ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#375958
Het begint langzaam te vorderen,
- ECU teruggezet (Gabro Superstock Mapping geinstalleerd)
- bescherming tank
- tankgrips
- verstelling achteras waardoor ik deze verder naar achter kan zetten en dus een langere swingarm krijg zoals bij Super Stock
- valdoppen wielassen
- Ketting + tandwielen
- Linkplates vervangen
- Stuurdemper vervangen door progressief instelbare Hyperpro
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#375962
Het is een racer dus mooi komt op de 2e plaats, is eigenlijk toeval dat alle aftermarket alu dingen rood geanodiseerd zijn 8)
Deze linkplates zijn een upgrade (vanaf 2017 RF model) zodat je met minder stijve veer kunt rijden. Heeft een paar voordelen en dan met name meer grip bij bocht uit :victory:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#376117
John (JJ Suspension) is de voorvork aan het aanpassen, de TTX wordt erin gezet met de juiste veer.
Daarna wordt de geometrie afgestemd en de vering goed gezet (basis set up).

Hopelijk kan ik haar eind van de week ophalen want er moet nog een en ander aangepakt worden,
als het lukt neem ik haar mee naar de ALV ;)
#380831
Omdat ik op de laatste circuitdag op Assen van de baan werd gehaald vanwege teveel muziek ben ik toch gaan kijken of ik de DB's een beetje kon temperen. Zo heb ik een langere Akra op de kop getikt
Lengte AKRA dempers.jpg
, helaas gaf dit geen vermindering van DB's :sorry:
Dus naar een andere oplossing gezocht en deze gevonden, een extra db killer in de linkpijp
DB Killer.jpg
Gisteren even in Echt bij MTE op de dyno gehad om te kijken naar geluid en hoe ze loopt met de verschillende uitlaten en db killers:
https://youtu.be/ZB4OZRo_XrQ

Uiteindelijk loopt ze het beste met de lange Akra en extra DB killer in de linkpijp:
189,6pk en 118,6nm op het wiel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#380849
Wat klinkt dat toch lekker :kwijl:

Nette oplossing, als het genoeg helpt.
Onze duitse buren zie je nog wel eens met naar beneden gerichte db killers , maar dat is geen gezicht.
Ben wel benieuwd wat mijn motor op de bank doet, eerst maar eens een paar rondjes rijden de 5e April :yahoo:
#382834
Omdat ik niet tevreden was met de handling van mijn 2015 rr vergeleken met mijn 2011 factory ben ik al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing. Doordat ik de kans kreeg om voor een net bedrag een 2019 Ohlins vork uit een factory te kopen, deze is standaard met de NIX30 inserts.

Afgelopen zondag mee op Assen gereden en ik had meteen het juiste gevoel terug, ik moet wel nog wat finetunen maar de RSV stuurde weer als vanouds. Ondanks de flink gebruikte banden en wat verkeer en gele vlaggen toch nog een hoge 53 eruit geperst, nog niet mijn PR maar het gaat de goede richting op.
#382864
Heuveltje schreef:
8 mar 2021, 17:36
Ik ga wel nog het dempingsmateriaal vervangen en wat noppenspul voor in de kuip halen.

Nu nog de verlengde tankcover en de vering goed krijgen, en dat ben ik klaar voor de wedstrijden >:D
Gewoon FF nieuwsgierig waarom zou je dempingsspul vervangen? of dempt het niet genoeg gezien de geluidseisen?
#382879
robz schreef:
7 sep 2021, 23:45
Heuveltje schreef:
8 mar 2021, 17:36
Ik ga wel nog het dempingsmateriaal vervangen en wat noppenspul voor in de kuip halen.

Nu nog de verlengde tankcover en de vering goed krijgen, en dat ben ik klaar voor de wedstrijden >:D
Gewoon FF nieuwsgierig waarom zou je dempingsspul vervangen? of dempt het niet genoeg gezien de geluidseisen?
Inderdaad vanwege geluidseisen
#383218
Ik ben nog steeds niet tevreden met de rijeigenschappen van mijn 2015rr in vergelijking met mijn oude RSV4 factory uit 2011. Na diverse geometrie instellingen te hebben geprobeerd, heb ik toch maar weer in de vering geinvesteerd. Helaas met JJ er niet uitgekomen, dus heb ik een gebruikte 2019 Ohlins vork op de kop getikt via het Duitse RSV4 forum (standaard met NIX inserts). Hiervoor moest ik enkel de onderste kroonplaat vervangen.

Reeds 1 dag gereden op Assen en het vertrouwde gevoel was er meteen, zonder verder iets in te stellen. Op een setje oude banden kon ik meteen een 1.53 hoog rijden 8)

Omdat mijn achterschok een servicebeurt nodig had en ik een zwaardere veer in de voorvork wilde hebben, de motor naar BRS Suspensions in Maastricht gebracht. Stefan heeft meteen een goede basis setting ingesteld.
Ohlins suspensions.jpg
Komend weekend 3 dagen testen in Portimao :kwijl:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#383222
rsvfrank schreef:
23 nov 2021, 12:26
Het veringgebeuren is toch echt specialistisch werk , en dan is er ook nog onderscheid tussen straat en allroadspecialisme en pure race gerichte veringspecialisten. :ok:

Veel plezier op Portimao :ok:
Inderdaad, mijn achterschok is aangepast op het gebruik van de rode link plate. Bij JJ was dit niet gedaan, waarschijnlijk had hij daarom ook zoveel moeite om de motor goed af te stellen :sorry:

Word ook betalend lid van de ARA!