ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#366941
Clubleden,

Op de Motorbeurs is met 2TheExperience overeengekomen om tijdens de Circuit Rijvaardigheids Training van zondag 4 Juni plaats in te boeken voor de ARA.
Bij voldoende animo, ongeveer vanaf 10 a 15 mensen is 2The Experience bereid ons in een eigen groep circuit rijvaardigheid bij te brengen.
Wat houdt dat in?
Zondagmiddag 4 juni tussen 13.00 en 17.00.
Er wordt niet verwacht dat je het record op het Lelystad Midland circuit aan gort rijdt, tijden worden niet opgenomen.
De bedoeling van deze training is om je rijtechniek te verbeteren, zithouding, kijken, remmen ect.
Waar kun je dit beter trainen dan onder deskundige begeleiding op een echt circuit??

Informatie over de trainingen op Lelystad vind je hier:

https://www.2theexperience.nl/informati ... -lelystad/

Ik ben geen coureur, maar kan uit eigen ervaring zeggen dat circuitrijden echt geweldig is. Je hoeft niet te racen, zie het als een aanvulling op het normale rijden, maar pas op voor je het weet ben je eraan verslaafd. :yahoo:
Ook is er een mogelijkheid tot knee down training tijdens de circuitdag.
Wil je niet rijden maar gewoon komen kijken? Ook dat kan en geniet van de verrichtingen van de Aprilia Riders vanaf de tribune. Er is een restaurant dus de inwendige mens wordt niet vergeten.

Adres:

Midland Circuit Lelystad
Talingweg 89
8218 NX Lelystad

Meld je snel aan want vol is vol!!

Deelnemers:
Henk RS 250
#367055
Edward,
Nogmaals het is geen race dag maar rijvaardigheids training op een circuit.
Voor de knee down training is een leren pak verplicht, voor de gewone circuit instructie niet.
Een goed beschermend ander pak is ok, wel is het aan te raden altijd een rug protector te dragen (ook gewoon tijdens een ritje). Ik kan zeggen dat zo'n dag een echte eye opener is, een mooie aanvulling naast gewone VRO trainingen ook.
#367067
Het midland circuit op Lelystad moet je niet vergelijken met Assen of Zandvoort. Het is veel smaller en de snelheden liggen veel lager. Het is wel een baan die uitstekend geschikt is om aan wat bochtentechniek en andere rijvaardigheden te werken.

Erg leuk om te doen als je je motor beter wilt beheersen. Voor alle types leuk! Goede actie Henk! :ok:
#367098
De reden is vermoedelijk de voorgenomen baanverlenging van Vliegveld Lelystad. Die gaat namelijk over het politiecircuit heen. Ik had alleen niet verwacht dat dat nu al consequenties zou hebben :-)

Tip: Vlak over de grens in Meppen ligt ook een leuke baan. http://www.raceparkmeppen.nl/

Beetje veel muurtjes :-) Ik wil best eens die kant op om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
#367146
Hallo Henk en Klaas,

Voor zover ik weet wordt het politiecircuit nog wel gebruikt. Op 4 juni wordt er door onderstaande organisatie ook training georganiseerd maar dan op het politiecircuit. http://motorcircuittraining.nl/kalender-2017

Heb me 2 jaar geleden goed vermaakt op het politiecircuit met de ARA. Zeker een aanrader aan mensen die een opstap zoeken naar circuit rijden!

Groet!
#367220
klaaz schreef:
10 mar 2017, 12:03
De reden is vermoedelijk de voorgenomen baanverlenging van Vliegveld Lelystad. Die gaat namelijk over het politiecircuit heen. Ik had alleen niet verwacht dat dat nu al consequenties zou hebben :-)
Het nieuwe stuk baan is nog niet in gebruik, dus dat is denk ik niet de reden... Ik heb wel eens van een van de organisaties die daar rijden/reden begrepen dat de politie zich druk maakt om het imago van het politiecircuit, omdat daar steeds meer circuittrainingen werden gegeven en daar is het niet voor bedoeld. Gevolg was dat de circuittrainingen werden omgedoopt tot rijvaardigheidstrainingen, waaraan je ook uitsluitend mag meedoen met een straatmotor (dus incl. kenteken, toeter, verlichting etc.) op straatbanden (met slicks of semislicks zijn er mensen naar huis gestuurd toen ik daar de laatste x was)...
#367928
Update van 2 The Experience,
Er zijn in de ochtendsessie 23 plaatsen beschikbaar, meld je aan bij 2 The Experience met de kortingscode ITALIA voor 10 euro korting via de ARA.
Meld je je met deze code voor woensdagochtend aan is er nog 10 euro extra vroegboek korting, dat betekent een ochtendje Lelystad met begeleiding voor 55 euro.
Meld je snel aan voor woensdag en meld het op de website agenda.

Veel plezier !!
#367929
Bedankt Henk :ok:

Als ik het goed begrijp kunnen we dus enkel in de ochtend rijden ( ik dacht eerst dat er sprake was van de middag).
Ik zal heb me ingeschreven :yes: Voor het geld hoeven we het niet te laten immers..

Je moet na in het invoeren van de kortingscode overigens even op 'gebruik korting' klikken, dan wordt ie direct zichtbaar.
#367944
Chris, ik had ook gehoopt op de middagsessie, wss daar deze meestal snel vol zit met reguliere deelnemers hebben ze de ochtend sessies met korting aangeboden. Met organiseren ben je toch afhankelijk van wat bedrijven willen en aanbieden. Ik vind het een mooie deal. En de middag om te kijken naar de verrichtingen van de anderen. Geniet ervan, helaas kan ik er zelf niet bij zijn.

Word ook betalend lid van de ARA!