ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door rsvfrank
#369549
Ondanks dat de animo voor circuitrijders op het forum de laatste tijd ver beneden peil is, toch maar een kort verhaaltje van deze racedag.

s'Ochtend aangekomen, na overnachting in een B&B, zag het circuit er wat vochtig uit maar leek ,naarmate de eerste vrije trainingen waren geweest ,aardig op te drogen.
Gelijk al een wielenwissel want het leek te droog voor regenbanden .
Helaas begon het wat te druppelen en bleek het toch veel te nat voor slicks, waar dus totaal geen warmte in te krijgen/houden was, toch een paar rondjes gereden met samengeknepen billen ,wat resulteerde in een tijd van 2.30ofzo ;D
Na binnenkomst de druk gemeten , en 1.49 bar achter is niet al teveel .....steenkoud ook.
De kwalificatie dan, weer die bandenkeuze ,met buienradar op overtoeren besloten om de regenwielen maar te steken.
Goede keus want het begon flink te regenen na 2 rondjes wat resulteerde in ,zowaar, een startplaats op de eerste rij met een p2.
Race 1 werd een droge race, helaas voor mij, maar op slicks gestart, ging het toch erg lekker.
Als 5e de haarbocht ingedoken en helaas met veel gedrang en geduw als iets van 10e eruit.
Gaat er vooraan toch wat heftiger aantoe in de sportklasse...even wennen zeg maar ;D ;D
Op p9 beland reed de voorliggende groep langzaam bij mij weg totdat ik merkte dat ik na 6 rondjes weer wat in begon te lopen op deze groep.
De laatste ronde nog even flink aangezet omdat ik zag dat de laaste van deze groep, Tjerk op een Ducati, wat in begon te kakken.
Voor de ramshoek ,leek het niet meer mogelijk hem nog te pakken te krijgen,maar ik zag dat hij erg vroeg remde voor de Geert Timmerbocht, de scherprechter in menig race, ik kon hem eruit remmen aan de binnenkant en zo op het laatste moment als 8e de finishline passeren.
Helaas werkte mijn laptimer niet, maar ik vermoed dat die laatste ronde mij mijn nieuwe PR van 1.55.7 heeft opgeleverd :yahoo:
Mijn nieuwe blok lijkt een stuk sterker dan het oude blok wat ik erin had,zal het dan toch aan de PKs liggen :rotfl2: :angel:

Race 2 dus gestart vanaf p8, weer die bandenstress ,van te voren her en der gekeken wat iedereen ging steken en ook maar gekozen voor slicks.....stom!
Vlak voor de start begon het te regenen , het zou ,volgens het alom geprezen buienradar bij wat spetters blijven,niets was echter minder waar, het ging alleen maar harder regenen.
Met slicks heb je echt helemaal niets te smilen in de regen, de meesten gingen dan ook naar binnen,behalve degenen die op regen waren gestart.
Ik dacht na 5 rondjes glibberen ook naar binnen te gaan, had mijn hand al opgestokeen om eraf te gaan toen ik achterom keek.
Niemand te zien, toen toch maar doorgereden om de race in ieder geval uit te rijden, hoewel het wel een beetje (erg) gekkenwerk was , was namelijk zelfs een keer gelapt ::) .
Als allerlaatste op p11 gefinished, de finishvlag niet gezien, dus de racecommisie gunde mij mijn ere-ronde niet eens, verhaal bij de afvlagger gehaald maar die zei dat ik dan maar harder had moeten rijden, haha tja daar zat wat in....

Al met al wel een topdag gehad met Sjoerd ,die een prima debuut in de Rookieklasse heeft gemaakt met ook een nieuw PR en Jack, die sinds tijden ook weer eens op de bekende gele mille R stapte.

Voor mij waarschijnlijk de laatste race dit jaar, hopelijk is er volgend seizoen wat meer animo vanuit de ARA-leden om het circuit op te gaan, want mensen, wat is dit verslavend :ok:
Avatar
Door Heuveltje
#369550
rsvfrank schreef:
19 sep 2017, 14:17
Ondanks dat de animo voor circuitrijders op het forum de laatste tijd ver beneden peil is, toch maar een kort verhaaltje van deze racedag.

s'Ochtend aangekomen, na overnachting in een B&B, zag het circuit er wat vochtig uit maar leek ,naarmate de eerste vrije trainingen waren geweest ,aardig op te drogen.
Gelijk al een wielenwissel want het leek te droog voor regenbanden .
Helaas begon het wat te druppelen en bleek het toch veel te nat voor slicks, waar dus totaal geen warmte in te krijgen/houden was, toch een paar rondjes gereden met samengeknepen billen ,wat resulteerde in een tijd van 2.30ofzo ;D
Na binnenkomst de druk gemeten , en 1.49 bar achter is niet al teveel .....steenkoud ook.
De kwalificatie dan, weer die bandenkeuze ,met buienradar op overtoeren besloten om de regenwielen maar te steken.
Goede keus want het begon flink te regenen na 2 rondjes wat resulteerde in ,zowaar, een startplaats op de eerste rij met een p2.
Race 1 werd een droge race, helaas voor mij, maar op slicks gestart, ging het toch erg lekker.
Als 5e de haarbocht ingedoken en helaas met veel gedrang en geduw als iets van 10e eruit.
Gaat er vooraan toch wat heftiger aantoe in de sportklasse...even wennen zeg maar ;D ;D
Op p9 beland reed de voorliggende groep langzaam bij mij weg totdat ik merkte dat ik na 6 rondjes weer wat in begon te lopen op deze groep.
De laatste ronde nog even flink aangezet omdat ik zag dat de laaste van deze groep, Tjerk op een Ducati, wat in begon te kakken.
Voor de ramshoek ,leek het niet meer mogelijk hem nog te pakken te krijgen,maar ik zag dat hij erg vroeg remde voor de Geert Timmerbocht, de scherprechter in menig race, ik kon hem eruit remmen aan de binnenkant en zo op het laatste moment als 8e de finishline passeren.
Helaas werkte mijn laptimer niet, maar ik vermoed dat die laatste ronde mij mijn nieuwe PR van 1.55.7 heeft opgeleverd :yahoo:
Mijn nieuwe blok lijkt een stuk sterker dan het oude blok wat ik erin had,zal het dan toch aan de PKs liggen :rotfl2: :angel:

Race 2 dus gestart vanaf p8, weer die bandenstress ,van te voren her en der gekeken wat iedereen ging steken en ook maar gekozen voor slicks.....stom!
Vlak voor de start begon het te regenen , het zou ,volgens het alom geprezen buienradar bij wat spetters blijven,niets was echter minder waar, het ging alleen maar harder regenen.
Met slicks heb je echt helemaal niets te smilen in de regen, de meesten gingen dan ook naar binnen,behalve degenen die op regen waren gestart.
Ik dacht na 5 rondjes glibberen ook naar binnen te gaan, had mijn hand al opgestokeen om eraf te gaan toen ik achterom keek.
Niemand te zien, toen toch maar doorgereden om de race in ieder geval uit te rijden, hoewel het wel een beetje (erg) gekkenwerk was , was namelijk 2 keer gelapt ::) .
Als allerlaatste op p11 gefinished, de finishvlag niet gezien, dus de racecommisie gunde mij mijn ere-ronde niet eens, verhaal bij de afvlagger gehaald maar die zei dat ik dan maar harder had moeten rijden, haha tja daar zat wat in....

Al met al wel een topdag gehad met Sjoerd ,die een prima debuut in de Rookieklasse heeft gemaakt met ook een nieuw PR en Jack, die sinds tijden ook weer eens op de bekende gele mille R stapte.

Voor mij waarschijnlijk de laatste race dit jaar, hopelijk is er volgend seizoen wat meer animo vanuit de ARA-leden om het circuit op te gaan, want mensen, wat is dit verslavend :ok:
Jammer dat ik er niet bij kon zijn maar top gereden door de mannen op de oude Mille's :worship: Zo zie je maar dat je geen dikke 4 cilinder nodig hebt om vooraan mee te rijden in de Sportcup ;)
Volgend jaar wil ik weer een volledig seizoen rijden en dan in de Race cup samen met Steef :victory:
Avatar
Door breed
#369552
mooi verslag Frank :ok: . Volgend jaar ga ik maar weer een paar nieuwe regenbandjes kopen want 1 sessie per dag rijden is het ook niet :sorry:
Avatar
Door rsvfrank
#369553
breed schreef:
19 sep 2017, 19:52
mooi verslag Frank :ok: . Volgend jaar ga ik maar weer een paar nieuwe regenbandjes kopen want 1 sessie per dag rijden is het ook niet :sorry:
Goed idee, wordt anders wel een dure aangelegenheid :rotfl2: :ok:
Avatar
Door robz
#369560
gaat wel lukken denk ik..

dit jaar wel 1x 1 dag op het circuit geweest.. :gaga:

begin januari begin ik alvast met 3 dagen cartagena! :D

Word ook betalend lid van de ARA!