ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Sjoerd
#361227
Ja dju, Frank, ik heb wel zin om nog een laatse keer dit jaar vrij te rijden en het blijft ook wel droog zo te zien maar het wordt ook wel erg fris. Qua gevoelstemp dan. En dan zit je ook nog op die machine te waaien... Denk dat ik dus maar pas... :sorry:
Avatar
Door Heuveltje
#361277
Vanwege de goede vooruitzichten (12 graden en zon) toch maar besloten om de laatste race op Assen mee te pakken. Zondagavond in mijn uppie het kamp opgebouwd en rustig gaan slapen. De volgende morgen bleek het circuit nog volledig nat te zijn en met het vochtige weer en geen wind bleef het nat :(
Dus toch maar de oude versleten regenbanden eronder gegooid en de vrije training gereden, ging nog best lekker op die banden maar helaas geen tijd neergezet (was transponder vergeten :-[ ) Ook de kwalificatie op de regenbanden gedaan en een 2.10 neer kunnen zetten als slalommend tussen rijders die op slicks/ supercorsa's een tijd wilde neerzetten :gaga:
Dit bleek goed voor pole positie waarbij de nummer 2 een 2.12 had laten noteren.

Ook voor de race waren de vooruitzichten dat het nat bleef, totdat een half uur van te voren het zonnetje erdoor kwam. Dilemma wisselen ja/nee :tease:
Toch maar gewisseld want er begonnen al kleine droge stukjes zichtbaar te worden op het rechte stuk. Race 1, in de warm-up lap de baan goed verkend waar de droge lijn lag en dat was in sommige plekken wel heel erg smal :-\
Start was goed alhoewel er een Duc kopstart had alleen remde hij erg laat voor de Haarbocht waardoor ik hem binnendoor weer kon terug pakken :victory: In de aanvang voorzichtig gereden vanwege de nattigheid, hierdoor kwam al vrij snel een Suzuki GSXR1000 voorbij. Aangezien ik deze vrij makkelijk kon volgen dit ook maar gedaan, een ronde later begon er een andere rijder te prikken in de Strubben dus toch maar weer de kop overgenomen. Dit was niet voor lang aangezien er in de Rushkenhoek een blade behoorlijk hard voorbij kwam. Deze was een stuk sneller in de Rushken maar ik was weer sneller in de Stekkenwal en Ossebroeken, hiermee ben ik de rest van de race in gevecht geweest waarbij we vele malen van positie gewisseld zijn. Helaas gooide een achterblijver >:( 2 ronden voor het eind roet in het eten waardoor ik de aansluiting miste. Gelukkig kon ik nog aanzetten en had ik het gat dicht in de laatste ronde waarbij het plan was om hem in de GT te pakken; de Blade remde zo laat en hield een verdedigende lijn aan dat ik koos om de buitenlijn te pakken waardoor ik eerder op het gas kon en hem zo te pakken in de sprint naar de streep. Plan was goed uitwerking minder, ik zat al naast hem op de binnenkant curbs in de GT toen ik me verschakelde en op 0,1 seconde de 1e plek miste :sorry: Al met al super leuke race dus in race 2 maar voor de 1e plek gaan zodat ik alsnog de dagoverwinning kon pakken >:D
Bij de 2e race was het zo goed als droog, start was minder waarbij ik me liet insluiten in Ossebroeken en op P5 richting de Strubben ging. De 1e 4 rijders knepen allemaal naar binnen in de Strubben waardoor ik buitenom 3 man kon pakken :kwijl: en vroeg op het gas kon de Veenslang op waar ik de Suzuki van race 1 kon pakken. De snel gestarte Duc kon ik binnendoor in de Stekkenwal pakken waarna ik weer de 1e plek in handen had. Daarna heb ik niet meer omgekeken en ben er goed voor gaan zitten. Na een ronde of 3 keek ik mij het uitkomen van de Strubben over mijn schouder en zag ik de achtervolgende groep de Ossebroeken inkomen. Kon niet geloven dat ik zoveel voorsprong had en er wellicht nog iemand in mijn wiel zat blijven doorrijden, waarbij 2 ronden later ik niemand meer kon zien bij het uitkomen in de Strubben. Hierna heb ik het tempo iets aangepast aangezien mijn achterband op was en steeds meer ging glijden, op grote voorsprong 1e geworden in race 2. Achteraf bleek dat ik op een gegeven moment iets van 15 seconden voorsprong had :o
Al met al dagwinnaar in de Sport 1000 klasse!!

Word ook betalend lid van de ARA!