ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#354179
Ingeschreven

- Fastj
- Zoeperman
- KJ
- Heuveltje
- Zwijntje
- Milan
- Mille Merckel??
- Robz???

Beste Ducati Club Racer,
De Data van de Ducati Club Race 2015 zijn bekend!
Op 29, 30 en 31 mei 2015 zal het TT-circuit van Assen weer schudden op zijn grondvesten door het gebulder van Italiaanse motoren. Zet deze datum in je agenda en zorg dat je erbij bent! Dat kan als bezoeker maar natuurlijk ook als coureur. Vorig jaar was het een groot succes en dat gaan we dit jaar zeker proberen te evenaren, samen met jou. Heb je al een keer meegedaan of heb je een gekoesterde wens om op het circuit te racen, hou dan goed de start van de inschrijving in de gaten, je weet …vol is vol.
De inschrijving start dit jaar op maandag 10 maart 2015 om 20:00 uur en kan via http://www.ducaticlubrace.nl (nu nog niet online).
We zijn het programma nog aan het invullen. De volgende klassen kun je in ieder geval verwachten:
De vertrouwde onderdelen
-      De kern van de Ducati Club Race blijft uiteraard ongewijzigd, wat betekent dat de Ducati klassen (open C, B, A, Due Valvole en Desmo Quattro), 3D-cup, de Twincup, de Euroclassics en -singles, de Classics en de Thunderbikes weer op het programma staan.

-      Daarnaast hebben onze Zweedse vrienden aangegeven graag weer van de partij te zijn met de Nordic BotT.

-      Zo ook de Superbike Revival: superbikes van het eerste uur met een bouwjaar tot en met 1992.



Wat is er nieuw?



Corsa di Donne Veloce

Een raceklasse voor dames! Afgelopen clubrace hebben we met een aantal dames-coureurs het idee besproken voor een damesklasse. Dat idee hebben we binnen de commissie uitgewerkt. Samen met de Nederlandse afvaardiging van de DesmoDonnes (DD) en de voorzitster van de DD gaan we ervoor zorgen dat deze klasse aandacht krijgt: de Corsa di Donna Veloce (CDV). Bij deze dus een oproep aan alle dames om je komend jaar in te schrijven!



BOTT

Daarnaast zijn we in verregaand overleg met de BOTT (Battle of the Twins) uit de jaren ‘80 van de vorige eeuw. Een groep coureurs uit die periode heeft zich verzameld en zet zich actief in om deze klasse nieuw leven in te blazen. Of het komt tot een definitief starten, hangt af van de animmo onder (voormalig) rijders. Wij zijn positief en geloven erin. In overleg zijn de volgende criteria afgesproken:

In deze klasse mag worden gereden met motoren t/m bouwjaar 1999,

De leeftijd van de deelnemers dient 40+ te zijn,

Uiteraard 2 cilinder motoren en vrije bandenkeus.

Voor de rest geldt het Technisch reglement wat ook voor de overige klassen geldt.
#354206
[quote="FastJ"]
Volgens mij is de clubracert uit 99  ;D

En ik ben boven de 40.... :-[ :help:

[/quote]  8)

KJ ook...  en die heeft wel een moreel voordeel vd twijffel want hij is hem aan het restaureren! >:D
#358721
beetje verregend!
zaterdag kwalificatie 1 gereden op een opdrogende baan op semislicks, was niet fijn. veel glijden.
2e kwalificatie was gelukkig droog en lekker gas kunnen geven, helaas geen fijn ritme kunnen vinden waardoor ik geen toprijden reed. met 1,58 gekwalificeerd op p16, voor Philip op p19 en achter Frank op p14, Jarno op p11, kj op p5 en nico op p3.
Zondag was een erg grijze dag met weinig regen, maar er dreigde wat aan te komen. Gaat hij erover of er langs!??
Die heeft menigeen lang bezig gehouden, blind gestaard op buienradar en uiteindelijk de knoop doorgehakt: ik ga op slicks.

En jawel hoor, net tevoren begint het te regenen...
Voor mij was het sowieso te laat nog te wisselen (1 set velgen) maar Philip en Jarno hielden ook voet bij stuk en lieten de slicks erop liggen.

Ik ben de baan op gegaan, sighting lap gereden met Philip, maar ben niet op gaan stellen voor de start: baan was zeik nat.

Helaas dus niet gestart, Jarno is ook niet gestart.

Maar een super prestatie van zowel Nico als KJ en Frank, resp. P3, P4 en P12.

Volgende keer beter!
#358734
Mijn relaas, vrijdagochtend kwam ik ongeveer tegelijkertijd met KJ aan in Assen. Na het aanmelden rond 7.30 uur een plaatsje gaan zoeken voor 6 personen. Dit viel vies tegen dus we hebben ons ergens tussen gezet, de andere clubs hadden het beter geregeld met een eigen stand en plekken (iets voor volgend jaar :yes: ).

De 1e sessie vrij rijden rustig aan gereden aangezien er vele 1 dags vliegen zijn op de Ducati Club Race maar toch een 1.59 kunnen rijden. Sessie 2 ging al beter en redelijk tussen de Ducati's geslalomd en een 1.56 kunnen rijden.
Tussen de sessies door de achterwielsensor vervangen waardoor het APRC weer prima werkte (met dank aan Nico :ok: ), helaas wat het na 2 ronden weer over aangezien er een paar flinke crashes waren. De laatste sessie regende het waarbij ik een raar probleem had met een achtervelg en ik onvoldoende tijd had om de velg te wisselen.
's Avonds lekker gebarbecued een paar biertjes gedronken en slap geouwehoerd!

De Kwalificaties begon met regen, inmiddels had ik de velg gewisseld en dus met regenbandjes knallen. Volgens mij hadden alle Panigales de regensettings erop want ik blies ze voorbij alsof het niets was >:D
Al met al lekker gereden tot ik in de 8e ronde over startfinish een zwieper kreeg toen ik van 4 naar 5 ging (lang leve APRC) bleek de schroef van de kettingspanner eraf en dus de ketting eraf gelopen was :o
Op de kar terug en samen met Nico een extra safety ingebouwd.
Q2 was het droog maar enorm veel wind waardoor zelfs de versnellingen anders waren dan normaal :gaga: Veenslang net naar 6 of vol in de begrenzer in 5 en de Ramshoek kwam wel heel snel dicht bij. Toch nog een 1.56,9 kunnen rijden (p14).
Wederom afgesloten met een lekker maal (dank aan Erna) Bami, sate en salade en natuurlijk bier :secret:

Racedag was een stuk warmer en droog, KJ en ik stonden op regenbanden (gezien de voorspelling) de rest op slicks. Nog nooit zo vaak op buienradar gekeken, gaat die bui net naast Assen of niet?? Werd dus een regenrace, mijn start was voor het eerst prima te noemen waarbij ik net achter Zoeperman de haarbocht indook en net nog zag hoe KJ met veel geluk op de motor bleef zitten na een highsider (ik schrok waarschijnlijk meer dan KJ zelf)
Hoe goed het voelde in de regen de dag ervoor zo glad voelde het op racedag, kwamen enkele mensen voorbij en nog even een kort gevechtje je met Willem (kwam voorbij, ging wijd waarna ik binnendoor weer terug kwam :bye: ) uiteindelijk p12 (voor Willem :victory: )

Afgesloten met een BBQ en een biertje en toen weer de lange weg richting huis!

Super gezellig weekend met K weer, volgend jaar weer maar dan iets beter vertegenwoordigt door de ARA :angel:

Word ook betalend lid van de ARA!