ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#365345
Hallo,

Ik wilde vragen of iemand ervaring heeft met een RSV mille uit 2000 en de bandenspanning voor op het circuit.

Ben er al 2 keer met mij. Kawa geweest vorig jaar maar was benieuwd of jullie voor de RSV een mooie basis spanning hadden. Liggen dus Michelin Pilot Power 2CT banden op.

Hoor graag van jullie.
#365350
Aprilia_racer schreef:Hallo,

Ik wilde vragen of iemand ervaring heeft met een RSV mille uit 2000 en de bandenspanning voor op het circuit.

Ben er al 2 keer met mij. Kawa geweest vorig jaar maar was benieuwd of jullie voor de RSV een mooie basis spanning hadden. Liggen dus Michelin Pilot Power 2CT banden op.

Hoor graag van jullie.
Welke tijden rij je?
#365356
Aprilia_racer schreef:Ik reed met een zx9r uit 1997 een 2.01

Met de RSV weer ik het nog niet. Wordt de eerste keer.
Let een beetje op met deze banden zeker met het hete weer, zij geven geen feedback als ze te heet worden en de grip is dan in een keer weg. Setje Pirelli Corsa zijn beter voor het circuit.

Druk iets van 2.1 en 1.9 warm gemeten
#365362
Heuveltje schreef:
Aprilia_racer schreef:Ik reed met een zx9r uit 1997 een 2.01

Met de RSV weer ik het nog niet. Wordt de eerste keer.
Let een beetje op met deze banden zeker met het hete weer, zij geven geen feedback als ze te heet worden en de grip is dan in een keer weg. Setje Pirelli Corsa zijn beter voor het circuit.

Druk iets van 2.1 en 1.9 warm gemeten
Dat is laag!
2.1 voor en 1.9 achter warm.

Verschil warm en koud is ongeveer 0.3 toch?

Mvg
Gert-Jan
#365376
Klopt iets van 0,2 - 0,3 verschil, wat je kunt doen is iets hoger beginnen en zodra de banden beginnen te glijden de druk iets omlaag zetten. Enkel ken ik teveel gevallen die met een Pipo gevallen zijn, grip in 1 keer weg. Meer circuit gerichte banden gaan glijden voordat de grip weg is, zoals gezegd Pirelli Rossa oid.

Toen ik enkele jaren geleden Race Academy deed kwam ik ook op Pipo's aan en had een setje gebruikte Pirelli Corsa's bij me, na veel zeuren mocht ik de 1e 2 sessie rijden met de Michelin maar daarna moesten de Pirelli's eronder.
De Michelin's waren na 2 sessies behoorlijk verrot.
#365381
Heuveltje schreef:Klopt iets van 0,2 - 0,3 verschil, wat je kunt doen is iets hoger beginnen en zodra de banden beginnen te glijden de druk iets omlaag zetten. Enkel ken ik teveel gevallen die met een Pipo gevallen zijn, grip in 1 keer weg. Meer circuit gerichte banden gaan glijden voordat de grip weg is, zoals gezegd Pirelli Rossa oid.

Toen ik enkele jaren geleden Race Academy deed kwam ik ook op Pipo's aan en had een setje gebruikte Pirelli Corsa's bij me, na veel zeuren mocht ik de 1e 2 sessie rijden met de Michelin maar daarna moesten de Pirelli's eronder.
De Michelin's waren na 2 sessies behoorlijk verrot.
Oke! Dankjewel voor de info. Ik wil dat de pirelli een stuk beter is. Maar deze banden lagen er nieuw op bij aanschaf van de motor. Vandaar dat ik de banden zo heb gelaten. Volgende keer gaan we zorgen voor een setje diablo :)

Bedankt nogmaals en we hebben er zin in maandag!!

Word ook betalend lid van de ARA!