ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door FerBa
#386105
Mooi Frank :ok: , levert dat ook nog extra paardjes op aan het achterwiel?
Avatar
Door rsvfrank
#386109
FerBa schreef:
5 apr 2023, 22:31
Mooi Frank :ok: , levert dat ook nog extra paardjes op aan het achterwiel?
Zou een pk of 3 extra zijn ,maar gaat meer om de manier waarop het vermogen zich opbouwt , soepeler en geen aan/uit effect bij het oppakken. Aan circuitgebruik ,voor slicks aangepaste, tractioncontrol en de blipper zou beter werken.
We gaan het zien ... :rotfl2:
Avatar
Door Heuveltje
#386111
rsvfrank schreef:
4 apr 2023, 17:43
Weer een paar updates ;

Ecu geflashed van de standaard akra racemap naar gabro's tracktune mbv de upmap device , heel simpel en snel uit te voeren, ben benieuwd of de rsv4 nu (nog) beter loopt ..
De mapping is een aangepaste superstock mapping ,puur gericht op circuit/ race gebruik, met aanpassingen aan oa de atc en de blipper.
De lambda sensoren heb ik nu verwijdert op advies van Gabro.

Verder nog een carbon achterspatbordje en carbon sharkfin gemonteerd, puur voor het oog :angel:
Let wel op met de Traction control, 4 is nu hetzelfde als 1 bij de originele TC settings (5 tm 8 blijft gelijk).

Ik gebruik 3 met een nieuwe achterband, 4 bij een gebruikte slick en 5 bij zware regen :victory: .
Avatar
Door rsvfrank
#386112
Heuveltje schreef:
6 apr 2023, 11:46
rsvfrank schreef:
4 apr 2023, 17:43
Weer een paar updates ;

Ecu geflashed van de standaard akra racemap naar gabro's tracktune mbv de upmap device , heel simpel en snel uit te voeren, ben benieuwd of de rsv4 nu (nog) beter loopt ..
De mapping is een aangepaste superstock mapping ,puur gericht op circuit/ race gebruik, met aanpassingen aan oa de atc en de blipper.
De lambda sensoren heb ik nu verwijdert op advies van Gabro.

Verder nog een carbon achterspatbordje en carbon sharkfin gemonteerd, puur voor het oog :angel:
Let wel op met de Traction control, 4 is nu hetzelfde als 1 bij de originele TC settings (5 tm 8 blijft gelijk).

Ik gebruik 3 met een nieuwe achterband, 4 bij een gebruikte slick en 5 bij zware regen :victory: .
Idd 8 standen nu ..dacht ook eerst maar eens met 4 te beginnen, kijken hoe dat aanvoelt.
Avatar
Door rsvfrank
#387019
Nieuwe upgrade op de racert ;

Oem kroonplaat vervangen voor een cnc gefreesd exemplaar .
Contactslot verwijderd en vervangen door systeem waarbij de on/off switch nu tevens als
contact fungeert.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door rsvfrank
#387307
Update :

Rode (rf) linkplates gemonteerd , de
ohlins ttx 360 wordt door https://hksuspension.nl/ ge-update naar de nieuwste ttx 468 specs .
Dogbone lagers voorzien van vers vet ( eigenlijk nog niet nodig , maar de boel lag toch al los.)

Tevens heb ik de stuurdemper gemodificeerd naar race specs , en demperolie ververst, zie foto hoe vervuild de olie uit de stuurdemper kwam
Modificatie houd in dat het oliekanaal van de naald dicht gemaakt wordt. De oem
Stuurdempers van ohlins hebben een oliekanaal in de naald zitten , een soort beveiliging zodat de demper nooit helemaal dichtgezet kan worden .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Capo dei Capi
#387308
Mooie updates en verbeteringen Frank. En wat is die olie van de stuurdemper vervuild zeg! Goed dat je deze hebt vervangen en gemodificeerd.
Avatar
Door rsvfrank
#387310
Capo dei Capi schreef:
6 jan 2024, 18:50
Mooie updates en verbeteringen Frank. En wat is die olie van de stuurdemper vervuild zeg! Goed dat je deze hebt vervangen en gemodificeerd.
Had ook niet verwacht dat deze zo vies zou zijn, ma drie jaar …krijgt toch wel aardig op zn donder op het circuit, zo’n stuurdemper.
Avatar
Door Heuveltje
#387321
Goed bezig, eerlijk gezegd heb ik de stuurdemper nog nooit geserviced. Maar ja met een nieuwe fiets is dit nog niet nodig ;)

Word ook betalend lid van de ARA!