- 6 okt 2015, 18:38
#361139
Tja waar beginnen we, Rob (Robz) kwam met idee om met 4 RSV4's mee te doen aan de Endurance race van de ZAC. De teamnaam was redelijk snel gevonden: Team "Quatro Staggioni", wegens persoonlijke omstandigheden viel er een rijder af en gingen Maurice (Millemerckel), Rob en ik op zoek naar een 4e rijder. Gelukkig vonden we deze in de ervaren schaaltjesdief Frank (RSVFrank), op zijn oude en vertrouwde Mille uit 98.
Gezien onze gemiddelde PR's werden we in de sportklasse ingedeeld dus podium moet erin zitten met dit team
Wat houdt een endurance eigenlijk in??? 4 uur lang rijden + 1 ronde met een Le Mans start waarbij de clue zit in het zo snel en constant mogelijk te rijden en geen strafseconden op te lopen; bv te snel rijden in de pitstraat, onreglementaire wissel, etc.
De training verliep voor mij prima met een nieuw PR als resultaat 1. 53,6 mijn teamgenootjes hadden wat meer moeite om de snelheid te vinden (trainingsdagje toch zin gehad ) dus ik moest/mocht de Le Mans start doen . Helaas waren de andere teams in de sportklasse een stuk sneller dus het beoogde podium was iets te hoog gegrepen De tactiek was om zo lang mogelijk buiten te blijven (max. 30 minuten +1 ronde) zodat we maar 7 wissels nodig hadden.
De start was redelijk drama, iedereen begon al te rennen voordat ik vertrok gelukkig had ik gelijk de goede snelheid (1.54 ers) en kon ik de 1e rondes de verloren plekken ruimschoots goed maken. Nadat het geweld enigzins gesettled was ben ik iets eerder gaan remmen zodat ik het tempo ook kon volhouden (1.55 ers) en mijn stint uitgereden. Na de wissel lagen we P5 en mocht Rob een half uur gaan knallen, gelukkig had hij weer snelheid gevonden tov de training en kon redelijk constant rondjes 1.58 rijden. Team Fantastic Four met Bryan, Vivian, Robert en Melvin voor de kenners pikte 2 keer strafseconden op waardoor we ze makkelijk voorbij kwamen P4 en zicht op P3
3e rijder was Frank en ook hij had er zin in en kon continu zijn rondjes rond de 1.59 - 2.00 klokken, team Pro Lease had een snellere rijder in de baan en hier verloren we wat tijd. Gelukkig had ook Maurice weer de snelheid en kon continu 1.55 rijden waardoor het gat weer kleiner werd.
Dankzij onze team captain Stefan (BLackbee) en crew Mark bleven we strak op schema en konden we onze 7 stop strategie blijven volgen
Inmiddels was ik aan mijn 2e stint toe en ik was al kapot voordat ik begon, moet toegeven dat ik niet optimaal fit was maar een half uur knallen is toch flink vermoeiend. Eenmaal op de motor nam de routine over en kon ik continu 1.54 rijden en na 17 rondes het stokje overdragen aan Rob en lagen we P3. Rob bleef goede tijden rijden en kon redelijk vlak 1.57 - 1.58 rijden. Met het stokje (Transponder) overdragen vielen we terug naar P4 Frank begon lekker aan zijn stint en klokte wederom de ene na de andere 1.59 tot dat we code 60 kregen (maximale snelheid is 60 km/u) vanwege een valpartij in de Strubben (iedereen werd moe). Frank heeft gedisciplineerd zijn rondes gereden en op tijd binnen gekomen zodat Maurice het laatste half uur kon volmaken. Met alle wissels lagen we 1.45 minutt achter P3 Pro lease maar zij moesten nog een extra stop maken en ze hadden hun langzaamste rijder in de baan waardoor Maurice 12 seconde per ronde kon goed maken dus P3 zat erin. Moet zeggen dat de laatste 20 minuten erg spannend waren met de laatste wissel maakte Prolease nog een fout door een rijder te lang door te laten rijden waardoor ze ook nog een extra tijdstraf kregen en we uiteindelijk 40 seconden voor hun eindigde op P3
Supergave dag met veel bekijks en een top team
Nog een speciale dank aan Stefan en Mark wat zonder hun zou dit mogelijk zijn geweest
Gezien onze gemiddelde PR's werden we in de sportklasse ingedeeld dus podium moet erin zitten met dit team
Wat houdt een endurance eigenlijk in??? 4 uur lang rijden + 1 ronde met een Le Mans start waarbij de clue zit in het zo snel en constant mogelijk te rijden en geen strafseconden op te lopen; bv te snel rijden in de pitstraat, onreglementaire wissel, etc.
De training verliep voor mij prima met een nieuw PR als resultaat 1. 53,6 mijn teamgenootjes hadden wat meer moeite om de snelheid te vinden (trainingsdagje toch zin gehad ) dus ik moest/mocht de Le Mans start doen . Helaas waren de andere teams in de sportklasse een stuk sneller dus het beoogde podium was iets te hoog gegrepen De tactiek was om zo lang mogelijk buiten te blijven (max. 30 minuten +1 ronde) zodat we maar 7 wissels nodig hadden.
De start was redelijk drama, iedereen begon al te rennen voordat ik vertrok gelukkig had ik gelijk de goede snelheid (1.54 ers) en kon ik de 1e rondes de verloren plekken ruimschoots goed maken. Nadat het geweld enigzins gesettled was ben ik iets eerder gaan remmen zodat ik het tempo ook kon volhouden (1.55 ers) en mijn stint uitgereden. Na de wissel lagen we P5 en mocht Rob een half uur gaan knallen, gelukkig had hij weer snelheid gevonden tov de training en kon redelijk constant rondjes 1.58 rijden. Team Fantastic Four met Bryan, Vivian, Robert en Melvin voor de kenners pikte 2 keer strafseconden op waardoor we ze makkelijk voorbij kwamen P4 en zicht op P3
3e rijder was Frank en ook hij had er zin in en kon continu zijn rondjes rond de 1.59 - 2.00 klokken, team Pro Lease had een snellere rijder in de baan en hier verloren we wat tijd. Gelukkig had ook Maurice weer de snelheid en kon continu 1.55 rijden waardoor het gat weer kleiner werd.
Dankzij onze team captain Stefan (BLackbee) en crew Mark bleven we strak op schema en konden we onze 7 stop strategie blijven volgen
Inmiddels was ik aan mijn 2e stint toe en ik was al kapot voordat ik begon, moet toegeven dat ik niet optimaal fit was maar een half uur knallen is toch flink vermoeiend. Eenmaal op de motor nam de routine over en kon ik continu 1.54 rijden en na 17 rondes het stokje overdragen aan Rob en lagen we P3. Rob bleef goede tijden rijden en kon redelijk vlak 1.57 - 1.58 rijden. Met het stokje (Transponder) overdragen vielen we terug naar P4 Frank begon lekker aan zijn stint en klokte wederom de ene na de andere 1.59 tot dat we code 60 kregen (maximale snelheid is 60 km/u) vanwege een valpartij in de Strubben (iedereen werd moe). Frank heeft gedisciplineerd zijn rondes gereden en op tijd binnen gekomen zodat Maurice het laatste half uur kon volmaken. Met alle wissels lagen we 1.45 minutt achter P3 Pro lease maar zij moesten nog een extra stop maken en ze hadden hun langzaamste rijder in de baan waardoor Maurice 12 seconde per ronde kon goed maken dus P3 zat erin. Moet zeggen dat de laatste 20 minuten erg spannend waren met de laatste wissel maakte Prolease nog een fout door een rijder te lang door te laten rijden waardoor ze ook nog een extra tijdstraf kregen en we uiteindelijk 40 seconden voor hun eindigde op P3
Supergave dag met veel bekijks en een top team
Nog een speciale dank aan Stefan en Mark wat zonder hun zou dit mogelijk zijn geweest
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.