ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Tomba la bomba
#368506
Hoi,

Volgens mij is er al een aardig clubje ARA mannen dat zo. 2 en/of ma. 3 juli op Assen gaat rijden. Ik ga zondag de Toms racecursus doen. Vrijrijden is voor zondag al volgeboekt, maar op maandag is er nog ruimte voor de ZAC en vrijrijden voor (ervaren) rijders (rszmotorsport.nl).

Wie zijn er bij?
Zondag:
- Blijhoofd (Toms)
- Denish41 (Toms)
- R1nest (Toms)
- Tombaaa (Toms)
- Heuveltje (vrij)
- Klaasjan (vrij)
- RSVJan (vrij)
- ...

Maandag:
- R1nest (vrij)
- Tombaaa (vrij)
- Heuveltje (ZAC Sportcup 1000)
- RSVJan (ZAC Racecup)
- Klaasjan (ZAC Racecup)
- rsvfrank (ZAC Sportcup)

Groet, Tombaaa
Laatst gewijzigd door Tomba la bomba op 14 jun 2017, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door Heuveltje
#368513
Ik sta zondag op de reservelijst (is namelijk al volgeboekt), maar ik ben er wel. Maandag heb ik weer een ZAC race in de Sport 1000 cup.

Oh ja, Remco zijn forum naam is "Blijhoofd" ;)
Avatar
Door Heuveltje
#368687
Heuveltje schreef:
14 jun 2017, 12:20
Ik sta zondag op de reservelijst (is namelijk al volgeboekt), maar ik ben er wel. Maandag heb ik weer een ZAC race in de Sport 1000 cup.

Oh ja, Remco zijn forum naam is "Blijhoofd" ;)
Jip KJ en ikzelf zijn bevestigd voor komende zondag 2 juli :ok:
Avatar
Door Heuveltje
#368817
Was weer een top weekend, erg gezellig en weer een flink ARA gehalte. Op zondag hebben 4 man hun racelicentie gehaald en mogen ze officieel gaan racen :victory:

Aangezien ik gisteren mijn 4e race van het seizoen had meteen een paar sessies vrij rijden gedaan. Had nog een oud achterbandje liggen dus ff lekker trainen. In de fast groep waren enkele mensen die dachten dat de race al begonnen was maar voor de rest lekker gereden. Helaas einde sessie 4 kreeg ik een storing en ging er een rood lampje aan op het dashboard, direct de motor uitgezet en teruggebracht naar de pitbox. Zwaar balen maar met hulp van Frank en KJ het euvel gevonden; een knik in de benzineleiding. Na alle problemen van vorig jaar een flinke opluchting. 's avonds nog ff gezellig met z'n allen gegeten bij de chinees :friends:

Raceday
De vrije training begonnen met de versleten achterband, geen storing meer en het gevoel was direct goed, makkelijk 1.58's kunnen rijden en een enkele 1,57 hoog. Ik was hier erg tevreden mee aangezien ik normaal de 1e sessie altijd wat stroef ben :secret:
Voor de kwalificatie een gebruikte band gestoken en bij het eerste vrij rondje een 1.56,12 genoteerd. Aangezien de grens van de sportklasse 1.56 is maar direct naar binnen gegaan. Uiteindelijk was deze tijd goed voor een 5e startplek aangezien de grens voor het overzetten naar de racecup 1.55 is.
Race1
Ik had een redelijk start en kon mijn positie handhaven tot de haarbocht. Enkele rijders remden extreem laat waardoor ik zo'n 6 plekken verloor. Deze kon ik meteen terug pakken in Madijk (4) en bij insturen Ossebroeken (2). Door een sterke openingsronde (2.02 met staande start >:D ) en de daaropvolgende ronde (1.55) direct door kunnen stoten naar de 3e plek. Na wat over en weer inhalen naar de 2e plek gekomen, helaas was de nummer 1 al behoorlijk ver weg. Ondanks dit blijven knallen waarbij het gat steeds kleiner werd, waarbij in de race naar de kop ik wel nog voorbij gestoken werd door een snelle blade die meteen wijdt ging. Na zo'n 6 ronde begon de nummer 1 achterom te kijken en wist ik dat ik hem kon pakken >:D In ronde 7 maakte hij een fout in de Ramshoek en kon ik P1 pakken :yahoo: Helaas was de race niet over en werd ik de laatste ronde uitgeremd in de Ruskenhoek, doordat ik me verschakelde in de Bult ontstond er een gaatje waardoor ik geen aanval meer kon plaatsen. De nummer 1 verremde zich nog in de GT maar was ik net te ver weg om hier gebruik van te maken. Een heerlijke race gereden met een nieuw PR 1.53,9 en continu in de lage 1.54's :kwijl:
Race2
In de warmup lap ging de rode lamp weer aan en wist ik dat er weer een probleem met de brandstof was. Toch maar gestart maar niet in mijn ritme gekomen waarbij ik uiteindelijk in ronde 9 uitviel met een gebroken ketting :sorry:

Ondanks de pech weer een fantastisch weekend beleefd met de ARA mannen (helaas geen vrouwen ;) )
Avatar
Door rsvfrank
#368855
Dat was weer een leuk dagje racen.
Een exclusieve Aprilia pitbox met een r1 als vreemde eend in de bijt.
Mijn vrije training begon matig met slechts een 2.05 als snelste tijd ,niet lekker gereden ,niet ontspannen .
De kwalificatie ging al iets beter maar bracht slechts een startplek op de 11e rij in de sportcup.
Race 1 de start verkloot doordat ik nog helemaal niet goed klaar stond, nadeel van achteraan in een veld van 39 man starten, dan heb je wat minder tijd om je voor te bereiden op de start.
Best lekker kunnen rijden en wat lui in weten te halen wat mij een 9e startrij voor race 2 opleverde.
Race 2 was voor mij de beste sessie van de dag, vrijwel alle ronden (net)onder de 2 minuten kunnen rijden.
Aardig wat lui ingehaald met dank aan de secret strubbentip van Frank en Jack, waarvoor mijn dank...
Uiteindelijk op p15 gefinished waarmee ik zeer tevreden huiswaarts kon keren, zeker gelet op het grote deelnemersveld en de hoeveelheid pk kanonnen.

Voor de rest was het vooral gezellig en relaxed in de pitbox, mooi weer, hoewel in de laatste paar ronden van race2 wat spetters vielen.
Frank en KJ reden weer als een kogel , helaas viel Frank uit met een gebroken ketting anders had er een podium of zelfs zelfoverwinning wel ingezeten.
Leuk ook dat er nu 4 nieuwe zaccers bij zijn gekomen ,Tom ,Ernst,Dennis en Remco.
Nog even overtuigen dat ze hun Toms nu moeten gaan gebruiken waar deze voor bedoeld is namelijk wedstrijden racen😎😎

Op naar de volgende race!

Race 1 vanaf de trouwe mille gezien:

https://youtu.be/UiO5ObF-qgg
Avatar
Door Heuveltje
#368856
rsvfrank schreef:
6 jul 2017, 11:41
Dat was weer een leuk dagje racen.
Een exclusieve Aprilia pitbox met een r1 als vreemde eend in de bijt.
Mijn vrije training begon matig met slechts een 2.05 als snelste tijd ,niet lekker gereden ,niet ontspannen .
De kwalificatie ging al iets beter maar bracht slechts een startplek op de 11e rij in de sportcup.
Race 1 de start verkloot doordat ik nog helemaal niet goed klaar stond, nadeel van achteraan in een veld van 39 man starten, dan heb je wat minder tijd om je voor te bereiden op de start.
Best lekker kunnen rijden en wat lui in weten te halen wat mij een 9e startrij voor race 2 opleverde.
Race 2 was voor mij de beste sessie van de dag, vrijwel alle ronden (net)onder de 2 minuten kunnen rijden.
Aardig wat lui ingehaald met dank aan de secret strubbentip van Frank en Jack, waarvoor mijn dank...
Uiteindelijk op p15 gefinished waarmee ik zeer tevreden huiswaarts kon keren, zeker gelet op het grote deelnemersveld en de hoeveelheid pk kanonnen.

Voor de rest was het vooral gezellig en relaxed in de pitbox, mooi weer, hoewel in de laatste paar ronden van race2 wat spetters vielen.
Frank en KJ reden weer als een kogel , helaas viel Frank uit met een gebroken ketting anders had er een podium of zelfs zelfoverwinning wel ingezeten.
Leuk ook dat er nu 4 nieuwe zaccers bij zijn gekomen ,Tom ,Ernst,Dennis en Remco.
Nog even overtuigen dat ze hun Toms nu moeten gaan gebruiken waar deze voor bedoeld is namelijk wedstrijden racen😎😎

Op naar de volgende race!

Race 1 vanaf de trouwe mille gezien:

https://youtu.be/UiO5ObF-qgg
Leuk verhaal en mooi filmpje :ok:

Denk dat wij de enige 2 actieve leden zijn op het forum die racen of erin geinteresseerd zijn :-X
Avatar
Door Brontolo
#368861
Jullie zijn gewoon een stelletje posers!! :tease:

Nee hoor, lekker leesvoer hoor! :worship:
Begreep dat er nog meer ARA mannen meereden, volgende keer effe vragen of ze ook de ervaringen op het forum willen delen! :yes:
Avatar
Door Bor_S
#368862
Begrijp jullie helemaal, wat jullie doen, erg leuk. Vrijrijden is leuk, een beetje competitie helemaal top Heb vroegrrrr een aantal jaren NK gereden.
Rij nu zo af en toe nog wel op het circuit, maar niet meer in competitie. Op mijn leeftijd :rotfl2: heb ik dat wel een beetje gehad. Misschien dat ik volgende keer wel eens bij jullie kom kijken.

Plaatsen jullie ook eens een paar foto's ?

Waar kan ik iets vinden over regelementen enzo, stel dat.... ;D

Onderstaand mijn actie van afgelopen weekeind.
Helemaal onder eentje van vroeger,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door rsvfrank
#368863
Gaaf hoor, er zijn wel meer oudere racers bij de zac hoor,en 52 is toch niet oud?

Voorheen ging ik ook regelmatig naar Dirk Hoogland voor slijtagedelen en slap ouwehoeren over motoren...jammer dat Dirk er niet meer is😢
Avatar
Door Bor_S
#368866
rsvfrank schreef:
7 jul 2017, 05:01
Gaaf hoor, er zijn wel meer oudere racers bij de zac hoor,en 52 is toch niet oud?

Voorheen ging ik ook regelmatig naar Dirk Hoogland voor slijtagedelen en slap ouwehoeren over motoren...jammer dat Dirk er niet meer is😢
Hoi Frank, misschien is 52 idd niet te oud, kom volgende keer wel eens bij jullie kijken, ben oa benieuwd waar jullie precies mee rijden en wat dan de kosten zijn.

Dick is idd een gemis, was een markant figuur, kende hem al vanaf dat hij voor zichzelf begon. Wel fijn dat Els de zaak heeft over genomen.
Woon jij in de buurt van Purmerend?
Avatar
Door Heuveltje
#368867
De meesten zijn niet meer piep (ook Frank en ik zijn de 40 al gepaseerd), een tijd geleden nog iemand ontmoet op Almeria circuit; was met 60 begonnen met circuitrijden :worship: is nu 68 en rijdt nog stevig door :victory:

We rijden bij de ZAC http://www.rszmotorsport.nl/ gemoedelijke sfeer maar ondanks dat wordt er toch stevig gereden. Er zijn 3 klassen rookie, sport en racecup verdeeld in 600 en 1000cc gebaseerd op rondetijden.

Hier nog enkele foto's:
Uitkomen GT.jpg
Profiel (55kb).jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door rsvfrank
#368870
Altijd leuk als er gelijkgestemde zielen komen kijken.

Hier een paar plaatjes van mij.

Ik kom uit de zaanstreek, maar woon sinds kort in het Westland.
Mijn motor?
Een rsv 1000 mille uit 1998, van de allereerste batch die naar Nederland kwamen😂
65000 kilometertjes op de teller en nooit uit elkaar geweest :yahoo:
Wel wat aanpassingen hier en daar..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Bor_S
#368874
Heren bedankt voor alle info, begint zo weer te kriebelen.
Ga eerst maar eens beginnen met wat vaker een circuit dagje te rijden..... Assen blijft toch ook erg mooi.
Eens kijken om te rijden wanneer jullie ook rijden :ok:
Avatar
Door robz
#368894
hey guys!

mooie verhalen! klinkt allemaal erg goed..
sorry dat ik nier eerder gereageerd heb, was op vakantie in Wales met de motor...

cheers!

Word ook betalend lid van de ARA!