ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#367950
Ja ja, we gaan er weer voor, ditmaal met 2 teams met hoofdzakelijk Aprilia's.

We zoeken nog Teamcaptains en mensen die kunnen helpen in de pitbox met wisselen rijders en eventueel technische ondersteuning (wielen wisselen).
Natuurlijk zijn supporters altijd welkom want het word weer een spannende wedstrijd met veel spektakel en net als vorig jaar gaan we weer voor de winst in beide klassen :victory:

Team Quattro Stagioni (Sportcup 1000)
- KJ - RSV4
- Fastj - RSV4
- Heuveltje - RSV4
- Black Bee -Suzuki GSXR1000

Team Thunderbikes (Rookiecup 1000)
- RSVFrank - RSV Mille
- Robz - RSV Mille
- Sjoerd - RSV Mille
- Peter - GSXR1000
#367967
Was vorig jaar errug gaaf! Dus heb er alweer zin in. En het belang van de teamcaptain moet niet onderschat worden! Dus als je die dag vrij hebt en deel wilt uitmaken van 1 van de teams dan laat maar weten... :ok:
#368481
Was weer een mooi evenement met een gezellige crew, de een wat fanatieker dan de ander :friends: .
Na wat problemen bij de start ivm snel opdrogende baan en een rijder die plotseling eerder binnen moest komen (te weinig getankt :secret: ) zijn we toch nog 7e geworden in de racecup en 8e overall :ok:

Team Thunderbikes zal zijn eigen verslagje maken maar ze hebben het top gedaan :worship:
#368485
Was inderdaad weer gezellig.

Door verkeerde bandenkeuzes en onvoorspelbaar weer in de ochtend ,konden wij ,team Thunderbikes, geen goede kwalificatietijd neerzetten zodat wij als allerlaatste moesten starten.

Peter ,onze gastrijder op een Suzuki,werd vrijwillig aangewezen voor de LeMans start en deed dat prima.
Hij reed dus de eerste stint waarna Rob hem zou aflossen, althans dat was het plan.
We hadden afgesproken dat na een schouderklop degene die klaar stond voor de rijderswissel gereed was voor vertrek.
Echter kregen wij bezoek van 2 trouwe supporters Dennis en Remco waarbij een joviale schouderklop aan Rob, die klaarstond voor vertrek ,werd gegeven.
Rob, zwaar geconcentreerd, startte direct zijn rsv en brulde de pitstraat uit zonder transponder ;D ;D
Peter moest nog binnen komen van zijn stint dus dat ging niet helemaal goed.
Ikzelf was op mijn gemak mijn wielen aan het wisselen, daar ik pas als derde rijder aan de beurt was.
Nu was er een probleem Peter die een pitstop moest maken voor de wissel en Rob die zonder transponder al de baan op was met een sessie vrijrijden :help: :help:
Na maarliefst drie ride-throughs van Peter was ik gereed en konden we eindelijk de pitstop/rijderswissel uitvoeren.
Binnenmonds vloekend om de verkeken kans op een leuke uitslag ,met het mes tussen de tanden de strijd aangegaan en een hoop lui in weten te halen.
Soms met een noodzakelijke ietwat asociale uitrem actie maar je moet wat als ze je anders weer op het rechte stuk voorbij komen blazen..
Na deze stint stonden we met het team op P1 van de rookies klasse!
Sjoerd wist deze plek mooi te consolideren en Rob had wat goed te maken en kwam steeds beter op stoom.
Uiteindelijk konden we de voorsprong uitbouwen waarbij we aan de finish drie ronden voorsprong op de nummer 2 hadden.

Met dank aan Remco en Dennis die hand en spandiensten kwamen verlenen werden onze inspanningen bekroont met een mooie P1 Zac endurance 2017 Ijskrabber .
Weliswaar rookie klasse maar dat mocht de pret niet drukken, temeer daar we ook nog wat sportklasse teams en een raceklasse team achter ons hebben weten te houden.

Ik zeg: Volgend jaar weer en dan dan graag wat meer support van de ARAleden :ok:
Avatar
Door robz
#368499
was stiekem toch wel weer leuk op het circuit.... :angel:

erg genoten van mn oude mille wat rijd dat ding toch fijn!!! :ok:

misschien toch later dit jaar nog maar eens een daggie boeken... 8)

Word ook betalend lid van de ARA!