ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Heuveltje
#365291
Aangezien ik 3e sta in het Sportcup 1000 kampioenschap moest ik er toch aan geloven Mettet :-\ Had er tig jaar geleden een keer gereden met de ARA bij het openingsjaar dus stiekum afgelopen week nog een dagje geboekt :secret: Op deze manier kon ik de baan leren kennen en de Quickshifter testen, ideaal om mijn versleten banden nog aan de linkerzijde te gebruiken :angel:

Gisteren was het dan zover Race 5, kijken of we het gat kunnen dichten >:D Er waren 2 vrije trainingen, 1 kwalificatie training en 1 wedstrijd die dubbel telt. Voor de vrije trainingen had ik nog een oude licht gebruikte Conti slick uit 2014 gevonden. Al met al 2 lekkere trainingen gereden met een snelste ronde van 1.15,0 en dat met een glijdende achterband ;D
Dus in de Kwali moest het maar gebeuren, verse slick eronder en gas. Helaas kwam ik enigzins in verkeer en toen ik hier eindelijk door was wilde ik te veel waardoor ik niet aan de tijd kwam. Uiteindelijk weer een 1.15,0 gereden terwijl ik veel meer grip had :sorry: :sorry: teveel aan het harken zeg maar -> P6

Aangezien we samen reden met de Racecup zaten er een aantal racecuppers tussen mij en de nummer 1 van de Sportcup, daarbij een rollende start en slecht 10 race ronden. Werk aan de winkel ;)
Ik zat in het wiel van Jeroen Ouwekerk (Voorzitter Ducati Clubrace) op zijn Panigale en kon met hem mee de 1e slachtoffers pakken :victory: maar het gat naar de voorgangers werd groter dus moest ik hem maar voorbij. De Pani liep iets harder dan mijn V4 dus maar uitremmen voor de linker na de jump. Aangezien zo'n Pani ook hard remt moest ik echt laat remmen waardoor de achterkant omhoog kwam en wegstapte. Er zat niets anders op dan rem loslaten en weer doorremmen, ik miste de apex volledig maar kon op het asfalt blijven en Jeroen voldoende ruimte geven zodat we allebei onze weg konden vervolgen. Inmiddels lag ik op P3 en was er een flink gat naar de nummers 1 en 2, met rondetijden van lage 1.13 in een paar ronden het gat gedicht maar was het te laat om nog een aanval in te zetten -> P3 en weer een afschuwelijke beker erbij :yahoo:
Gisteren baalde ik dat ik geen aanval meer heb kunnen plaatsen maar vandaag ben ik met name blij over de race en dat ik weer helemaal 1 ben met mijn RSV4 :friends:
Avatar
Door rsvfrank
#365292
Top resultaat man :ok:

Maar rollende start??? we zitten toch niet bij de MSL cup?
Was het startveld te groot dat ze een staande start niet aandurfden ofzo?

Op naar de Endurance >:D

Word ook betalend lid van de ARA!