ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#367677
Was weer gezellig en uiteindelijk ook lekker gereden ondanks de kou ;)

1e sessie blies een of andere jap zijn blok op in de meeuwenmeer en dacht er nog via de ideale lijn terug naar de pits te rijden >:( De volgende was een Laverda die over de olie onderuit ging en niets geborgd had dus er lag een liter of 6 olie op de baan, om het feest compleet te maken kwam er op dat moment een flinke hoosbui over het circuit om de olie goed te verdelen en de baan onrijdbaar te maken ???
- Zondag 16/4 vrij rijden
Dus we hebben 3 sessies in de regen op de verkorte baan (Noordlus) gereden. Dwz net voor de Ruskenhoek rechtsaf en weer terug richting GT, ik heb wel een nieuw PR kunnen zetten van 1.15 in de regen :worship:
In de middag nog 2 sessie kunnen rijden op een droge baan maar in de Meeuwenmeer moesten over de curbs om de olie te vermijden, toch nog een 1.59,0 eruit weten te persen.
- Maandag 17/4 wedstrijddag
RSVFrank was er met zijn good old '98 Mille, ik met mijn RSV4 met nieuw standaard blok en Blackbee (Stefan) op zijn Hoegee getunde Suzuki 1000 (196pk ophet achterwiel :gaga: ). Aangezien ik een sneller tijd op zijn Suzuki heb gereden was dat zijn 1e missie op dit recht te zetten, daarnaast wilde hij graag een keer van mij winnen in een wedstrijd :tease:
De Kwailficatie was lastig met veel verkeer waardoor ik niet verder kwam dan een 1.59,5 en P8, Stefan daarentegen had iets beter getimed en er een 1.58,1 uit weten te persen P2 en Frank kwam niet verder dan een 22e plek met zijn oude Mille. Dus ik zou moeten zorgen dat ik meteen in de kopgroep moest aansluiten.
De start was redelijk en ik kon mijn positie handhaven alleen kwam ik achter een CBR1000 vast te zitten die erg wild reed; extreem laat remmen, wijd lopen maar toch insturen. Voor mij was het niet mogelijk om er fatsoenlijk voorbij te komen en dat terwijl ik de kopgroep langzaam weg zag lopen :-\
Ik ben 10 ronden lang blijven prikken en de druk erop blijven houden hopend op een fout van hem en die kwam helaas pas in de laatste ronde waardoor ik als 6e eindigde (snelste ronde 1.57,4), Stefan als 1e en Frank moest zijn opmars staken zo der benzine :o . Stefan zijn dag kon niet meer kapot dus voor mij ff zorgen om dat recht te zetten in de 2e race >:D .
Race 2 hadden we de speaker niet gehoord en te laat richting opstelling gereden :-[ Ik kon nog net aansluiten achter de safetycar maar voor Stefan en Frank was het helaas starten vanuit de pits :rtfm:
Wederom een redelijke start en kon ik ook mijn positie handhaven en lekker meevechten in de kopgroep waar ik uiteindelijk 5e werd met een 1.56,9, Stefan 10e en Frank 18e dus ze hadden zich behoorlijk door het veld kunnen werken :worship:

Volgende wedstrijd is vrijdag 5 mei in Zandvoort, hopelijk dat het dan wat warmer is want er waren veel valpartijen vanwege de kou :-\
#367724
Was inderdaad weer leuk en gezellig om weer eens een dagje te racen en de racematen weer te zien.
Flink wennen weer na 7 maandjes niet in het zadel, dat wreekt zich de volgende dag met spierpijn everywhere..
Veel wind ook deze dag en dat verhoogde het brandstofverbruik wat, wat bij mij resulteerde in brandstof tekort en 3 ronden voor het eind dus stilgevallen.Zo kon ik wel Stefan even toejuichen voor zijn overwinning, top gereden!
Dus voor race 2 als allerlaatste van start, helaas doordat we achter op het paddock stonden misten we de speaker en kwamen Ik en Stefan te laat voor het opstellen en moesten wij dus vanuit de pitstraat starten.
Voor mij geen ramp maar voor Stefan wel zuur, die hadden tenslotte race 1 gewonnen.

Snel dus achter de startende meute aan waarbij we van te voren al hadden afgesproken dat ik Stefan voor zou laten gaan zodat ik hem niet eventueel zou ophouden bij zijn opmars.
Direct al wat mensen buitenom kunnen inhalen in de Ossenbroeken, de bocht voor de strubben.
Daarna wat gebattteld met een r1 en steeds dichter naar een voorliggend groepje gereden ,helaas net geen aansluiting meer kunnen vinden maar toch nog 7 man kunnen pakken.

Helaas een erg laag Aprilia gehalte deze dag, Frank met zijn rsv4 en ik met de oude mille waren de enige Aprilia,'s.
Al met al weer een enerverende dag, met als kanttekening dat de mille nu wel erg veel toe moet leggen op de pk pakhuizen, maar ja des te leuker is het als je een gast met 170+hp voor kan blijven....

Word ook betalend lid van de ARA!