Was weer gezellig en uiteindelijk ook lekker gereden ondanks de kou
1e sessie blies een of andere jap zijn blok op in de meeuwenmeer en dacht er nog via de ideale lijn terug naar de pits te rijden
De volgende was een Laverda die over de olie onderuit ging en niets geborgd had dus er lag een liter of 6 olie op de baan, om het feest compleet te maken kwam er op dat moment een flinke hoosbui over het circuit om de olie goed te verdelen en de baan onrijdbaar te maken
- Zondag 16/4 vrij rijden
Dus we hebben 3 sessies in de regen op de verkorte baan (Noordlus) gereden. Dwz net voor de Ruskenhoek rechtsaf en weer terug richting GT, ik heb wel een nieuw PR kunnen zetten van 1.15 in de regen
In de middag nog 2 sessie kunnen rijden op een droge baan maar in de Meeuwenmeer moesten over de curbs om de olie te vermijden, toch nog een 1.59,0 eruit weten te persen.
- Maandag 17/4 wedstrijddag
RSVFrank was er met zijn good old '98 Mille, ik met mijn RSV4 met nieuw standaard blok en Blackbee (Stefan) op zijn Hoegee getunde Suzuki 1000 (196pk ophet achterwiel
). Aangezien ik een sneller tijd op zijn Suzuki heb gereden was dat zijn 1e missie op dit recht te zetten, daarnaast wilde hij graag een keer van mij winnen in een wedstrijd
De Kwailficatie was lastig met veel verkeer waardoor ik niet verder kwam dan een 1.59,5 en P8, Stefan daarentegen had iets beter getimed en er een 1.58,1 uit weten te persen P2 en Frank kwam niet verder dan een 22e plek met zijn oude Mille. Dus ik zou moeten zorgen dat ik meteen in de kopgroep moest aansluiten.
De start was redelijk en ik kon mijn positie handhaven alleen kwam ik achter een CBR1000 vast te zitten die erg wild reed; extreem laat remmen, wijd lopen maar toch insturen. Voor mij was het niet mogelijk om er fatsoenlijk voorbij te komen en dat terwijl ik de kopgroep langzaam weg zag lopen
Ik ben 10 ronden lang blijven prikken en de druk erop blijven houden hopend op een fout van hem en die kwam helaas pas in de laatste ronde waardoor ik als 6e eindigde (snelste ronde 1.57,4), Stefan als 1e en Frank moest zijn opmars staken zo der benzine
. Stefan zijn dag kon niet meer kapot dus voor mij ff zorgen om dat recht te zetten in de 2e race
.
Race 2 hadden we de speaker niet gehoord en te laat richting opstelling gereden
Ik kon nog net aansluiten achter de safetycar maar voor Stefan en Frank was het helaas starten vanuit de pits
Wederom een redelijke start en kon ik ook mijn positie handhaven en lekker meevechten in de kopgroep waar ik uiteindelijk 5e werd met een 1.56,9, Stefan 10e en Frank 18e dus ze hadden zich behoorlijk door het veld kunnen werken
Volgende wedstrijd is vrijdag 5 mei in Zandvoort, hopelijk dat het dan wat warmer is want er waren veel valpartijen vanwege de kou