik weet het ,ik weet het, slaat ook eigenlijk nergens die gewichtsbesparing :rotfl2: :rotfl2: .
Avatar
Door rsvfrank
#379720
De boot uit china is ook aangekomen.
Radiateurbeschermers ,dezelfde die oa vierzigmann op hun racers bouwt maar dan voor 1/4 van de prijs.
Mocht de motor toch te heet worden hiermee, dan kunnen ze eventueel zo de vuilnisbak in.
Ziet er echt netjes uit geheel van aluminium met ,jawel, een rsv4 logo :ok:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Heuveltje
#379723
Ha Frank, de gaten in de rooster zien er groot genoeg uit dus ik denk dat het wel zal meevallen.
Koeling is een issue bij de meeste motoren waarmee geraced wordt, enkel de RSV4 heeft er relatief meer last van dwz meer pk verlies.
Avatar
Door rsvfrank
#379799
Spuitwerk is bijna klaar, kontje moet nog een keer in de 2k lak, de rest is goed genoeg voor een circuitmotor 8)
A82CA353-147D-4D86-995B-F7A1E6EBB41F.JPG
De tankcover monteren viel niet mee, is een dermate strakke passing dat er een klein scheurtje in de laklaag is gekomen helaas,maar op een plek waar een sticker zit, dus geen probleem.
IMG_1081.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door FerBa
#379918
Inderdaad lekker tempo erin Frank! Mooi hoor!
Avatar
Door rsvfrank
#379922
Weer een update :
Mbv iawwriting de akra racemap in de ecu geflasht , piece of cake .
IMG_1104.jpg
IMG_1107.jpg
De servo voor de uitlaatklep gedemonteerd ,zwaar ding ...
IMG_1110.jpg
Lightec chain adjusters geplaatst.
IMG_1113.jpg
Bezig geweest met plakken van de decalkit, dat valt knap tegen....volgende keer wat meer uitgeven en gewoon een compleet gespoten en bestikkerde kuip kopen ,scheelt een hoop gedoe...
De zijkuipen en topkuip moeten nog gedaan worden.
Toch wel blij met hoe het wordt.
IMG_1121.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door rsvfrank
#380128
Vandaag de ABS van de voorrem afgekoppeld.
Bedoeling was om de ABS leidingen geheel te verwijderen, maar deze zitten op een onmogelijke manier bevestigd aan de binnenkant van het frame dat de halve motor daarvoor gesloopt moet worden.
Aangezien de leidingen nauwelijks iets wegen ,heb ik besloten ze te laten zitten en weg te werken langs het frame.Ook gemakkelijker voor evt. terugbouwen van het systeem.
IMG_1152.jpg
IMG_1151.jpg
De ABS module deels afgedopt met pluggen.
IMG_1150.jpg
De achterrem laat ik met ABS, kan wel eens handig zijn...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door rsvfrank
#380169
Eazigrips tankpads op de tank geplakt, deze zijn wat minder agressief voor je pak t.o.v. stompgrip pads.
IMG_1159.jpg
Van rsvjan een mooie ohlins ttx gp shock overgenomen.
Nog wel even de veer verwisselen Jan heeft wat zwaardere botten dan ik :D
1ABC9BBE-A305-4FD9-8D7D-E3B8E7A27ABB.JPG


Alvast de standaardschokbreker gedemonteerd.
IMG_1160.jpg
Linksysteem gelijk voorzien van wat vers vet en tevens een paar nylon spacers bij de linkplates geplaatst,,hetzelfde "probleem" als bij de rsv mille .
IMG_1162.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Word ook betalend lid van de ARA!