ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door rsvfrank
#374987
Heuveltje schreef:
16 sep 2019, 12:27
Gewoon Dennis schreef:
16 sep 2019, 11:43
Henk RS 250 schreef:
16 sep 2019, 10:07
Er zijn nog een paar trackdays dit jaar, o.a. Zandvoort 14 oktober. Voor wie het nog een keer wil proberen.
Wel ff klaar met milles op het circuit na 2 kapotgelopen blokken in 1 seizoen :gaga:
Apart, ik heb ruim 20.000 circuitkilometers gemaakt zonder een seintje pijn (tenminste de motor :secret: ). Frank heeft volgens mij iets van 50.000 circuitkm's gemaakt met de zijne :o

Klopt , totdat er een klep ging zweven ,de zuiger raakte en vervolgens de kruktap afbrak, hij liep nog wel op 1 cilinder toen ,wist niet van opgeven.

@dennis ,wat is er kapot gegaan?
Avatar
Door Gewoon Dennis
#374996
rsvfrank schreef:
16 sep 2019, 14:34
Heuveltje schreef:
16 sep 2019, 12:27
Gewoon Dennis schreef:
16 sep 2019, 11:43
Henk RS 250 schreef:
16 sep 2019, 10:07
Er zijn nog een paar trackdays dit jaar, o.a. Zandvoort 14 oktober. Voor wie het nog een keer wil proberen.
Wel ff klaar met milles op het circuit na 2 kapotgelopen blokken in 1 seizoen :gaga:
Apart, ik heb ruim 20.000 circuitkilometers gemaakt zonder een seintje pijn (tenminste de motor :secret: ). Frank heeft volgens mij iets van 50.000 circuitkm's gemaakt met de zijne :o

Klopt , totdat er een klep ging zweven ,de zuiger raakte en vervolgens de kruktap afbrak, hij liep nog wel op 1 cilinder toen ,wist niet van opgeven.

@dennis ,wat is er kapot gegaan?
Blok 1 de bigend, blok 2 niet perse stuk, alle olie eruit via deksel, en in pits filter eruit gehaald en zat handje vol grijs/alu achtig gruis is.. dus dat blok vertrouw ik niet meer.
Avatar
Door robz
#375206
Ik heb nog steeds het originele blok in mn 2002 racert...
Vanaf 2005 alleen nog maar op circuit ingezet

Nu wordt hij door mij natuurlijk wel vertroeteld.... ;D
Avatar
Door rsvfrank
#375233
robz schreef:
24 sep 2019, 22:59
Ik heb nog steeds het originele blok in mn 2002 racert...
Vanaf 2005 alleen nog maar op circuit ingezet

Nu wordt hij door mij natuurlijk wel vertroeteld.... ;D
Onverwoestbaar dus 🤣
Avatar
Door Gewoon Dennis
#375267
Heb denk ik gewoon pech gehad, de 1e had al eens dubbel gevouwen gelegen vond ik later terug (na aankoop) blok wss niet losgehad.
En mn eigen eerst 60dkm op straatgebruikt en dan ineens een jaar op circuit.
Dat blok is ook niet stuk maar alle olie eruit door bout van oliedeksel die knapte, dus ff zonder olie gelopen en filter vol gruis.
Avatar
Door Henk RS 250
#375269
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor horrorverhalen betreffende racen met een Rotax blok.

Normaal gesproken heeft een mille een valsensor, zodra je onderuit gaat schakelt het blok uit zodat er nooit iets droog kan lopen en het blok beschadigt. De clubracer loopt als een zonnetje, de olie wordt elk seizoen ververst en ziet er bij aftappen prima uit. desgewenst kan ik het laten analyseren mocht men watervrees hebben. Natuurijk, het is mechanisch spul en alles kan stuk. In dat geval wordt alles netjes gemaakt weer. Daarom vragen we ook de medewerking van leden, mocht iemand iets hebben liggen nog, de clubracer is er blij mee. En hij is bedoeld als instap en kennismaking motor met circuit rijden. De praktijk wijst uit dat men meestal snel een eigen circuit motor aanschaft.
Avatar
Door Maarten_RSV
#375494
Gaat de clubracer nog gebruikt worden in 2020 en wanneer?
Ik ben van plan met mn tuono de baan op te gaan lijkt me leuk om mee te liften
Avatar
Door Henk RS 250
#375501
Maarten,

De clubracer krijgt vering service bij J&J Suspension en staat volgend seizoen klaar voor gebruik.

De kalenders voor 2020 zijn bij de diverse aanbieders nog niet bekend.
Avatar
Door Heuveltje
#375503
Maarten_RSV schreef:
4 nov 2019, 19:59
Gaat de clubracer nog gebruikt worden in 2020 en wanneer?
Ik ben van plan met mn tuono de baan op te gaan lijkt me leuk om mee te liften
Met een aantal mannen rijden we mee met de ZAC www.rszmotorsport.nl Tijdens zo'n dag wordt dit vaak gecombineerd met vrij rijden en rijvaardigheids trainingen. Je kunt altijd aansluiten :friends:
Avatar
Door Henk RS 250
#375886
De vering is intussen klaar, nieuwe lagers voor linksysteem zijn onderweg.

En ik heb voor 3 Mei ingeschreven voor de circuit training 2TheExperience in Assen.
Avatar
Door Heuveltje
#375887
Henk RS 250 schreef:
20 dec 2019, 16:02
De vering is intussen klaar, nieuwe lagers voor linksysteem zijn onderweg.

En ik heb voor 3 Mei ingeschreven voor de circuit training 2TheExperience in Assen.
Gezellig :friends: , dan heb ik Wedstrijd :victory:

Word ook betalend lid van de ARA!