ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#362940
rsvfrank schreef:
Heuveltje schreef:1e filmpje - gefilmd vanaf de BMW van Ronald

https://www.youtube.com/watch?v=fDb7PthnU2k
Mooi filmpje , leuk om jullie te zien rijden en die ouwe logge gele mille is maar niet af te schudden, topper! 8)
Opvallend ook dat Ronald veel wijdere lijnen rijd dan jou op de rsv4 komt zeker door de enorme snelheid welke die beemer meeneemt zodat aanremmen net wat lastiger is ?
Ik zie die gele Mille zelfs een BMW voorbij rijden op het rechte stuk, ik zou die van jou ook maar geel maken Frank :tease:

Over de lijnen van Ronald: dat snap je meteen als je zelf op een RSV4 gereden hebt :yahoo:
#362942
Ik heb ook even gewisseld met Ronald, de BMW heeft meer top end power en remde beter. Het sturen valt tegen, je moet de BMW bewust sturen waar de RSV4 een verlengstuk van jezelf is. De Honda van Stefan vind ik beter sturen dan de BMW.

Het remmen ga ik oplossen, ga toch maar eens kijken voor een andere rempomp aangezien de originele er nog op zit.
#362952
rsvfrank schreef:Verrast me dat de bmw beter remt, denk inderdaad dat een andere bv rcs19 pomp enorm zal schelen.
Uit zelfbescherming zal ik maar niet op een rsv4 stappen ,de tuin moet nog gedaan worden.... :rtfm: :rtfm:
BMW is volledig Brembo dus daar zit geen verschil :no:

Je mag altijd wel een sessie rijden op mijn RSV4 :friends:
#362991
Al jaren gaan we met een aardige vertegenwoordiging van de ARA, aangevuld met wat aanhang die we de afgelopen jaren hebben verzameld, in het voorjaar een paar dagen circuitrijden. De eerste jaren vaak naar Zuid-Frankrijk, de laatste jaren naar Zuid-Spanje. Je kunt het slechter treffen. Qua kosten ontloopt het elkaar niet veel. Je kunt het vergelijken met een leuke wintersportvakantie, maar dan een stuk aangenamer (qua temperatuur, qua gezelschap mag je het zelf invullen ;))

Zo'n beetje alle rijniveau's zijn vertegenwoordigd, van de snelste tot de minst snelle groep, van circuit RSV4 tot snelle straat-Tuono. En dat is ook het mooie vind ik. Voor elk wat wils. Daarnaast (en daardoor) is het natuurlijk dikke pret, op en naast het circuit. No-Limit had de organisatie weer goed voor elkaar. De motoren gaan ruim een week van tevoren op transport in degelijke kratten. Goed geregeld.

De dag begint met een goed ontbijt in het hotel (gezellig vol met zo'n 130-140 Nederlandse, Belgische en Engelse circuitrijders), een dagje opbouwend sturen op het circuit en 's-avonds gezellig eten bij de Italiaan, de Chinees (je bent tenslotte in Spanje) en natuurlijk bij de Spaanse restaurantjes in het gezellige stadscentrum (je bent tenslotte in Spanje). Daarna - en ondertussen - een biertje (of twee) en op tijd het bedje in.

Alles bij elkaar een super relaxte, gezellige en sportieve week, met een boel sterke verhalen, bandenwissels, de beste koffieadresjes, dromen over de ideale rijlijnen, rempunten, meer vermogen of juist minder. En ga zo maar door. En her en der een kleine nachtmerrie over die Old School Falco SL1000RSV die in de laatste sessie van de laatste dag toch maar mooie met de eer gaat strijken... ;) Smaakt naar meer toch?

Tombaaa

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
vlnr: Joris, Klaas-Jan, Jan, Ernest, Remco, Sjoerd, Maarten, Frank, Ronald, Stefan, Tombaa

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tomba la bomba op 16 mar 2016, 00:40, 3 keer totaal gewijzigd.
#363016
robz schreef:mooi gesproken Tom!

dus die ouwe falco kan het nog? :ok:
Na 5 jaar zeuren :rtfm: is Tom eindelijk lijnen gaan rijden incl. vaste schakelpunten, rempunten, etc. Daarna gingen er meteen 4 seconden vanaf :gaga:

Erg leuk om op het laatst met z'n vieren te rijden :friends:
#363018
Heuveltje schreef:
robz schreef:mooi gesproken Tom!

dus die ouwe falco kan het nog? :ok:
Na 5 jaar zeuren :rtfm: is Tom eindelijk lijnen gaan rijden incl. vaste schakelpunten, rempunten, etc. Daarna gingen er meteen 4 seconden vanaf :gaga:

Erg leuk om op het laatst met z'n vieren te rijden :friends:
Haha, nee het lag écht alléén aan de banden ;) En oké de kleine Battle of the Twins vs RSV4 hielp natuurlijk ook een beetje ;) En vooruit, na drie dagen zeuren (of toch jaren?) heb ik mijn rempunten iets vroeger gelegd... et voila. En meteen weer beste :friends: met de trouwe Falco. Niks mis mee :ok:

Tombaaa

Word ook betalend lid van de ARA!