ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#360751
Medestrijders .

Hier een tippie voor het gekloot wat ,althans ik , altijd heb met de remblokken van de achterremklauw bij een wielwissel.
Altijd vallen bij mij de remblokken scheef en dan is het een heel gepruts om het wiel met remschijf weer terug te plaatsen.

Nu heb ik een paar magneetjes in de zuigers van de achterremklauw gelijmd en na wat testen lijkt het te werken, het idee erachter is dat de remblokken tegen de zuiger blijven zitten en dus niet scheef komen te zitten.

Ik heb wat sterkere magneten besteld dan ik nu heb, zodat ze nog wat meer houdkracht hebben.

De zuigertjes moeten er voor het gemak wel even uitgeperst worden , zodat je er wat makkelijker bij kan om ze te lijmen.(2 componentenlijm)
#360780
rsvfrank schreef:Medestrijders .

Hier een tippie voor het gekloot wat ,althans ik , altijd heb met de remblokken van de achterremklauw bij een wielwissel.
Altijd vallen bij mij de remblokken scheef en dan is het een heel gepruts om het wiel met remschijf weer terug te plaatsen.

Nu heb ik een paar magneetjes in de zuigers van de achterremklauw gelijmd en na wat testen lijkt het te werken, het idee erachter is dat de remblokken tegen de zuiger blijven zitten en dus niet scheef komen te zitten.

Ik heb wat sterkere magneten besteld dan ik nu heb, zodat ze nog wat meer houdkracht hebben.

De zuigertjes moeten er voor het gemak wel even uitgeperst worden , zodat je er wat makkelijker bij kan om ze te lijmen.(2 componentenlijm)
Kijk dan moet 2 minuten ook mogelijk zijn :victory:
#361100
Ik vraag me af of een magneet lijmen verstandig is.

Wat als de lijm los laat? Bijvoorbeeld door de enorme hitte van de remmen? Zeker op het circuit!
Magneet valt weg en je hebt geen remdruk, want je moet eerst de zuiger weer tegen de remblokken pompen.
Mij niet gezien...
#361102
De zuigertjes zijn hol als het goed is, zoals op onderstaande foto:

Afbeelding

Als de magneetjes dus loslaten zitten ze los in het cupje, maar kunnen er volgens mij nooit uitvallen. :ok:

Word ook betalend lid van de ARA!