ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#360394
Gistermiddag vertrokken richting Zandvoort. Nog niet halverwege begon de ellende. File, godver op zondagmiddag. Ondertussen was het nog niet gestopt met regenen. Ergens bij Amsterdam belde de paprikaboer hoelaat ik zou arriveren op de paddock, want meneer had honger en ik had het vreten bij me. Ik zou omstreeks 1900 uur aankomen maar dat was telaat. De overgebleven bikkels hebben het opgemaakt. Voor mijn doen lag ik daarna redelijk vroeg op bed. Vroeg is bij mij rond elf uur. Natuurlijk heerlijk geslapen in de caravan die overigens na 5 september beschikbaar is voor iemand anders. Remco voorafgaand aan de slaapsessie in de takels gehangen maar dat mag geen naam hebben. Hij had nergens last van vandaag.

Oogjes open, regen. Oogjes weer open, weer regen. Oogjes dicht knijpend, tyfus nog steeds regen. Fuck wekker, inschrijven na de koffie. Goedemorgen, ik kom me melden voor het vrijrijden. Weer terug voor je rijbewijs en wat centen. Keuren. Goedgekeurd! Koffie, stroopwafel, broodje ei. Ja, ik ga niet rijden met die k-regen. Regenbandjes wel mee. Koffie, gevulde koek, banaantje. Oké ik leg die bandjes erom wat ik eigenlijk al thuis had moeten doen zodat niemand me had zien zweten. Sessie 1 mis ik daardoor wel. Peukje, koffie, voorbandje, makkie. Achterbandje, gloeiende gloeinde wat een zweet kan er uit je voorhoofd komen. Peukje,koffie, gevulde koek. Ha, sessie 2 mis ik ook. Dacht het niet zegt brilsmurf. Rijden schijtbak. Oké. Pakkie an. Rijen. 2 rondjes, peukie. Voor het eerst op regenbanden in de regen op een glad Zandvoort. Sessie 3 kan dan ook wel. Peukie, banaantje, koffie, watertje. Volgens mij ligt er nog een regenpak in de caravan. Hij is zwart en staat me dus goed. 2de ronde zie ik werkelijk niks meer door een beslagen vizier. Tikkend tegen de vangrail toch nog ingang pitsstraat kunnen vinden. Sessie 4. Hup rijden, gaat stukje bij beetje steeds sneller. Regenrijden is leuk en heel leerzaam. Wachtend in de pitsstraat doet mevrouwtje Honda een beetje lastig. Over het algemeen is vocht goed maar heb een donkerbruin vermoeden dat mevrouwtje Honda nooit haar zwemdiploma heeft gehaald. Hortend en stotend besluit ik net voor de laatste ronde dat het welletjes is geweest. Ondertussen zetten de beide Frankies fantastische prestaties neer die ze zelf mogen beschrijven.

Natuurlijk gaat het op de terugweg weer mis onder het genot van nog een buitje, file. Had ik deze afslag niet moeten nemen? Ja! Oké, ik kom wel thuis. 2100 uur. Wat een dag, wat een dag.
FRANKIE DAG!!!! Dat zijn van die dagen dat je tegen jezelf zegt dat je moet stoppen met roken.
#360395
heren , ondanks het feit dat de tamme blade alleen maar binnen heft staan glimmen heb ik me toch vermaakt.
erg leuk om de wedstrijden weer eens van een andere kant te bekijken en ook leuk om regelmatig iemand te horen zeggen dat hij heel erg blij is met zijn electronica , dit was 2 jaar geleden nog wel anders :crazy:

volgend jaar zorg ik ervoor dat ook de blade haar zwembandjes heeft en ga ik ook eens kijken of ik mijn " cherrie" op het spel kan zetten in de regen.

tot 5 September

:bye:

ps de pitbox was een goede call :yes:
#360396
Ok , mijn relaas van deze dag.

Op aanraden van Blijhoofd een regendans gedaan en de goden hadden mijn verzoek goed opgepakt en voor een lekker nat en glad Cpz gezorgd....
Regenbandjes erin en gaan dan maar, trainen ging lekker en de kwalificatie nog iets beter, wat een 3e startplek op de frontrow opleverde .
Dat schepte kansen....
Gelukkig is de regelgeving qua indeling veranderd anders had ik na de qualificaties waarschijnlijk in de sportcup gestaan ,aangezien de tijden bij een deel van de rookies , gelijk, zoniet sneller waren , maar het mag ook wel eens meezitten.

Start van de eerste race ging perfect en ik dook als eerste de tarzan in ,op naar hugenholz had ik al een euforisch gevoel ::) in de 2e ronde maakte ik uitkomen audi s een flinke stap opzij met een bijna highsider tot gevolg waarop ik werd ingehaald en dus tweede lag.
De nummer 1 liep op mij uit en was duidelijk wat sneller , ware het niet dat hij onderuit ging op dezelfde plek waar ik er ook bijna af was gegaan, mijn uitstapje had al een waarschuwing voor hem moeten zijn.
Maar goed ,verstand op 0 en doorknallen maar ,want had het idee dat er nog iemand vlak achter mij zat , bleek echter 7 seconden tussen te zitten op de streep ;D ;D
Een waar Motogp style-onthaal bij aankomst in de pitbox inclusief een champagnedouche of wat daarvoor door moest gaan Mark...
Snel de bike geparkeerd en kijken naar de raketstart van mijn naam en merkgenoot, die ongetwijfeld ook hier zijn verhaal zal doen.

Race 2 dus een eerste startplek, vreemde gewaarwording om als eerste op te moeten stellen.
Helaas dit keer geen kopstart maar dook als 2e de tarzan in waarna ik al snel door een r1 werd ingehaald bij een uitrem-actie, gelukkig kon ik hem na een ronde weer te pakken nemen en wat uitlopen maar de nummer 1 was al gevlogen en, eerlijk is eerlijk hij was wat te snel voor mij, hoewel op een gegeven moment de afstand redelijk gelijk bleef volgens mij.
De baan leek een stuk gladder dan in de eerste race ,er was ook veel meer wind en halverwege begon, tot overmaat van ramp mijn vizier en bril ook nog te beslaan ,dat haalt je nogal uit je concentratie (understatement).
Uiteindelijk toch nog een p2 gehaald ,waar ik ,voor aanvang race 2, voor mijzelf al van was uitgegaan, gebrek aan winners mentaliteit? :sorry: :D
Daar de nummer 1 van race 2 in de eerste race niet gefinished was was de dagoverwinning voor mij, leuk hoor, maar wat een onding die trophee en dan die domme foto met dat springen pfff .
Ik denk dat ik op 5 september maar niet op het podium moet finishen ;)

Frank moet zijn eigen verhaal maar doen ,maar ik kan alvast dit zeggen: ARA rules,Aprilia rules !

Jetskieën op Zandvoort..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#360397
Ik heb zaterdag voor het eerst met mijn mille het circuit betreden en dat was werken met die fiets :P :P.
Ik was om 05:45 aangereden richting zandvoort om vervolgens om 07:20 jarno wakker te maken en mijn rommel uit te laden.
Ik heb goed genoten de hele dag moet nog wel een hoop leren met de mille maar was tevreden.

Frank en Jarno bedankt voor de gezellige dag :ok: :ok: :ok:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#360399
Dikke proficiat aan de Franken met de RSV's in een erg natte ZAC, knap gereden mannen!!!
Heb me zondag goed vermaakt, alleen met de MSL Cup ging het niet zo schitterend. Zwaar beroerde start en eigenlijk de rest van de wedstrijd nodig gehad om de mannen die voorbij gekomen zijn met de start terug te pakken.
#360407
Mijn relaas: Vrijdag middag samen met Esther vertrokken richting westen voor een lang weekend Zandvoort. 1e tussenstop was Leusden waar we na een heerlijke maaltijd en het opladen van de RSV4 van Jarno verder gereden zijn en uiteindelijk rond 21 uur arriveerde op circuitpark Zandvoort. Gezien de weersvoorspellingen hadden we een pitbox geregeld voor 3 dagen welke het hele weekend gedeeld is door diverse ARA mannen, kortom een en al gezelligheid (en flauwekul).

Dan het rijden zelf, door de enorme hoosbuien vrijdagnacht lag de baan er zaterdagochtend dramatisch bij, overal zand en modderpoelen. Dus heel houden en baan verkennen rondetijden iets van 2.25 - 2.30. Sessie 2 lekker met Jarno gereden en wisten we al meteen een 2.09 te noteren, de volgende sessies werd de baan beter en kwam het vertrouwen er langzaam in met als resultaat een 2.06,0 wat een verbetering van mijn PR is en P18 in groep 4. Dus ik dacht dat dit ook mijn startpositie in de MSL cup in de A groep was :-[ . Start was slecht aangezien de lampen niet werkten en er blijkbaar met de vlag gestart werd, iedereen begon te rijden dus ik ook maar (launch control werkt prima!!) dus uiteindelijk geen plaatsen verloren. Super gave battle gehad met een Kawa 600, man wat remde die laat en wat een hellingshoeken iedere bocht dacht ik dat ie er af ging. Uiteindelijk toch voor de kawa gebleven en p16 geworden met een 2.03,7 :victory: Na afloop bleek dat ze mij in groep B gezet hadden en de snelste man daar een 2.05,9 geklokt had in de wedstrijd. Er had dus een P1 in groep B ingezeten :-\ maar ik was blijer met mijn PR en de lekkere battle dus dat kon de pret niet drukken.

De zondag voornamelijk samen met Ronald gereden (Mr Paprika) met zijn snelle BMW waarbij we elkaar flink opgejaagd hebben wat leidde tot een rondetijd van 2.02,8 en Ronald een 2.03,6. Jarno P6, Cees P14 ik P16 en Ronald P22.
Mijn start was super (lang leve wheelie control) waarmee ik gelijk 7 tot 8 plaatsen goed kon maken, daarna in de 1e ronde nog een plek kunnen pakken welke ik in de loop van de race weer moest laten gaan. Redelijk eenzame race gereden waarbij ik enkele snellere mannen achter me heb weten te houden, uiteindelijk P9 geëindigd met een nieuw PR 2.01,7 :victory:

Na 2 dagen droog moest het er toch van komen, regen, regen en regen! De bandenkeuze was makkelijk en Frank en ik waren de enige Zaccer's van de ARA die naar buiten gingen :wobblesign: . Ondanks dat het glad was redelijk kunnen rijden maar ik kreeg geen vertrouwen in de voorkant, maar daar hadden er meer last van dus P6 met een 2,42 in de Sportcup 1000. De start was wederom super en ik ging als 2e de 1e bocht in, na een paar keer prikken kon ik de oude Duc op vermogen voorbij. Na een aantal keren gewisseld te hebben dacht ik er vanaf te zijn maar op het laatst hoorde ik de Duc af en toe gevaarlijk dichtbij waardoor ik wat verdedigend ging rijden. In de laatste ronde kregen we een gele vlag bij ingaan Hugenholz en ging ik van het gas af :angel: aangezien je niet kunt zien wat er in de GP chicane gebeurt is. De Duc maakte hier optimaal (mis)bruik van, door enkele achterblijvers zat ik pas in de Kuhmo bocht achter hem. Ondanks het inhaal verbod in de Arie Luyendijk bocht ging de Duc weer een aantal achterblijvers voorbij en kon ik hem niet meer pakken in de race naar de lijn. man wat was ik boos! >:(
Achteraf bleek dat de vlaggers zaten te slapen en we een ronde teveel gereden hadden :o
Race 2 vertrek van pole, te overmoedig liet ik bijna de motor afslaan waardoor er diverse motoren voorbij vlogen maar in de run naar de Tarzan bocht kon ik ze allemaal weer terug pakken op de Duc na. Ik heb er even achteraan gereden maar man wat dook die hard de bochten in, dus toch maar op vermogen er voorbij en proberen een gat te slaan. Dit lukte vrij aardig alleen door diverse achterblijvers kwam hij op het laatst nog redelijk dichtbij maar de overwinning is niet meer in gevaar gekomen. 2 keer 1e, 2 keer Aprilia en 2 keer Frank!
Wat een afsluiting van dit fantastisch weekend, op naar 5 september in Assen waar we weer met een hele ARA delegatie aanwezig zijn!!!
#360409
Van harte mannen met jullie mooie overwinningen! echt super gaaf :ok:
Heel leuk om jullie avonturen terug te lezen zo.

Kleine write up nog van mijn kant.
Zondag half6 vertrokken vanuit het brabantse richting CPZ waar ik voor de eerste keer ging vrij rijden en gelijk de msl cup wilde rijden.
De eerste sessie moest ik nog echt inkomen, en was het tempo nog ver te zoeken.
Tot overmaat van ramp moest ik me nog melden bij de organisatie, het bleek dat ze wilde checken of ik echt cup wilde rijden ivm mijn 2.21.
Aangezien ik het gevoel had er nog veel af te kunnen rijden voet bij stuk gehouden.
De 2e sessie ging gelijk een stuk beter, en met een sleepje relaxed naar de 2.16 kunnen rijden.
Kijk dat schiet lekker op! helaas kon ik in de volgende 2 sessies er niet veel vanaf rijden en moest ik 1 naar laatste starten in de B cup.
Ondanks dat ik achteraan stond vond ik het toch spannend om met z'n alle op de tarzan af te komen, en werd er gelijk uitgeremd door de R1 die ik nog achter me had.
Na de eerste ronde had ik een gat voor me van een seconde of 3 naar 2 man.
Langzaam aan er naar toe gereden, en 1 van de 2 met nog 2 ronde te gaan voor de tarzan uit kunnen remmen, wow wat een kick!!!
Nu eens kijken of het met het ingaan van de laatste ronde ook lukt op die R1, maar helaas kwam een paar meter te kort.
Dan maar aanhaken en ergens anders proberen, dat bleek toch moeilijker dan gedacht en alleen bos uit was over.
Nou hop het gas er op en met uitkomen van de bocht er binnendoor voorbij, woooow dat ging goed en net voor de R1 de finish vlag voorbij. :kwijl:
De rondetijd bleek nog gezakt te zijn tot een 2.13.3, erg tevreden dus met mijn eerste race.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door mccoyman op 19 aug 2015, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
#360410
Omdat ik wat probleempjes met mijn auto had en heb leek het er even op dat ik 15 en 16 augustus niet richting Zandvoort kon komen. Gelukkig wilde Frank mijn fiets wel op halen, top geregeld!

Poeh wat was het een vuile baan zaterdagochtend na alle plensbuien, vertrouwen was 0 en dat bleek uit de rondetijd die in de 2e sessie dan ook 20 seconden beter was. Lekker opgebouwd en relaxed de MSL cup meegereden. Droge dag gehad, lekker gevoel met de motor, prima gezelschap, lekker gegeten in een strandtent, wie doet je wat?

Zondag: het zou weer de hele dag regenen, maar dus niet in Zandvoort. Baan lag er in de ochtend bij zoals we hem zaterdag verlaten hadden, prima dus. Ander bandje achterop en flink trekken aan de gaskabel in de 1e sessie gaf meteen een vreetspoortje, typisch gevalletje van cold tear, iedereen had het. Dan in de volgende sessie de band maar op rijden dacht ik en toen reed ik opeens 2.00, lekker. Verrek: Alex Janissen stond op de lijst (oude racemaat van vroeger uit de ZAC en Cup) en opeens was er weer wat competitiedrang. Voor de MSLcup stond ik 8e op de grid en als 4e de Tarzan in, lekker. Gefinshed als 6e en 5e in de 1000 klasse met 1.57.4 Heerlijke afsluiting van een topweekend!

Kijk nu al uit naar 5 september, dan is het Assen.
#360476
Mooie verhalen mannen, een prima indruk van de dag. Gezellig (en best veul water.... ;) )

Winnaar Frank...
20150817_135037.jpg
En Frank.
20150817_142334.jpg
En winnaars Frank en Frank.
14401094964591.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Word ook betalend lid van de ARA!