hier mijn bijdrage of jullie er iets aan hebben
ik doe alleen track days op een Tuono, en Vering is allemaal aangepast en op tijd geserviced
alle banden nieuw gekocht, allemaal slicks behalve de bridgestones.
tijden Assen langzame hoek(voor het vergelijk)
oude Tuono 1000: 1;58,7
huidige Tuono V4 R: 1;54.3
bridgestone R10 type 3 achterband gaat maar 1 dag van 5 sessies mee op een tuono 1000R. voorbanden net 2dagen.
nette slijtspoor en lekker veel grip, profiel kun je achter er helemaal eraf rijden!
Dunlops.
voor een medium gaat lang mee dacht ongeveer 5 a 6 dagen op de 1000R en op de V4 3 a 4 dagen.
medium achter gaat ongeveer 3 dagen mee op de 1000r en 1 dag op de V4
endurance achterband, 6 op de 1000R en en 3 op de V4 maar op de V4 moet die heel hard werken en hij zet ook stapjes!
een handgemaakte set Dunlops geprobeerd en dat zijn wel de banden hoor, grip grip en nog eens grip
sturen messcherp voor 120/70/17 achter 195/65/17. maar voor mijn dikke over kill en de prijs is gewoon dat ze veels te duur zijn imo.
ze hielen het bij mijn 1 dag vol en waren daarvoor al 1 dag gebruikt door een maat van mijn, voorband zou nog wel een dagje mee kunnen dus ook 3 dagen.
metzeler ractec slicks
voorband 3 a 4 dagen schat ik K2 compound.
achterband 190/60 K2 1 dag op zolder en dan is die ook wel op misschien nog 2 sessies en dan moet je hem echt vervangen.
denk persoonlijk dat ik bij metzeler blijf deze banden geven mijn veel vertrouwen en verbeterde mijn PR op zolder naar 1:44.6
dunlops zijn ook super alleen vind ze echt te duur en de bandenspanning komt echt heel nauw achter! anders begint die meteen te vreten en de metzeler lijken daar veel beter mee om te kunnen gaan.
ook lees ik dat de pirelli's diablo rossa corsa ook heel zijn op het circuit en zelf goed zijn voor 1;50 op Assen! en die gaan wel lekker lang mee want zijn wegbanden! ik zelf heb er nooit op gereden, omdat ik met mijn straat motor rij en liever grip teveel heb om het gebrek aan talent te composeren
gr steve