ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door black bee
#360635
ik zal even een pitbox regelen, dikke bertha staat dan voor de deur .

en van de mensen die in de groepsapp zitten zal ik het nr ff posten

tot vrijdag/zaterdag

:bye:
Avatar
Door Sjoerd
#360636
Ik moet zaterdag weer de schoolbank in voor code 95. Moet dus ook passen helaas.
Iedereen veel plezier en laat ze weer een poepie ruiken!
Avatar
Door rsvfrank
#360773
kort verslagje dan ;)

Vrijdag vroeg in de middag vertrokken ivm het slechte weer, bakken met regen naar beneden bijna een uur langer er over gedaan dan normaal.
Frank had de pitbox al geregeld :ok: en gezamenlijk een lekker pizza'tje en biertje gedaan en toen proberen te slapen onder het genot van hardcoremuziek en felle verlichting....

De gehele race-dag kenmerkte zich door buitjes van verschillende aard.

Vrije training met regenbandjes de baan op, ik had de regenwielen er nog onder ivm Cpz vorige keer, waar het ook nat was,ging op zich redelijk ,wel erg veel moeten slalommen dus niet echt lekker een paar rondjes "erin" kunnen komen.
Voor de kwalificatie gekozen om een slick achter te monteren, zodat er evt. snel gewisseld kon worden als het toch begon te regenen, maar het bleef droog, althans totdat we de pitstraat uitreden >:(
Op eieren richting pitbox voor een snelle pitstop om,met dank aan Frank en Mark , de slick te wisselen voor een regenband ,om zo nog een knappe tijd neer te kunnen zetten.
ivm de koude band eerst een rondje opwarmen en daarna een tijd neerzetten was het plan, helaas crashten links en rechts wat lui met code 60 vlag tot gevolg tot einde kwalifcatie, dus geen knappe tijd.
Bleek achteraf een p6,dus viel nog mee.

race 1 prima start en ik ging als 3e de haarbocht in , wat lui met uitacceleren uit de strubben kunnen inhalen en ,wat gek, ik lag zowaar op kop.
Dat duurde niet zo lang totdat een klein mannetje op een moriwaki uitkomen ruskenhoek langszij kwam HUHH, wat een bochten snelheid die gastjes.
In het begin wel een beetje vervelend omdat ik ze er natuurlijk op vermogen wel uittrok maar door hun late remmen kwamen ze dan weer langszij net voor insturen.
Op een gegeven moment kwamen we in ramshoek kuip aan kuip ,dat werd me een beetje te gortig, ik wilde niet op mijn geweten hebben dat ik zo'n gastje onderuit zou rijden,dus iets van het gas af gegaan en maar laten gaan.
1 van die twee moriwaki jongens viel uit met pech zodat we als 1 en 2 over de finish kwamen,met voor mij een p1 in de rookie1000.
Jochie op de moriwaki (europees moriwaki250 coureurtje) was superblij en juichte alsof hij de motogp had gewonnen inclusief zwaaien naar publiek, geweldig leuk om te zien,zijn naam, Jeroen Hilster,gaan we vast nog eens zien, zowiezo in het bijprogramma van de british superbikes op Assen..

2e race dus gestart vanaf p2 op regenbanden , maar het begon al aardig op te drogen.
Weer een goede start en als 1e de haarbocht in, wel een groot voordeel als je niet in de meute zit bij aanremmen haarbocht.
Geprobeerd om gelijk een gaatje te slaan omdat na +/- 5 rondjes de regenbandjes grip beginnen te verliezen op het droge.
Op een gegeven moment begon het weer flink te regenen en dat kwam mooi uit om de bandjes een beetje te koelen, anders hadden mijn regenbanden er ongeveer net zo uitgezien als die van Heuveltje en Joris....
2e race dus overal p1 en p1 in de rookiecup1000.

Helaas waren er ook wat schaderapportjes op te maken binnen de ARA pitbox,gelukkig zonder persoonlijk letsel, maar dat mag een ieder zelf vertellen..
Een gigantsische beker was mijn deel ,maar het leukste is natuurlijk de gezelligheid ,bandenstress, behulpzaamheid en slappe ge-ouwehoer op zo'n dag!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Heuveltje
#360779
Tja buiten de gezelligheid en de Memphis Maniacs die avond was het qua racen een dag om te vergeten. Ik zat in de sportcup samen met Marc en Joris :friends: De vrije training was in de regen, de kwalificatie was redelijk droog met flink natte stukken er tussen. Ik heb 1 redelijke ronde kunnen rijden op de regenbanden en ben toen gelijk naar binnen gegaan om niet de regenbanden stuk te rijden P8.
De race op slicks waarbij in de opwarmronde we erachter kwamen dat het vanaf halverwege de Stekkenwal zeiknat was :gaga: de nr. 1 kon net zijn motor recht houden en ging vol de grintbak in, ik gleed over 2 wielen maar kon de motor gelukkig rechtop zetten, helaas werd Marc verrast en crashte al in de opwarmronde :-\
Nu de start was vrij aardig en ik ging als 6e de haarbocht in en kon in Madijk er nog 1 pakken en in de strubben ook nog 2 >:D dus P3. De natte stukken werden droger en droger waarbij de coureurs achter mij steeds harder gingen en blijkbaar veel vertrouwen hadden :o en zelfs de curbs gebruikten bij inhalen :gaga: daarbij zag je de spray ervan af komen. Uiteindelijk 8e geworden.
Race 2 gegokt op regenbanden waarbij er een flinke bui zou komen bij de start, top 6 stond op slicks en Joris en ik stonden op regenbanden (P7 en 8) dus dat kon leuk worden >:D . Bij opkomen veenslang zagen we al dat we fout gekozen hadden :sorry: kurkdroog. De vorige start was ik iets te langzaam van de plaats dus nu proberen iets agressiever op het gas te zijn, helaas werkte dit averecht dus als een van de laatsten de haarbocht in. Ik moet zeggen het voelt toch raar op regenbanden in het droge, vanaf ronde 3 spinde ik zelfs al bij strubben uit terwijl de motor rechtop stond. Bij het dieper leggen in de bocht probeerde de achterkant de voorkant in te halen :o dus gewoon uitgereden aangezien de banden toch al ver heen waren (inmiddels rijp voor de schroot)

Gelukkig had Frank wel z'n best gedaan en kon de ARA weer een beker mee naar huis nemen :ok:

Zaterdag avond hebben we Meppel nog onveilig gemaakt, man wat was dat weer gaaf O0
Avatar
Door Sjoerd
#360868
Mooie verhalen weer mannen ondanks dat de afloop niet voor iedereen even positief was. Gelukkig was de after party wél voor iedereen geslaagd!
Ik hoop dat de 19e oktober weer een clubje gaat en dat ik er dan ook deel van uit kan maken...

Word ook betalend lid van de ARA!