ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#355766
geboekt in de sports cup  :o een ieder is dus gewaarschuwd  :crazy:

waar bouwen we dit seizoen ons kamp op ? weer naast de shop van damen ?
ik verwacht daar ik de 7e toch in de middag ga "sporten" redelijk op tijd aanwezig te zijn op assen
wil dan best proberen mijn combi erg breed te zetten  :help: :help: :help:
#357423
hier even een klein verslag van de eerste zac wedstrijd 2015

gisteravond samen met frank het kamp opgebouwd en daarna vertrokken naar mijn overnachtingsadres

de dag begon erg mistig en ik kon erg weinig zien daar mijn vizier besloeg ook was het erg koud en glad op de baan
dus na 2 rondjes naar binnen gegaan hopend op beter weer. de kwalificatie ging lekker en uiteindelijk was frank
0,5 seconde sneller. hij p6 ik p6 .

race1 , de start ging goed en ging als 5e de bocht in , een ronde later kwam frank me voorbij en kon ik aanpikken
we hadden last van een snelle zx10 en uiteindelijk kon zowel frank als ik hem pakken ( deed dit zelf binnendoor mandeveen/duikersloot :crazy: ) de rest van de sessie achter frank gezeten en wilde hem zelfs nog uitremmen voor de gt maar in de laatste ronde ging frank wel erg defensief rijden dus dat kon ik mooi vergeten. wel allebei onze pr aangescherpt. :yahoo:

race2 , wederom lekker van start en ging het gevecht aan met een gsx750r en een r1 , de r1 kreeg ik te pakken de gsx helaas niet want begon best vermoeid te raken en wilde niet op mijn bek gaan . al met al een heerlijke dag met de bekende zac sfeer, we hadden zelfs nog bezoekers : jan,marc :ok:

jarno was er om zijn nieuwe blok in te rijden en anton deed de toms cursus en daar mag hij zelf over vertellen :yes:
voor wie ook wil gaan zaccen op 5 mei kan je nog de toms doen op cpz en dan kan je in juni al meteen mee doen in de zac.

:bye:
#357441
de toms cursus is best een lange dag , je dient om 0800 aanwezig te zijn om je in te schrijven
en uiteindelijk is de uitreiking van het certificaat pas rond 18.00 geloof ik.

ben niet thuis anders had je hier kunnen :lazy:

je kan ook overnachten in een tentje op het paddock
#357444
FastJ schreef:
Zwijntje schreef:Ben aant twijfelen voor 5 mei TOMS :sorry:
Hoe laat aanwezig en hoe laat is het weer afgelopen?
Hoe doen jullie dat? daar overnachten of vroeg aanrijden (vanuit limboland)?
Huh??? Jij ben toch Joris from Amsterdam?

:tease: Jah, maar woon nu in Nederweert :crazy:
#357448
8-4-2015 Assen 2.jpg
8-4-2015 Assen.jpg
Mijn relaas, dinsdagavond meteen na werk vertrokken en eerst bij JJ nog een tamme Blade ophalen. Uiteindelijk was het iets van 21.30 voordat ik in Assen was. Samen met Stefan ons kamp opgezet waarna Stefan naar zijn slaapadres vertrokken is.
's Ochtends was het zo mistig dat je het einde van de veenslang niet kon zien dus de 1e sessie een beetje rondgetoerd (2.12) en kon meteen wennen aan Assen op de RSV4. Wat loopt ze toch ontiegelijk hard :gaga:

De 2e sessie was al meteen kwalificeren, mist was weg alleen waren er nog natte plekken (dacht ik tenminste :-[ ). Al met al toch nog een 1.58 kunnen rijden wat goed was voor een 6e startplek. Stefan stond 1 plek achter mij met een halve seconde verschil. Geen probleem bij de start ben ik weg en dan zie ik hem niet meer :victory:

Dan de race, de start was een van de slechtste ooit :sorry: ik geloof dat ik als laatste van de plek kwam, gelukkig kon ik met laat remmen nog enkele plekken terug winnen maar iets van 10e de 1e bocht in en Stefan voor mij >:D
Vrij snel zat ik achter Stefan en kon ik hem redelijk eenvoudig voorbij, daarna heb ik ronden lang achter een snelle Suzuki gezeten ik geloof dat ik pas de 3e keer echt voorbij was. Ik heb wel nog geprobeerd om het gat naar de kopgroep dicht te rijden maar dat was helaas te ver. Geëindigd op P5 met blijkbaar Stefaan op een paar tienden achter mij :worship: (Heeft dat sporten blijkbaar toch zin gehad!)

Race 2 doelstelling beter starten en sneller door de Ruskenhoek dwz zeggen in 6 laten staan en niet remmen :gaga: Start was wederom K dit keer niet door te weinig gas maar teveel waardoor mijn voorwiel de hoogte in ging ipv vooruit. Wederom als laatste de 1e bocht in en Stefan er weer tussen uit ??? Redelijk geërgerd begonnen aan de race, het wilde niet lukken en voor mijn gevoel was de achterband redelijk af wel nog ff gevochten met een Pani en een GSXR 750 maar mede door concentratie niet meer lekker in mijn ritme gekomen. Uitgereden op plaats 8 achter Stefan die een puike race heeft gereden :ok: (zomaar 2 races van 10 ronden uitgereden :o )

Achteraf gezien prima dag met een nieuw PR van 1.54,1 maar ik moet echt wennen aan de snelheid. Toen ik de meter terug las stond er 265km/u op waarbij ik met mijn Mille niet verder kwam dan 220km/u. We worden langzaam vriendjes maar ik voel me nog duidelijk de beperkende factor, komt allemaal goed :victory:

Volgende wedstrijd 5 mei op Zandvoort waar ik al meer dan een jaar niet meer gereden heb maar lekker veel rijden op deze waanzinnige machine :yahoo:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#357457
Zwijntje schreef:Ben aant twijfelen voor 5 mei TOMS :sorry:
Hoe laat aanwezig en hoe laat is het weer afgelopen?
Hoe doen jullie dat? daar overnachten of vroeg aanrijden (vanuit limboland)?
Ik zou de avond ervoor gaan, Joris. Evt op de paddock maar wij gaan bij zo'n 'verre' reis altijd in een b&b ergens in de buurt. Is wel zo relaxed met zo'n dag voor de boeg... :yes:
#357479
Sjoerd schreef:
Zwijntje schreef:Ben aant twijfelen voor 5 mei TOMS :sorry:
Hoe laat aanwezig en hoe laat is het weer afgelopen?
Hoe doen jullie dat? daar overnachten of vroeg aanrijden (vanuit limboland)?
Ik zou de avond ervoor gaan, Joris. Evt op de paddock maar wij gaan bij zo'n 'verre' reis altijd in een b&b ergens in de buurt. Is wel zo relaxed met zo'n dag voor de boeg... :yes:
Goed idee! bedankt :friends:
#357617
Zwijntje schreef:
Sjoerd schreef:
Zwijntje schreef:Ben aant twijfelen voor 5 mei TOMS :sorry:
Hoe laat aanwezig en hoe laat is het weer afgelopen?
Hoe doen jullie dat? daar overnachten of vroeg aanrijden (vanuit limboland)?
Ik zou de avond ervoor gaan, Joris. Evt op de paddock maar wij gaan bij zo'n 'verre' reis altijd in een b&b ergens in de buurt. Is wel zo relaxed met zo'n dag voor de boeg... :yes:
Goed idee! bedankt :friends:

neem tegen die tijd even contact op, heb een paar airbnb kamers, als ze niet verhuurd zijn kun je ze gewoon gebruiken..
zit in haarlem, 15 minuten rijden

Word ook betalend lid van de ARA!