ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Heuveltje
#380905
robz schreef:
9 mar 2021, 14:59
t wordt weer een plaatje wanneer ben je voor het eerste live te bewonderen?
Ha Rob, 2e paasdag 5 april zijn we met een hele club ARA mannen om het seizoen te openen met vrij rijden.

Als er nog plaats is zou ik zeggen sluit lekker aan :friends:
Avatar
Door robz
#380915
Heuveltje schreef:
12 mar 2021, 10:59
robz schreef:
9 mar 2021, 14:59
t wordt weer een plaatje wanneer ben je voor het eerste live te bewonderen?
Ha Rob, 2e paasdag 5 april zijn we met een hele club ARA mannen om het seizoen te openen met vrij rijden.

Als er nog plaats is zou ik zeggen sluit lekker aan :friends:
leuk idee, was gelijk te porren, maar heb net op rsz site geprobeerd te boeken maar dat lukt in geen enkele klasse dus zal wel volzitten! Misschien kom ik ff bakkie doen... ff ritje maken...
Avatar
Door FerBa
#380916
Heuveltje schreef:
12 mar 2021, 10:59
robz schreef:
9 mar 2021, 14:59
t wordt weer een plaatje wanneer ben je voor het eerste live te bewonderen?
Ha Rob, 2e paasdag 5 april zijn we met een hele club ARA mannen om het seizoen te openen met vrij rijden.

Als er nog plaats is zou ik zeggen sluit lekker aan :friends:
Zandvoort neem ik aan?
Misschien kom ik even buurten.
Avatar
Door rsvfrank
#380924
robz schreef:
12 mar 2021, 23:41
Heuveltje schreef:
12 mar 2021, 10:59
robz schreef:
9 mar 2021, 14:59
t wordt weer een plaatje wanneer ben je voor het eerste live te bewonderen?
Ha Rob, 2e paasdag 5 april zijn we met een hele club ARA mannen om het seizoen te openen met vrij rijden.

Als er nog plaats is zou ik zeggen sluit lekker aan :friends:
leuk idee, was gelijk te porren, maar heb net op rsz site geprobeerd te boeken maar dat lukt in geen enkele klasse dus zal wel volzitten! Misschien kom ik ff bakkie doen... ff ritje maken...
Ff op de reserve lijst Rob.
Ikzelf rijd in medium om de motor rustig te leren kennen de rest van de mannen in fast.

@ferba , 5 april is op Assen
Avatar
Door FerBa
#380925
Oké, dank je! :ok:
Avatar
Door rsvfrank
#381866
Paar nieuwe spullies voor de racer gekocht.

Omdat de standaard brembo rempomp toch wat gevoel mist heb ik een galespeed cnc gefreesde vr rempomp aangeschaft, in 8 stappen in stelbaar van 16 tot 19mm.
IMG_1492.jpg
Op zoek naar een paar regenvelgen, nu een setje OZ gass rs velgen gekocht,.
De factory Oz's zijn licht, maar deze zijn echt vederlicht ,ben benieuwd wat dat doet...
De orginele gegoten velgen zijn gebombardeerd tot regenvelgen.
6AE2EADE-1C67-4228-AC93-9C0F411664BC.JPG
FFD3F166-3058-4C1D-A0DD-9945D8B443FD.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door rsvfrank
#382732
Laatste toevoegingen aan de rsv4 zijn :
een pp verstelbaar koppelingshendel daar ik de orginele te ver weg vond staan voor een goed gevoel.
Een hoger zitje omdat ik het gevoel had teveel in de motor te zitten , scheelt 2cm maar voelt veel beter aan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Capo dei Capi
#382738
Dat moet betere rondetijden opleveren Frank. :ok: Ik lees van de professionals dat een goede zithouding veel doet voor je prestaties.
Avatar
Door rsvfrank
#383209
Weer wat upgrades gedaan aan de racert;

Leidingen SAS , Evap en abs systeem verwijderd.
448BB430-749A-44B1-A634-A7A8F696C1BE.JPG
De SAS deksels afgedicht met 1/4 pluggen , voorste deksel is makkelijk te verwijderen nadat de radiateur los is gehaald , voor de achterste moet het blok verwijderd worden normaal gesproken , maar na het loshalen van de abs pomp had ik net ruimte genoeg om met een lange tap er draad in te tappen en een plug te monteren.
IMG_1817.jpg
IMG_1819.jpg
Het plastic koelwatermanifold vervangen voor een alu exemplaar van CBE
944C64A3-42A9-4366-97CC-BFE5C480FC18.JPG
Mijn starlane laptimer verwijderd en hiervoor in de plaats een pz racing gps trigger welke via het dashboard werkt, staat wat strakker en je kunt de rondetijdenen hellingshoek dan uitlezen op het dashboard.
8110DE6A-9D49-40D3-B636-1704FE3D24A0.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Heuveltje
#383210
rsvfrank schreef:
21 nov 2021, 17:34
Weer wat upgrades gedaan aan de racert;

Leidingen SAS , Evap en abs systeem verwijderd.
448BB430-749A-44B1-A634-A7A8F696C1BE.JPG

De SAS deksels afgedicht met 1/4 pluggen , voorste deksel is makkelijk te verwijderen nadat de radiateur los is gehaald , voor de achterste moet het blok verwijderd worden normaal gesproken , maar na het loshalen van de abs pomp had ik net ruimte genoeg om met een lange tap er draad in te tappen en een plug te monteren.
IMG_1817.jpg

IMG_1819.jpg

Het plastic koelwatermanifold vervangen voor een alu exemplaar van CBE
944C64A3-42A9-4366-97CC-BFE5C480FC18.JPG

Mijn starlane laptimer verwijderd en hiervoor in de plaats een pz racing gps trigger welke via het dashboard werkt, staat wat strakker en je kunt de rondetijdenen hellingshoek dan uitlezen op het dashboard.

8110DE6A-9D49-40D3-B636-1704FE3D24A0.JPG
Goed bezig, nu nog een oplossing voor de voorkant :secret:
Avatar
Door robz
#383388
@rsvfrank geen idee waar je het over hebt bro ;D ik leer allemaal nieuwe termen laat staan dat ik de onderdelen aan kan wijzen of snap wat ze doen maar het klinkt goed en ik weet dat ik altijd jouw racer zou durven kopen want t ziet er altijd spik en span uit! ;) :friends:
Avatar
Door rsvfrank
#383389
robz schreef:
25 dec 2021, 14:52
@rsvfrank geen idee waar je het over hebt bro ;D ik leer allemaal nieuwe termen laat staan dat ik de onderdelen aan kan wijzen of snap wat ze doen maar het klinkt goed en ik weet dat ik altijd jouw racer zou durven kopen want t ziet er altijd spik en span uit! ;) :friends:
Iets met all the gear and no idea :rotfl2:
Avatar
Door rsvfrank
#383868
Update nummer zoveel;

Bitubo pressurized cartridges in de voorvork laten plaatsen bij HK Suspension in Tiel.

Hopelijk nu wel gevoel in de voorkant , ben benieuwd…
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door rsvfrank
#385405
Rainlight op de racer gemaakt .
Klein stukje extra veiligheid voor het achteropkomende circuitverkeer.
Verplicht bij sommige organisaties .

Tevens een Sprint race luchtfilter geplaatst.
Zelfde type als af fabriek op de exclusieve rsv4 X Trenta zit, dus zal wel goed zijn…

Ook een fueloverflow tankje gemonteerd, zodat evt. Benzine uit de tankontluchting niet in de onderkuip terrecht komt ..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door FerBa
#385420
Netjes! :ok:
Avatar
Door rsvfrank
#386102
Weer een paar updates ;

Ecu geflashed van de standaard akra racemap naar gabro's tracktune mbv de upmap device , heel simpel en snel uit te voeren, ben benieuwd of de rsv4 nu (nog) beter loopt ..
De mapping is een aangepaste superstock mapping ,puur gericht op circuit/ race gebruik, met aanpassingen aan oa de atc en de blipper.
De lambda sensoren heb ik nu verwijdert op advies van Gabro.

Verder nog een carbon achterspatbordje en carbon sharkfin gemonteerd, puur voor het oog :angel:

Word ook betalend lid van de ARA!